بازدید 6116

آلمان به دنبال از سرگیری اخراج پناهجویان افغان

وزیر دادگستری ایالتی آلمان با انتقاد از توقف روند اخراج اجباری پناهجویان افغان، خواستار از سرگیری این روند شد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 09 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «ماریون گنتگز» وزیر دادگستری ایالت «بادن‌ وورتمبرگ» آلمان با انتقاد از توقف روند اخراج اجباری پناهجویان افغان گفت: اخراج‌هایی که باید فوراً انجام شود، به تعویق می‌افتد. برخی از افراد اصطلاحاً خطرناک و مجرمان جدی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند اخراج نمی‌شوند، مانند پناهجویان افغان».

نشریه آلمانی تاگس شاو در گزارشی اعلام کرد از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 500 پناهجو از ایالت بادن‌ وورتمبرگ این کشور اخراج شده است، اما درباره تابعیت این پناهجویان جزئیاتی ارائه نشده است.

این درحالی است که دولت آلمان از مرداد 1400 و سقوط نظام جمهوریت تاکنون روند اخراج اجباری پناهجویان افغان را به دلیل وضعیت امنیتی متوقف کرده است.

شورای پناهند‌گان بادن‌ وورتمبرگ نیز در واکنش به درخواست از سرگیری اخراج پناهجویان افغان تأکید می‌کند شرایط اخراج پناهجویان افغان از این کشور مساعد نیست.

اخیراً کشورهای غربی از جمله انگلیس در توافق با ترکیه برای جلوگیری عزیمت پناهجویان به اروپا توافق کرده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که لندن حتی وکلای پناهجویانی را که پرونده پناهندگی آنها را پیش می‌برند تحت فشار و سرکوب قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی