بازدید 3215

احتمال افزایش قیمت اورانیوم در پی کودتا در نیجر

نیجر هفتمین تولید کننده اورانیوم در جهان است و کودتا در این کشور به افزایش نگرانی ها نسبت به افزایش قیمت این عنصر گران بها منجر شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 02 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، کشور آفریقایی نیجر هفتمین کشور تولیدکننده عنصر ارزشمند اورانیوم در جهان است که از تولیدات این کشور به شکل گسترده در تأمین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود.

طی 3 سال گذشته قیمت اورانیوم در جهان سه برابر شده و موسسه UxC هشدار داده که به خاطر کودتا در این کشور ممکن است طی هفته‌های آینده شاهد افزایش دوباره قیمت این عنصر گران‌بها باشیم.

البته شرکت اورانوی فرانسه که در زمینه تولید سوخت اورانیوم برای نیروگاه های هسته‌ای فعالیت می کند و بزرگ ترین برداشت کننده ذخایر اورانیوم نیجر به شمار می رود اعلام کرده با وجود دستور برای خروج اتباع فرانسوی از نیجر اما از آنجا که 99 درصد کارمندانش اهل نیجر هستند در حال ادامه فعالیت خود در این کشور است.

جاناتان هینز، مدیر عامل موسسه Uxc گفته که اتفاقاتی از این دست نظیر کودتا چند هفته ای طول می کشد که بر بازار بین الملل اثرگذار شود، و ما احتمالا طی روزها و هفته های آینده شاهد پر رنگ تر شدن تبعات این کودتا در بازار خواهیم بود.

وی تأکید کرد با توجه به محدود بودن عرضه اوراینوم به بازار در شرایط کنونی و نسبت به تقاضای موجود، همه نشانه ها حاکی از آن است که اتفاق روی داده در نیجر به افزایش قیمت اورانیوم منجر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی