بازدید 2594

آمریکا چهار مقام صرب بوسنی را تحریم کرد

ایالات متحده چهار مقام صرب بوسنی و هرز‌گوین را تحریم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 01 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه تحریم هایی را علیه چهار مقام ارشد صرب بوسنی، از جمله عضو صرب ریاست جمهوری این کشور اعمال کرد. این افراد به دلیل تضعیف توافق صلحی که به جنگ این کشور بالکان در دهه 1990 پایان داد، در لیست تحریم‌های وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته‌اند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، «ژلیکا سیویانوویچ» عضو ریاست جمهوری بوسنی، همراه با نخست وزیر، وزیر دادگستری و رئیس پارلمان جمهوری صربستان با تصویب مصوبه‌ای که قانون اساسی بوسنی را تضعیف می کند، در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

اواخر ژوئن، قانونگذاران در جمهوری صربستان به تعلیق احکام دادگاه قانون اساسی بوسنی رأی دادند، رأیی که توسط «میلوراد دودیک» رئیس جمهور جدایی طلب طرفدار روسیه، که قبلاً تحت تحریم های ایالات متحده و انگلیس بوده، آغاز شد.

قانون اساسی بخشی از توافقنامه صلح دیتون است که به جنگ 1992-1995 بوسنی پایان داد. یکی از اصلی‌ترین ایرادات این توافقنامه از نظر کارشناسان این بود که با شورای ریاست جمهوری- متشکل از یک مسلمان، یک صرب و یک کروات- درحقیقت بنیان‌های اقتدار دولت را در این کشور تضعیف و کشور را به دو منطقه خودمختار جمهوری صرب و فدراسیون بوسنیایی-کرواسی تقسیم کرد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «این اقدام ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین و صلحی را که به سختی به دست آمده است، زیربنای توافقنامه صلح دیتون تهدید می کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست