بازدید 4013

گوردون براون: جهان باید در برابر طالبان متحد شود

نخست وزیر اسبق بریتانیا گفت: جهان باید اکنون متحد شود تا سرکوب زنان و دختران افغان توسط طالبان را متوقف کند.
کد خبر: ۱۱۸۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 08 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، گوردون براون در یادداشتی برای گاردین از همه کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی خواست در برابر سرکوب زنان به دست حکومت طالبان ایستادگی کنند.

براون نوشت: دو سال تشدید سرکوب از زمان به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در آگوست 2021، تاب آوری دختران و زنان در افغانستان را که همچنان زندگی خود را در مبارزه برای حق تحصیل و اشتغال به خطر می اندازند، کمرنگ نکرده است. اما هیچ کس نباید شک داشته باشد که آنچه دختران افغان تجربه می کنند یک اختلال موقتی نیست. این چیزی کمتر از «آپارتاید جنسیتی» نیست، واژه‌های وحشتناکی که اخیراً نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل به کار برده است. زمان آن فرا رسیده است که آن را جنایت علیه بشریت اعلام کنیم و دادستان های دادگاه کیفری بین المللی (ICC) باید تحقیقاتی را درباره سرکوبی که توسط رژیم طالبان تعیین شده است، آغاز کنند.

نخست وزیر سابق بریتانیا در ادامه افزود: بسیاری از خانواده ها متوجه شده اند که تنها فرصت تحصیل برای دخترانشان مهاجرت است. این امر هنوز حدود 2.5 میلیون دختر و زن جوان را بدون تحصیل باقی می گذارد و به زودی 3 میلیون نفر دیگر که در شرف اتمام تحصیلات ابتدایی هستند به آنها خواهند پیوست. نسل دیگری از دختران افغان که قادر به رفتن به دبیرستان نیستند، از فرصتی برای تحقق استعدادها و تحقق رویاهای خود محروم خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست