بازدید 2578

۱۰ هزار نظامی ذخیره به صف مخالفان نتانیاهو پیوستند

ده هزار نظامی ذخیره رژیم صهیونیستی در اعتراض به اصلاحات قضایی از ترک خدمت خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 24 July 2023

به گزارش «تابنناک» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، در ادامه شکاف در بدنه ارتش رژیم صهیونیستی، ۱۰۰۰۰ نظامی دیگر این رژیم  روز یکشنبه اعلام کردند که در اعتراض به اصلاحات قضایی، خدمت را ترک خواهند کرد.

رسانه های محلی گزارش دادند که گروهی از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای با اصلاحات قضایی بحث برانگیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل مخالفت کردند. به دنبال بحران پیش آمده، «هرزی هالوی»  رئیس ستاد ارتش، خواستار دیدار با  نتانیاهو شده است.

هزاران نظامی رژیم صهیونیسیتی از جمله خلبانان، نظامیان نیروی دریایی که مخالف اصلاحات قضایی هستند تصمیم گرفتند از خدمت ذخیره داوطلبانه استعفا دهند. جنبش اعتراضی علیه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو حدود ۷ ماه است که با تظاهرات مداوم ادامه دارد.

با ادامه امتناع از ادامه خدمت نیروهای مسلح ارتش رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی در مورد آمادگی ارتش به ویژه نیروی هوایی این رژیم ایجاد شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»  در این باره نوشت، صدها پزشک نظامی در اعتراض به اصلاحات قضایی از توقف خدمت خبر دادند. ده‌ها  پرسنل صنایع تسلیحاتی نیز ر در اعتراض به اصلاحات قضایی مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل آویو تظاهرات کردند.

در روزهای گذشته ۱۶۱ پرسنل نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کردند که خدمت خود را در یگان‌های نیروهای ذخیره متوقف خواهند کرد. این مسئله  در بحبوحه تنش‌ها نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی ارتش در چندین جبهه ایجاد کرد.

خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی  برای اکثر مردان اجباری است. پس از اتمام خدمت سه ساله، بسیاری از آنها تا ۴۰ سالگی یا بالاتر به خدمت به عنوان نیروی  ذخیره ادامه می‌دهند. نیروهای ذخیره مجموعه مهمی از نظامیان را تشکیل می‌دهند که نقش مهمی در تقویت ارتش ایفا می‌کنند. معترضان می‌گویند که نمی‌خواهند در مکانی که  به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، خدمت کنند.

«یدیت گیتلمن» کارشناس ارشد موسسه «مطالعات امنیت اسرائیل» با بررسی اوضاع گفت: «اگر اینها به ویژه در نیروی هوایی ریشه دوانند، به عملکرد ارتش ضربه خواهد زد.»

رهبران ائتلاف عضو کابینه بنیامین نتانیاهو گفته‌اند حاضر به عقب‌نشینی جزئی از مفاد یکی از جنجالی‌ترین بندهای تغییرات سیستم قضائی هستند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی