بازدید 11479
با پانصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

جلسه فوری و اضطراری زلنسکی درباره ضد حمله علیه روسیه / انفجار در کارخانه تجهیزات نظامی روسیه در حومه مسکو

پانصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 09 August 2023

جلسه فوری و اضطراری زلنسکی درباره ضد حمله علیه روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تلاش اوکراین برای حمله به انبار سوخت نیروگاه زاپوریژیا
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۱۸:۵۲

نیروهای امنیتی روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اطلاع دادند که نظامیان اوکراینی با استفاده از پهپاد در تلاش برای حمله به انبار سوخت مصرف‌شده در نیروگاه زاپوریژیا هستند.

 آژانس‌های امنیتی روسیه پیش‌تر اعلام کرده بودند که پهپاد تهاجمی اوکراین که به سوی نیروگاه زاپوریژیا در حرکت بوده را در انرهودار رهگیری کرده‌اند.

کاخ سفید: ضد حمله اوکراین به مشکل برخورده است
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۱۸:۵۱

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرد واشنگتن می‌داند، ضدحمله اوکراین علیه روسیه با آن سرعت مطلوبی که آمریکا انتظارش را داشت پیش نمی‌رود.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با وولف بلیتزر، مجری سی.‌ان.‌ان اعتراف کرد: "حتی اوکراینی‌ها... از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور گفته‌اند که ضدحمله با آن سرعت و وسعتی که مایل بودند به پیش نمی‌رود.

کربی ادعا کرد: "هر چند که آنها در حال پیشرفت هستند با این حال پیشرفتشان تدریجی و کند است و بدون مشکل نیست، اما آنها به تلاش خود ادامه می‌دهند. آنها هنوز در حال اجرای آن هستند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: "در جبهه، نبردهای فعال هنوز در جریان است، آنها قطعاً برای پیشروی تلاش می‌کنند. فکر نمی کنم کسی در حال حاضر بتواند بگوید که آنها تا کجا پیش خواهند رفت و به کجا می‌رسند و چه نوع تحولی را ممکن است بتوانند محقق کنند."

زلنسکی در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر کرد، اذعان کرد، ضدحمله برای ارتش کشورش آسان نبوده و "احتمالاً کندتر" از چیزی که برخی امید داشتند اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی در نشست با رسانه های حوزه آمریکای لاتین در روز یکشنبه گفت: "جنگیدن برای چنین مدت طولانی بسیار دشوار بوده و چنین چیزی واضح است. این تازه در حالی است که وضعیت چنانچه شما فاقد تجهیزات لازم باشید بسیار دشوارتر می‌شود. می‌دانم که وضعیت برای ما سخت است."

کربی گفت که آمریکا به ارسال منابع و کمکهای نظامی از جمله تجهیزات پاک‌سازی مین، مهمات توپخانه و سامانه‌های توپخانه راکتی با تحرک بالا (هیمارس) برای کی‌یف ادامه خواهد داد.

انفجار در کارخانه تجهیزات نظامی روسیه در حومه مسکو
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۱۸:۴۱

رسانه‌های دولتی در روسیه از وقوع انفجاری شدید در یک کارخانه تولید تجهیزات اپتیکی (نوری) در حومه شهر مسکو خبر دادند.

شبکه «راشاتودی» و دیگر رسانه‌های دولتی روسیه روز چهارشنبه (امروز) در خبری فوری گزارش دادند که در یک کارخانه در حومه مسکو انفجاری شدید رخ داده است.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌های روس، کارخانه‌ای که در آن انفجار رخ داده است، برای ارتش روسیه تجهیزات اپتیکی (نوری) تولید می‌کرده است.

هنوز مقامهای روسیه و رسانه‌های این کشور درباره علت انفجار در این کارخانه در حومه مسکو و اینکه آیا این کارخانه هدف حمله قرار گرفته است یا خیر، اظهارنظری نکرده‌اند.

مسئولان روسیه طی هفته‌های اخیر بارها از حملات مکرر پهپادی اوکراین به مناطق مختلف از قبیل مسکو خبر داده‌اند؛ حملاتی که به گفته مقام‌های روسیه اغلب توسط سامانه‌های پدافندی و سامانه جنگ الکترونیک (جنگال) ناکام مانده است.

با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرهای اولیه از انفجار در کارخانه در حومه مسکو، مقام‌های وزارت امور اضطراری روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که  علت اولیه این انفجار، «نقض فرایند فناوری» است.

به گفته مقام‌های روسیه، حداقل ۳۸ نفر در نتیجه انفجار در کارخانه شهر «سرگیف پوساد» در حومه مسکو زخمی شدند که حال چند تن از مجروحان، وخیم است.

لهستان یک هزار نیروی دیگر به مرز بلاروس اعزام می‌کند
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - ۱۸:۴۰

 وزارت دفاع لهستان در بحبوحه تنش با مینسک اعلام کرد که یک هزار نیروی دیگر به مرز بلاروس اعزام می‌کند.

 پس از درخواست گارد مرزی لهستان دولت این کشور سه‌شنبه با اعزام این نیروها به مرز بلاروس موافقت کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حضور گروه شبه‌نظامیان واگنر در بلاروس باعث نگرانی ورشو شده و لهستان، میسنک را متهم کرده که مهاجران را به سمت مرز گسیل داشته و باعث عبور غیرقانونی آنها شده است.

در حال حاضر، ۲ هزار نظامی ارتش لهستان به مرز بلاروس اعزام شده و به پنج هزار گارد مرزی این کشور کمک می‌کنند.

ماسی واسیک معاون وزیر کشور لهستان مدعی شد که فشار مهاجران در مرز با بلاروس افزایش یافته است.

وی افزود که نهادهای بلاروس به حصار مرزی آسیب رسانده و به مهاجران اجازه داده‌اند از مرز عبور کنند.

لهستان از سال‌های گذشته برای حفاظت از خاک خود، حصارهای الکتریکی در مرزهای مشترک با بلاروس نصب کرده است.

در هفته‌های اخیر، نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز دیده شده‌اند که به گفته ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان هدف این افراد بی‌ثبات کردن اوضاع در جناح شرقی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

نقل مکان یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و گروهش به کشور بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای شرقی ناتو ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

جلسه فوری و اضطراری زلنسکی درباره ضد حمله علیه روسیه

 امروز (چهارشنبه)، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک جلسه اضطراری را با نزدیک‌ترین اعضای دولت خود درباره ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین برگزار کرده است.

اوایل امروز، شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش کرد، بسیاری در اوکراین و کشورهای دیگر بر این باورند که پیشرفت‌های ضدحملات اوکراین علیه مواضع روسیه بسیار کندتر از انتظارهاست.

در این گزارش، دیپلمات‌های ارشد غرب تصریح کرده بودند، به رغم آن‌که کی‌یف پتانسیل پیشرفت را داراست، بعید است، طی هفته‌های آتی، موازنه قوا در جنگ اوکراین تغییر کند!

زلنسکی که در دوران زمامداری خود، ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است، در کانال تلگرامی خود درباره نشست اضطراری دولت خود در خصوص ضدحملات علیه روسیه نوشت: «ستاد امروز در قالب خاصی است. کوچک‌ترین حلقه از افراد حاضر شدند و بیشترین توجه به یک موضوع خاص متمرکز شده که ضدحملات ماست. تحلیل‌های عمیقی از وضعیت کنونی و نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای گام‌های آتی و ارائه هر آن‌چه ارتش لازم دارد، انجام گرفت.»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، گزارش‌هایی را از «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای اوکراین، «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای زمینی نیروهای مسلح اوکراین و «اولکساندر تارنافسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» در ارتش اوکراین و «کریلو بودانف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین دریافت کرده است.

ارتش اوکراین در نهایت در چهارم ژوئن،‌ ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن نموده بود، آغاز کرد و به رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده بود، این کشور نتوانست، موفقیت‌های چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و موفق به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نشد.

«ولادیمیر پوتین» در ۲۱ ژوئیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در ضدحملات خود نتوانسته موفقیتی به دست آورد و غرب از ضدحملات اوکراین ناامید شده است.

در چهارم آگوست، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز ضدحملات اوکراین در ماه ژوئن-ژوئیه، ارتش اوکراین، بیش از ۴۳ هزار تن را از دست داد و ۴.۹ هزار تسلیحات این کشور منهدم شد.

بر اساس این گزارش، در بین تجهیزات منهدم شده اوکراین، می‌توان به ۲۶ هواپیما، ۹ بالگرد، یکهزار و ۸۳۱ وسیله زرهی از جمله ۲۵ تانک آلمانی لئوپارد، هفت تانک «ای ام ایکس» و ۲۱ خودروی جنگی بردلی آمریکایی اشاره کرد.

در این میان، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد، ضدحملات اوکراین ماه ها ادامه خواهد داشت و واشنگتن نیز بر خلاف مخالفت بسیاری از متحدان خود، ارسال بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای به اوکراین را آغاز کرد.

با این‌ حال بسیاری از تحلیلگران در گفت‌وگو با ریانووستی تصریح کردند، کمک‌های بیشمار کشورهای غربی به اوکراین تفاوت چندانی در وضعیت فعلی مبارزه به وجود نیاورده است.

سرنگونی دو پهپاد اوکراینی در نزدیکی مسکو

مقام‌های روسیه امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه) اعلام کردند، دو پهپاد ارتش اوکراین، که عازم «مسکو» پایتخت روسیه بود، توسط پدافندهای هوایی روسیه منهدم شد.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو و وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دو پهپاد ارتش اوکراین در تلاش برای رسیدن به مسکو ساقط شدند.

مقام‌های روسیه اعلام کردند، در نتیجه تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی، هیچ تلفات یا خسارات و تخریبی بر جای نمانده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش رژیم کی‌یف برای حمله تروریستی با پهپاد، شبانه بر فراز منطقه مسکو خنثی گشت و هر دو پهپاد با پدافند هوایی منهدم شدند.

بنا بر گفته سوبیانین، یکی از پهپادها در جنوب پایتخت روسیه سقوط کرد و پهپاد دیگر بر فراز بزرگراه «ام یک» که مسکو را به مرز بلاروس متصل می‌کند، منهدم شد.

مقام‌های روسیه هیچ جزئیات بیشتری درباره حادثه فوق و نوع پهپادهایی که مورد استفاده قرار گرفته است، ارایه ندادند.

تصور می‌شود، ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، لحظه اصابت پدافند هوایی با یکی از پهپادهاست که در این کلیپ کوتاه که ظاهراً توسط دوربین مداربسته فیلمبرداری شده است، نورهایی همراه با صدای انفجار دیده می‌شود.

روز یکشنبه هفته جاری، پهپاد دیگری در حین تلاش برای حمله به مسکو منهدم شد که در نتیجه آن حمله نیز تلفات یا خساراتی بر جای نماند.

چین: به تلاش برای حل بحران روسیه و اوکراین ادامه می‌دهیم

 وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد، پکن گفت‌وگو و ارتباط با همه طرف‌های درگیر در جنگ روسیه و اوکراین را افزایش خواهد کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی با اشاره به اینکه «لی هوی» نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا برای شرکت در نشست در مورد اوکراین به شهر «جده» در عربستان سعودی سفر کرد، گفت که این دیپلمات چینی تماس و تبادلات گسترده‌ای با طرف‌های شرکت کننده داشته است.

منابع رسانه‎ای از پکن خبر دادند که «وانگ یی» وزیر خارجه چین با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت، نقش مثبت چین در پیشبرد گفت‌وگوها برای صلح کامل مشخص شده و چین بر اساس تلاش‌های مشترک در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین به تلاش ادامه خواهد داد.

نشست جده بدون انتشار بیانیه پایانی به پایان رسید؛ اما بنا بر اعلام عربستان سعودی به عنوان میزبان نشست، حاضران در این اجلاس بر اهمیت مذاکره بین‌المللی برای یافتن «زمینه مشترک به منظور هموار کردن مسیر صلح» تاکید کردند.

یک منبع آگاه روس روز دوشنبه  گفت: اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در نشست جده، کشورهایی هستند که خودشان باعث بروز و شروع بحران اوکراین و روسیه شده‌اند. بیشتر کشورهای غربی حاضر در نشست، با پمپاژ سلاح به اوکراین، تنش‌ها با روسیه را تشدید کرده و از مسببان این بحران هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۵
کشورهای جدید با نام‌های مسکو و کشور لنینگراد و ...در چند سال آینده خواهیم داشت
همانطور که الان ارمنستان و گرجستان و ...داریم
بحرانی که در شرق اروپا اتفاق افتاد و همچنان ادامه دارد، همچنین جنگ هایی که در خاورمیانه و در کشورهایی چون عراق، افغانستان، سوریه رخ داد و جنگ ها و درگیری های ویران کننده ای که در قاره سیاه در کشورهایی همچون لیبی، سودان، سومالی و یمن و ... ایجاد شد که هنوز که هنوز برخی کشورها درگیر این جنگ ها و تبعات ناشی از آن ها هستند همه و همه زیر سر آمریکا است وگرنه غرب به جزء انگلیس و فرانسه و آلمان که خود نیز سابقه شروع جنگ جهانی و استعمار کشورها را در کارنامه دارند بقیه کشورهای غربی در آتش افروزی و جنگ و درگیری در سایر کشورها نقش چندان بارزی ندارند و بخصوص مرکز شرارت یعنی آمریکا اگر از چرخه لیدری قدرت خارج شود، حتی می توان گفت نقش انگلیس و فرانسه و آلمان که سه راس این مثلث شرارت هستند نیز کمرنگ تر خواهد شد و این مهم نیاز به آن دارد که کشورهایی که در پی حمله آمریکا دچار زیان انسانی و مالی شده اند دائما به سازمان ملل شکایت و درخواست غرامت کنند، به دادگاه کیفری لاهه شکایت کنند هر چند به دلیل نفوذی که آمریکا در بین کشورهای سازمان ملل دارد و نقش وتویی که به ناحق در اختیار کشورهای چون آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان گذاشته شده است ممکن است این شکایات زیاد پر رنگ نشود ولی یک مزیتی که دارد این است که ادامه سیاست های اشتباه آمریکا و تروئیکا را در آینده کمرنگ تر می کند، هر چند که نظام سرمایه داری ای که بر این کشورها حاکم است فقط به منافع اقتصادی نگاه می کند و نه حقوق بشر حالیش می شود و نه انصاف و عدالت ولی شکایت سایر کشورها از سردمداران آمریکا که با سیاست های اشتباه و منفعت طلبانه خود بسیاری از کشورها را درگیر جنگ و ویرانی کرده اند، به بخش حقوق بشری سازمان ملل و دادگاه کیفری لاهه بی نتیجه نخواهد بود.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
جناب پرفسور آلمان اصلأ حق وتو ندارد و درضمن تا دهه هشتاد عضو سازمان ملل نبوده
این جنگ فرسایشی بالاخره به داخل روسیه کشیده شد. بهای بسیار گزاف و فلج کننده ای یرای روسها هم خواهد داشت. به اضافه بیست سال تحریمهای کمرشکن. کشوری که کل اقتصادش فروش منابع زیرزمینی است وقتی با دنیا دربیفتد نهایتاً سرنوشتی جز برنامه نفت و گاز و معدن در برابر غذا و دارو و سقوط شدید استاندارد زندگی ملتش نخواهد داشت.
روسیه هم باید از روش آمریکا استفاده کنه برای پایان جنگ و پاریس رو با بمب اتمی با خاک یکی کنه
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اگر روسیه یک موشک اتمی شلیک کند قبل از اینکه دومی را بار بگذارد از نقشه زمین حذف می شود
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
همه روان پزشكان هم از ايران مهاجرت كردند ؟
یک سپاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
حمله اتمی به فرانسه فکر خوبی است ولی محض یاد آوری :فرانسه هم 200 سلاح هسته‌ای داره
یک نکته دیگه :روسیه میدونه عاقبت جنگ اتمی = نابودی خودش هم هست

پس فقط وقتی حمله اتمی خواهد داشت که دیگه هیچی برای از دست دادن نداشته باشه
روسیه حتی اگر جنگ اوکراین را هم شکست بخورد
اگر به سمت جنگ داخلی و تجزیه و فروپاشی نرود حمله اتمی هم نخواهد داشت

اما اگر روسیه رفتنی باشد آمریکا و اروپا را هم باخودش نابود خواهد ساخت
ناشناس
| Austria |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
روان پریشی یکی از عوارض هوای بسیار گرم امسال است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پدافند و تکنولوژی آمریکا مفت هم نمی ارزه
آر کیو170 و گلوبال هاوک نمونه اش که راحت منهدم شد
بالون چینی هم که توانست یک ماهه تمام کل خاک آمریکا را دور بزند و عکس برداری کند تازه آمریکا متوجه اش شد
این نشانه شکست روسیه و هژمونی آن است بهتر نیست همین الان بریم طرف آمریکا نه دوستان اروپایی آن
جانم زلنسکی
اکراین ادامه بده
با توجه به این حمله اکراین روسیه باید اتم بزنه. اکراین تمام قوائد جهانی رو به حمله به موسکو زیر پا گذاشت، اجازه حمله نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
تکنولوژی امریکایی ای تی اف امکان تریگر کردن هر نوع موشکی رو هر زمان اراده کنند از دشمن می گیره. مثل آدمی که فلج شده و نمی تونه حرکت کنه. دکتر ظریف اطلاعات ناقصی در این زمینه را قبلا ارایه کرده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
آقای تکنولوژی آمریکایی
!!!عین الاسد!!!
پوتین به چه روزی افتاده ، اون روز که به اوکراین حمله کرد اصلا فکرش رو هم نمیکرد تا این اندازه ذلیل و درمانده بشه
آقای جان کربی بهتر است ساکت باشد چون بالای گود نشسته است و میگوید لنگش کن.
اوکراین در حال دفاع از سرزمینش در مقامل یک ابرقدرت متجاوز است و کاخ سفید بارها درخواست زلنسکی برای تحویل سلاح های مدرن را رد کرده است و بنابرین آمریکا حق ندارد راجع به این جنگ نابرابر نظر بدهد.
همینقدر که اوکراین اقدام به ضد حمله کرده و مقداری ازمناطق اشغالی را از دست روسها آزاد نموده است، کاری کرده است کارستان.
ارتش بیرحم روسیه آن روزهایی که مناطق مسکونی کیف را با موشک و پهبادهای اهدایی ویران میکرد، هشدارهای تلافی به مثل زلنسکی را جدی نگرفت تا اینکه امروز شاهد پرواز پهبادهای تهاجمی اوکراین در آسمان مسکو هستیم.
بعد از شنیدن خبر انفجار در کارخانه اسلحه سازی روسیه، انشاالله که بزودی خبر انفجار در کاخ کرملین را دریافت کنیم
شکست روسیه
بزودی روسیه واقمارش نابودخواهندشدوبساط استبدادپوتینی برچیده خواهدشد شک نکنید
بهترین کار کمک مردمی به روسیه برای نابود کردن اوکراین هست. این سزای دلقک آمریکایی هست. باید اوکراین رو الحاق کنیم تا کسی جرات نکنه با آمریکا پیمان دوستی ببنده. #سپاه_به_جنگ_اوکراین_برو و کار را تمام کن
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
زیاد پای تلویزیون میلی نشین عموجون
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بهترين كمك به روسيه پيوستن شما به ارتش روسيه براي جنگ در مقابل اوكراين است. قول ميدهم بعد از شهادت تبريك بگويم. فقط از ايران برو
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
ببخشید شما که گفتید الحاق کنیم احتما ل میدم از نواده های فتح علیشاه یا محمد علی شاه باشی
خدارو شکر بالاخره روسیه که شروع کننده جنگ است بایستی طعم ویرانی وبدبختی بچشد متاسفانه صدا وسیما درشروع این چنگ چنان با شور وشعف اخبار حمله روسیه به اوکراین پوشش می داد فکر می کردیم 24 ساعته کار اوکراین ساخته است و به تصرف روسیه درخواهد امد
درود بر زلنسکی بزن این موجود بی ابرو را
الان بدبختی ما کمتر شد روسیه چی است اوکراین کی اصلأ منافع ملی ایران مهم است که برای طرفین علمداری میکنید
فعلأ یک دلقک توانست جلوی روسیه را بگیرد البته با کمک تسلیحات غربی دارم بهتون میگم زلنسکی قرار است کشته بشه تا پازل شهید سازی غرب آغاز بشه
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پوتین اول جنگ ادعا کرد این دلقک یک هفته دوام نخواهد آورد و فرار میکند. خود پوتین از دست واگنر سوار هواپیما شد ولی این دلقک با لباس رزم برای کشورش جنگید. درود به تمام دلقک های وطن پرست و لعنت بر تمام سیاست مردان پر مدعا مخصوصا از نوع چینی و روسی
اگر تاریخ را مطالعه کنید میبینید روس ها همیشه به ایران خیانت کرده اند چرا حالا ما طرف روس ها باید باشیم؟؟؟؟/
هر ملتی باید از کشورش دفاع کند.
معلومه ازشکست روسیه خیلی ناراحتی ولی مردم ما بدبختی کم ندارن خودت برو ودرر کاب پوتین جنگ کن وبه بقیه کارنداشته باش باهمین افکار کم هزینه دست این ملت گذاشتین
روسیه باید تک تک شود چون تجاوز گر است وفریب کار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی