بازدید 3880

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اکوادور ترور شد

فرناندو ویاویسنسیو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اکوادور هنگام خروج از سخنرانی تبلیغاتی خود ترور شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 10 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ال یونیورسو اکوادور روز پنجشنبه گزارش داد ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری این کشور در پی سخنرانی انتخاباتی خود ترور شده است.

به نوشته ایو اس آ تودی، این سیاستمدار از ناحیه سر مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده است.

گیلرمو لاسو رئیس جمهور اکوادور در این باره گفت: ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری اکوادور روز چهارشنبه توسط یک فرد مسلح ناشناس هنگام برگزاری یک تجمع سیاسی در کیتو (پایتخت اکوادور)، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این قتل در بحبوحه موج وحشتناک خشونت در این کشور آمریکای جنوبی رخ می‌دهد که قاچاق مواد مخدر و قتل‌های خشونت آمیز در آن در حال افزایش است.

لاسو با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند، افزود: جرائم سازمان‌یافته در این کشور از حد فراتر رفته است اما آمران و عاملان این جرایم برخورد کامل قانون را احساس خواهند کرد.

این سیاستمدار ۵۹ ساله نامزد جنبش «اکوادور را بسازید» و یکی از هشت نامزد ریاست جمهوری برای انتخاباتی است که اواخر آگوست برگزار خواهد شد.

به نوشته یو اس آ تودی، او یکی از منتقدترین صداها علیه فساد در اکوادور به ویژه در دوران دولت رافائل کورئا رئیس جمهور سابق و رهبر حزب کورئیسم (از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷) بود و شکایات قضایی بسیاری را علیه اعضای عالی‌رتبه دولت کورئا ارائه کرد.

وی که پیشتر ریاست کمیسیون بازرسی مجلس اکوادور را برعهده داشت، به دنبال افزایش فشارها و طرح شکایات مختلف قضایی از سوی کورئیسم علیه او به اتهام فساد مالی، ۲۸ سپتامبر سال گذشته از ریاست این کمیسیون استعفاء کرد.

ویاویسنسیو در کنفرانسی مطبوعاتی دلیل استعفاء ‌خود را تصمیم هیات رئیسه مجلس به پذیرش شکایت رونی آله‌آگا نماینده کورئیسم علیه وی اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست