بازدید 5850

در مرحله جدید گشت ارشاد، دستگیری در کار نیست

یعقوب رضازاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان اطلاعات فراجا گشت‌های پلیس، گشت تذکر نسبت به بی‌حجابی و بد حجابی در جامعه است که دستگیری ندارد فقط در حد تذکر بوده و به معنای گشت‌های ارشاد قدیم نیست.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 19 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان اطلاعات فراجا گشت‌های پلیس، گشت تذکر نسبت به بی‌حجابی و بد حجابی در جامعه است که دستگیری ندارد فقط در حد تذکر بوده و به معنای گشت‌های ارشاد قدیم نیست.

یعقوب رضازاده با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار رضائیان رئیس سازمان اطلاعات فراجا و معاونانش گفت: این جلسه در راستای انتقادات و گلایه‌های نمایندگان از اقدامات ضعیف در حوزه برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در سطح جامعه تشکیل شد.

وی توضیح داد: صحبت‌های رئیس سازمان اطلاعات فراجا بر این اساس بود که باید در شرایط فعلی کار فرهنگی صورت گرفته و از اشاعه بدحجابی جلوگیری شود منتهی این موضوع نیاز به فعال‌تر شدن دستگاه‌های فرهنگی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تاکید رئیس سازمان اطلاعات فراجا انجام کار فرهنگی است، اظهار کرد: البته در این بین این موضوع هم مطرح شد که با افراد و اماکنی که به صورت سازماندهی‌ شده در خصوص اشاعه فحشا، فساد و منکرات در داخل کشور تلاش می‌کند برخورد جدی می‌شود چون این از وظایف قانونی پلیس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مجددا گفت: طبق توضیحات ارائه شده برای مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی در وهله اول باید دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را ایفا کنند؛ لذا گشت‌های پلیس به عنوان گشت ارشاد قدیم نیست بلکه گشت‌های تذکر بوده که منتهی به دستگیری هم نمی‌شود. ون‌های پلیس هم که در خیابان مستقر شده در حد بیان تذکر بوده چون تاکید بر انجام فرهنگی است.

رضازاده اظهار کرد: دستگیری‌ها فقط مربوط به اماکن عمومی است که به صورت مختلط اقدام به رقص و پایکوبی و آواز می‌کنند مثلا در اطراف تهران کافه رستوران‌هایی وجود دارد که رقص و پایکوبی مختلط در آن است که پلیس با آنها برخورد جدی خواهد کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر برخورد با افراد و شرکت‌هایی است که اقدام به انتقال دختران به آن سوی مرزها به ویژه کشور ترکیه کرده تا آرایش‌های ضد اسلامی و غیرمتعارف و انواع ابتذالات فرهنگی را یاد گرفته و در کشور اشاعه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۸
قدم به قدم
دستگیری ها هم شروع میشه. بستگی به عکس العمل مردم داره.
اگر بی حجابی (ازشهریورسال قبل یعنی روسری نداشتن) جرم است طبیعتا باید دستگیری ومجازات هم داشته باشد.هیچ جای دنیا درمقابل جرم یا حتی تخلف صرفا به تذکر بسنده نمیکنند.مگر اینکه برسر دوراهی گیرکرده باشند که از یک طرف حاضر به قبول این واقعیت که دیگر امکان بازگشت به شهریورسال قبل نیست نباشند واز یک طرف هم دیگرجرات تکرار بگیروببندهای قبلی رانداشته باشند.
خب این به چه دردی می خوره؟
اگر صرفا کارفرهنگی است کجای دنیا پلیس وظیفه فرهنگی برعهده دارد. پلیس ضابط قضایی است نه سازمان فرهنگی. درحد تخلفاتی مثل رانندگی خود اعمال قانون میکند (به نیابت قضایی) ودر حد جرمی مثل دزدی مجرم رادستگیر وتحویل مرجع قضایی میدهد. درهیچ جای وظایف پلیس آموزش فرهنگی نیست. همان کار سابق دستگیری بیحجابان با وظایف پلیس همخوانی داشت چون بیحجابی طبق نص صریح قانون جرم است وباید پلیس بیحجابان را دستگیر وتحویل مرجع قضایی بدهد ولی چون دیدند شدنی نیست فعلا بطورموقت هم که شده به این راه میانبر پناه آوردند وگفتند فعلا اینطوری باشد و چو فردا رسد فکرفرداکنیم
قرار بود ون نباشه
شما گفتيد و اين حتما همونه
شاید دستگیری اینجوری نداشته باشید اما به این صورت خواهد بود که مثلا یک بابایی از شما عکس و فیلم میگیره و اعتراض و فحاشی و احتمالا زد و خوردی پیش میارن و اونوقت به جرم اراذل و اوباش بودن دستگیر میکنند.اخرین نمونه اش در پارک منطقه ستارخان بوده!!!
کار بیهوده انجام ندید . لااقل 4 تا مواد فروش و دزد و سارق رو بگیرید که دستگیری آنها قانونی است .
چهار تا بدحجاب را شلاق بزنند همه چیز درست میشود کسی جرات کشف حجاب دیگر نمیکند چرا اینقدر مماشات میکنید بخاطر چند نا رای آخرت خودتان را نفروشید
اول بگو کی دستور برگشتن اینا به خیابون رو داده بعد سخنرانی کن
پس بلاخره به وجودگشت ارشاداعتراف میکنین؟
گشت ارشاد اگه براي فرهنگ جامعه مفيد نبود، براي عده يي نون داشت و منفعت. حالا به هر قيمتي و طريقي اين نون دوني بايد فعال بشه.
كسي به دليل حجاب باز داشت نميشه.
پروسه ي بازداشت با تذكر شروع ميشه، با بگو مگو ادامه پيدا مي كنه، در نهايت سوژه به دليل اهانت، رفتار ناشايست، عدم توجه به تذكر پليس و يا مقاومت و زد و خورد، بازداشت ميشه.
خوب فرض کنید یک خانمی بی حجاب باشه بهش تذکر هم میدین ولی تاثیری نداره بعدش چکارمیکنید؟ بازم تذکر میدید؟
خوب یواش یواش .
تذکر چیه...بزیز تو ون....اتوبوس و مینی بوس ببر...اقا ...اینار و توجیه کن که کارشون اشتباه هست....کلامی چیه!!؟؟ چرا عقب نشینی کردید!!!!همه رو یکبار باید برد بازداشتگاه
انسان وقیح و فاسد زیاده تو این دنیا حالا یکی با اختلاس فساد و وقاحتش رو رو میکنه یکی با لختی بودن و بی حیا بودن
بعدا معلوم می‌شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار