بازدید 5290
۲

توضیح بهداشت جهانی درباره سویه جدید ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه EG.۵ ویروس کرونا را که در حال حاضر در ایالات متحده و چین شیوع پیدا کرده است را از نظر طیف گستردگی انواع سویه‌های ویروس کرونا به عنوان واریانت تحت نظر طبقه‌بندی کرد اما خاطرنشان کرد که به نظر نمی‌رسد این واریانت تهدیدی بیش از سایر واریانت‌های ویروس کرونا برای سلامت عمومی باشد.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 10 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، سویه EG.۵ ویروس کرونا، سویه‌ای از این ویروس است که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و در حال حاضر با تخمین درگیر کردن بیش از ۱۷ درصد مبتلایان به انواع سویه‌های ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده، در این زمینه رکورددار است.

واریانت EG.۵ علاوه بر رشد سریع در آمریکا، در چین، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و سایر کشورها نیز شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ارزیابی خطر این سویه جدید ویروس کرونا با اشاره به اینکه در مجموع شواهد موجود نشان نمی‌دهد که سویه EG.۵ خطرات سلامت عمومی بیشتری نسبت به سایر زیرشاخه‌های ویروس اومیکرون داشته باشد، تاکید کرد: برای اظهارنظر قطعی در این زمینه، ارزیابی جامع‌تری از خطرات ناشی از این سویه جدید مورد نیاز است.

به نوشته رویترز، ویروس کووید-۱۹ تا به حال باعث جان باختن بیش از ۶.۹ میلیون نفر در جهان شده و ابتلای بیش از ۷۶۸ میلیون نفر در سراسر دنیا به این ویروس تائید شده است.

سازمان جهانی بهداشت در مارس ۲۰۲۰ بیماری کرونا را یک بیماری همه‌گیر اعلام کرد و در ماه مه امسال به وضعیت اضطراری جهانی کووید-۱۹ پایان داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
فرصت مناسب برای مسوولین قرنطینه سراسری مصلحتی میدوند منظور چیه
ماهان نمیخواد پرواز برقرار کنه به امریکا ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی