بازدید 13736

رابط «افغانستان اینترنشنال» در کابل بازداشت شد

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد رابط غیرقانونی «افغانستان اینترنشنال» که گزارش‌های جعلی در داخل این کشور تولید می‌کرد، بازداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 13 July 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزارت کشور افغانستان با انتشار ویدئویی اعلام کرد یک رابط غیرقانونی شبکه تلویزیونی «افغانستان اینترنشنال» به اتهام تبلیغات منفی و تهیه گزارش‌های جعلی بازداشت شده است.

رابط افغانستان اینترنشنال در این ویدئو با اعتراف به تهیه گزارش‌های جعلی گفت، سه نفر دارای معلولیت را به ازای دریافت پول و اخذ ویزای سفر به خارج کشور فریب داده و از آن‌ها خواسته تا در گزارش مدعی شوند بر اثر عملیات نیرو‌های طالبان دچار معلولیت شده‌اند.

یکی از نابینایان مصاحبه شده نیز دراین‌باره گفت رابط و کارمندان افغانستان اینترنشنال به دفتر حمایت از معلولین رفته، از آنجا تلفن برادرش را گرفته و در تماس با آن‌ها گفته‌اند از نهاد خیریه هستند.

وی افزود کارمندان افغانستان اینترنشنال در این تماس افزودند می‌خواهند از نزدیک با او ملاقات کرده و پس از انجام مصاحبه به او کمک کنند.

شخص نابینا گفت آن‌ها با برادرش تماس گرفتند، به دفتر آمدند و از برادرش مصاحبه گرفتند، سوژه را خودشان آماده کرده بودند تا مطابق سوژه حرف بزنند و بگویند بر اثر حمله انتحاری در این تاریخ معلول شده و طالبان را مسئول آن بدانند.

وی افزود: آن‌ها وعده دادند وقتی مصاحبه تمام شد ما زمینه درمان شما را بیرون از کشور مساعد می‌کنیم و برای شما مورد پناهندگی درست می‌کنیم، برایتان پول می‌فرستیم؛ وعده‌های رنگارنگ دادند و بعد از پایان مصاحبه رفتند و بعد ما متوجه شدیم از افغانستان اینترنشنال بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست