بازدید 2847

محدودیت‌های تردد در تاسوعا و عاشورا در تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت و ممنوعیت در تاسوعا و عاشورا توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 27 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص محدودیت و ممنوعیت در تاسوعا و عاشورا گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از امروز تا شام غریبان به صورت ویژه و صد درصدی و حضور گسترده‌تر در معابر پیرامونی برگزاری مراسم همراه با عزاداران حسینی (ع) در تاسوعا و مخصوصاً ظهر عاشورا حضور دارند و نسبت به روان سازی ترافیک و تأمین نظم عبور و مرور اقدام خواهند داشت.

وی گفت: تا الان محدودیتی در سطح معابر شهر تهران نداشته‌ایم ولی در این دو روز ناگزیریم در برخی از نقاط به دلیل حضور چشمگیر عزاداران حسینی (ع) از کمی عقب تر محدودیت اجرا کنیم تا تداخل بار ترافیکی روی ندهد.

سرهنگ رازقی افزود: مهم‌ترین نقطه‌ای که به علت حضور گسترده عزاداران مسدود خواهد شد، خیابان خیام از میدان محمدیه به سمت شمال و ورودی به محل چهارراه گلوبندک که اعمال محدودیت خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین در محدوده میدان تجریش و امامزاده صالح (ع) و همچنین در محدوده پادگان ۰۶ ارتش نیز همین وضعیت را خواهیم داشت که نیز به علت حضور گسترده عزاداران حسینی (ع) نیاز هست که اعمال محدودیت صورت پذیرد و می‌بایست محدودیت تردد مقطعی ایجاد شود.

وی بیان داشت: در بحث نماز ظهر عاشورا با توجه به اینکه نماز جمعه در محدوده دانشگاه تهران برگزار می‌شود به صورت ویژه و از ساعت ۱۰ به بعد خیابان انقلاب از میدان انقلاب تا تقاطع قدس مسدود خواهد شد و خودروها از خیابان جمهوری می‌بایست ادامه مسیر بدهند.

سرهنگ رازقی افزود: در خیلی از معابر در روز عاشورا و در هنگام برگزاری نماز ظهر عاشورا پلیس راهور محدودیت‌های مقطعی را اجرا خواهد کرد و خودروها را از محل مشخص شده و محور جایگزین هدایت خواهیم کرد که نمازگزاران عزیز بتوانند با خیال آسوده نماز خود را برپا دارند.

وی گفت: مهم‌ترین نقاط اعمال محدودیت‌های مقطعی، خیابان خیام، میدان منیریه، بلوار ابوذر، دانشگاه امام صادق (ع) می‌باشد که به صورت ویژه پوشش ترافیکی داده خواهد شد.

وی افزود: نیاز است که راکبین موتورسیکلت و رانندگان در این شب‌ها در ترددهای خود بیشتر دقت داشته باشند و همواره توجه کافی و لازم را به جلو و اطراف داشته و در این شب‌ها حتماً با احتیاط بیشتری رانندگی نمایند و با رسیدن به معابری که در حال اجرای مراسم مذهبی هستند از سرعت خود کاسته و متوقف گردند تا مشکل و تصادفی روی ندهد.

سرهنگ رازقی بیان داشت: بعد از آنکه مراسم تمام می‌شوند مردم عجله دارند که زودتر به مقاصد خود برسند شاید معابر هم خلوت باشند و این خلوتی باعث شود که با سرعت غیرمجاز حرکت نمایند که توصیه می‌شود با آرامش خاطر تردد کرده و پس از پایان مراسم با احتیاط و با سرعت مجاز تردد نمایند.

وی گفت: رانندگان توجه کافی و لازم را به عابرین مخصوصاً در شب‌ها و تاریکی هوا داشته باشند چرا که برخی مواقع تا آخرین لحظه رانندگان عابرین پیاده را نمی‌بینند و می‌بایست تمام توجه خود را در این ایام به عابرین پیاده داشته باشند.

سرهنگ رازقی همچنین توصیه داشت: کسانی که می‌خواهند از نذورات استفاده کنند نباید خودروی خود را رها کنند چرا که برای خودروهای عبوری مشکل ایجاد کرده و باعث انسداد اه می‌شود و کسانی هم که اقدام به پخش نذورات می‌نمایند امورات ترافیکی را مد نظر قرار داده و به تناوب و مقطعی اقدام به این عمل نمایند تا مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

شهروندان با تیم‌های مستقر پلیس راهور تهران بزرگ هنگام ایجاد محدودیت و مسدود شدن برخی معابر به صورت مقطعی بخصوص در این دو روز همکاری لازم را داشته باشند چرا که ممکن است در مقاطعی برخی معابر را مسدود و رانندگان مجبور شوند از چهارراه و خیابان بعدی دور بزنند تا مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست