بازدید 3866

بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر به سرعین سفر کردند

فرماندار سرعین از ورود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر به این شهرستان در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به شرایط آب و هوایی تعداد گردشگران تا پایان شهریور ماه افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 04 August 2023

به گزارش «تابناک»، باقر باقرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: تمام امکانات اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران تابستانی فراهم شده و بیش از ۵۰ درصد اقامت گردشگران مربوط به هتل‌ها و مسافرخانه‌های این شهرستان است.

وی افزایش ماندگاری مسافران به بیش از ۲ روز را نقطه عطفی در تاریخ گردشگری سرعین عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، پیش‌بینی می‌شود تا آخر شهریور ماه آمار ورودی میهمانان تابستانی به این شهرستان بیش از سال‎‌های گذشته افزایش یابد.

فرماندار سرعین با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری این شهرستان آماده بازدید گردشگران است، افزود: با وجود اینکه شهر سرعین دارای چشمه‌های آبگرم متعددی است در کنار آن، روستاهای هدف گردشگری این شهرستان هم از جاذبه‌های فوق العاده‌ای برخوردار هستند که در سال‌های اخیر مورد استقبال بیشتر گردشگران واقع شده است.

باقرزاده اظهار کرد: روستاهای بیله درق، کنزق، کلخوران ویند، آلوارس و آتشگاه از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند که هر کدام می‌تواند برای بازدیدکنندگان خاطره متفاوتی از شهر سرعین را به یادگار بگذارد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشینه دمای هوای سرعین امروز ۲۶ درجه و کمینه آن ۱۳ درجه خواهد بود. طی سه روز آینده به ترتیب بیشینه دمای هوا ۲۴، ۲۷ و ۲۸ درجه بالای صفر و کمینه آن به ترتیب ۱۴،۱۶ و ۱۵ درجه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش تا روز شنبه دمای هوا، بویژه در مرکز و جنوب استان اردبیل، روندی کاهشی خواهد داشت. اما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا بطور نسبی افزایش می‌یابد.

سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر ، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

شهر چشمه‌های بهشتی در زمینه توریسم درمانی رتبه نخست کشوری را دارا بوده و مدرن و بهداشتی بودن چشمه‌های آب گرم‌های سرعین کمک بسیار زیادی در جذب گردشگر به این شهر کرده است و بیشتر چشمه‌های آب معدنی منطقه اکنون به صورت استخرهای سرپوشیده آماده پذیرش مسافران و گردشگران است.

بیش از ۲۰ دهنه آب گرم معدنی گرم و سرد که بسیاری از آنها مدرن سازی و تبدیل به مجتمع‌های آب درمانی شده اند مهمترین جاذبه این شهر برای گردشگران است ضمن اینکه دامنه‌های کوه سبلان که بخشی از آن با ایجاد پیست اسکی آلوارس گردش پذیر شده نیز مسافران را به خود جلب می‌کند.

چشمه‌های آب گرم سرعین همه ساله در فصل تابستان مسافران و گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار کشور به سوی خود جلب می کند. مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، آب گرم قهوه خانه ممتاز، آب گرم ژنرال (جنرال)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آب معدنی ارجستان، آب گرم گاومیش گلی، آب گرم پهنلو، آب گرم قره سو (اعصاب سویی) و آب گرم ساری سو از معروف‌ترین آبگرم‌های شهر توریستی سرعین است.

سرعین در کنار این جاذبه‌ها مکان های دیدنی تاریخی و عمدتا ناشناخته برای گردشگران را نیز در خود جای داده است که از جمله آن می‌توان به غارهای تاریخی در روستاهای همجوار اشاره کرد.

پیست اسکی آلوارس که در سرعین واقع شده است، از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است که از ویژگی‌های بارز آن علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی آن از جمله اطراق عشایر با گله‌های خود در حوالی این پیست، هوای خنک و معتدل، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ بصورت دشت های وسیعی از شقایق های کوهی، گل ختمی، گون و همچنین قرار گرفتن مسیرهای صعود به قله سبلان اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست