بازدید 2253

انتشار دی‌اکسید کربن درپی سوختن جنگل‌های کانادا

نتایج یک مطالعه تازه نشان داده است که حجم عظیم «دی اکسید کربن» منتشر شده ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در کانادا از مرز «یک میلیارد تُن» فراتر رفته است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از شینهوا، «لیو ژیهوا»، محقق مؤسسه اکولوژی کاربردی در آکادمی علوم چین که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن، متان و نیتروز اکسید منتشر شده از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا تاثیر قابل توجهی بر گرمایش جهانی دارند و حریق‌های جنگلی در این کشور به یک بحران زیست محیطی جهانی تبدیل شده است.

بنابر گزارش مرکز آتش‌سوزی جنگل‌های بین سازمانی کانادا (CIFFC) تا روز ۲۶ ژوئیه (ماه جاری میلادی)، یعنی حدود دو روز پیش به وقت محلی، ۴۷۷۴ مورد آتش‌سوزی در سراسر این کشور رخ داده و مساحت کلی اراضی که درگیر این آتش‌سوزی‌ها شده‌اند از ۱۲۱ هزار کیلومتر مربع فراتر رفته است.

در این مطالعه دانشمندان چینی، ارزیابی سریعی را از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی کانادا بر اساس مشاهدات سنجش از دور انجام دادند.

به گفته کارشناسان، این آتش‌سوزی‌های جنگلی به اکوسیستم‌های جنگلی نیز آسیب جدی وارد کرده و از آنجا که با سرعت گسترش می‌یابد، منجر به تخریب گسترده پوشش گیاهی و از بین رفتن تنوع زیستی شده و حیوانات را از زیستگاه و منابع غذایی محروم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست