بازدید 1751
۱

وضعیت هشدار هوای مشهد برای سومین روز پیاپی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در سومین روز مردادماه در پی افزایش حجم آلاینده‌ها برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 25 July 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۰۷ از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

وی با بیان این که کیفیت هوا در مناطق هفت حوض و خیام شمالی در شرایط سالم قرار دارد اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در ۲۱ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توصیه می‌شود شهروندان در روزهای دارای هوای سالم و پاک، با هدف حفظ سلامت خود پیاده روی را ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای نامناسب از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا هی میاین میگین که شهر مشهد آلوده شد بابا شهر مشهد که سالمه یه نگاه کوچولو هم بندازین هی میان میگن فلان شده فلان شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم