بازدید 2863
۳

تبعات «توبیخ» برای مدیر یا مؤسس مدرسه غیردولتی

به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، جریمه مدارس غیر دولتی که شهریه‌ بیش از حد مصوب اخذ می‌کنند، از درج در پرونده مدیر، جابه‌جایی مدیر تا تعطیلی مدرسه متغیر است.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 18 July 2023

به گزارش «تابناک»، احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهریه مصوب، شهریه فوق برنامه درسی، شهریه فوق برنامه مکمل و شهریه تابستانی مدارس غیر دولتی در سامانه مشارکت‌ها درج شده است، اظهار کرد: والدین می توانند با مراجعه به این سامانه از شهریه‌ها مطلع شوند و پول بیش از آنچه مصوب شده است را به مدارس غیر دولتی نپردازند.

شرط دریافت «شهریه» در مدارس هیات امنایی‌

وی همچنین عنوان کرد: شهریه فوق برنامه درسی، شهریه فوق برنامه مکمل و شهریه تابستانی اختیاری است. همچنین برخی مدارس غیر دولتی ممکن است هزینه‌هایی برای ناهار دانش آموزان نیز دریافت کنند که پرداخت این هزینه‌ها نیز کاملا اختیاری است. مدارس هیات امنایی هم می‌توانند متناسب با فوق برنامه‌هایشان از والدین شهریه دریافت کنند که مصوبه خاص خود را دارد و این امر به شورای آموزش و پرورش منطقه تفیض شده است.

تبعات «توبیخ» برای مدیر یا مؤسس مدرسه غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، درباره مجازات مدارسی که بیشتر از شهریه‌های مصوب از والدین شهریه دریافت می‌کنند، توضیح داد: مطابق با قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، مجازات‌های قابل اعمال در مورد مدیران و مؤسسان مدارس و نیز مراکز غیردولتی متخلف شامل اخطار کتبی به مدیر یا مؤسس، توبیخ مدیر یا مؤسس همراه با درج در پرونده، عزل مدیر و محرومیت از مدیریت در مدارس و مراکز غیردولتی از یک تا سه سال، محرومیت دائم مدیر از مدیریت مدارس و مراکز غیردولتی، تعطیلی موقت مدرسه یا مرکز از یک تا سه سال، لغو مجوز تأسیس و تعطیلی دائم مدرسه یا مرکز و نیز محرومیت موقت مؤسس از تأسیس مدرسه یا مرکز غیردولتی تا پنج سال می‌شود.

محمودزاده همچنین با تاکید بر اینکه شهریه اضافی دریافت شده از سوی مدارس غیر دولتی باید به خانواده بازگردانده  شود، خاطر نشان کرد: حتی ساده‌ترین مجازات که توبیخ مدیر یا مؤسس همراه با درج در پرونده است نیز برای مدیر مدرسه تبعاتی دارداز جمله آنکه به هنگام بازنشستگی این توبیخ منجر به کسر از پاداش او می‌شود. برخی تخلفات خاص نیز منجر به توقیف و جا به جایی مدیر و حتی بستن مدرسه می‌شود. در تهران چند مدرسه که بعضا اسم و رسمی هم داشتند را بسته‌ایم.

وی درباره فرآیند نظارت بر مدارس غیر دولتی نیز گفت: ما در منطقه، در استان و در کشور حدود هزار نفر نیرو برای انجام این کار داریم. در کنار این‌ها هم حوزه‌های دیگر نظیر اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی این موضوع است. مدیران کل مناطق باید پاسخگوی تمام والدین باشند. والدین می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها شکایت خود را در قسمت درج شکایات ثبت کنند و یا با مراجعه به اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش منطقه شکایت خود را ثبت کنند. آموزش و پرورش منطقه موظف به پاسخگویی است.

به گزارش ایسنا، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ میزان شهریه مصوب مدارس غیر دولتی از ۵ میلیون آغاز می‌شود و تا ۴۸ میلیون تومان است  علاوه بر این مدارس می‌توانند ۳۸ درصد از این شهریه مصوب را برای فوق برنامه‌های خود دریافت کنند. شهریه مصوب برای مدارس غیر دولتی همراه با شهریه فوق برنامه درسی، شهریه فوق برنامه مکمل و شهریه در سایت mosharekatha.ir قابل مشاهده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مدارس غیر دولتی و مدارس نمونه مردمی و مدارس هیئات امناییو... نماد عینی تبیض در جامعه آموزش یک کشور است سابقا تمام مدارس دولتی و بر اساس قانون اساسی رایگان بود تحصیل کرد ه هاشان متخصص و موفق بودند و لی با رشد مدارس غیر دولتی قاچ گونه الان تحصیل کرده هاشان دنبال تقلب در کنکور هستند چون بنیه علمی کافی را ندارند.
اگر از مدرسه شکایت کنیم دیگه بچمون رو نمیتونیم اونجا ثبت نام کنیم در نتیجه اکثرا شکایت نمی کنند.
خود آموزش پرورش میدونه که اکثر مدارس رعایت نمی کنند والا فهمیدنش اصلا کار سختی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار