بازدید 2143
۱

رئیس جمهور آمریکا وارد لهستان شد

رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با نخست وزیران کشورهای شمال اروپا وارد هلسینکی، پایتخت لهستان شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، شبکه تلویزیونی Yle فنلاند روز چهارشنبه گزارش داد، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با نخست وزیران کشورهای اروپای شمالی وارد پایتخت فنلاند شد. گفته شده هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا در فرودگاه هلسینکی به زمین نشسته است.

قرار است پنجشنبه بایدن با «سائولی نینیستو»، رئیس جمهور فنلاند در کاخ ریاست جمهوری این کشور گفت وگوی ۴۰ دقیقه‌ای داشته باشد. در ادامه قرار است نشستی سه ساعته با نخست وزیران کشورهای شمال اروپا برگزار شود. انتظار می‌رود پس از این دیدار، بایدن و نینیستو یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کنند.

این نشست قرار است با حضور «اولف کریسترسون»، نخست وزیر سوئد، «یوناس گار استور»، نخست وزیر نروژ، «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک و «کاترین یاکوبسدوتیر» نخست وزیر ایسلند برگزار خواهد شد و دو طرف بر چگونگی تقویت همکاری بین کشورهای اروپای شمالی و ایالات متحده در زمینه‌هایی از جمله امنیت، محیط زیست و فناوری تمرکز خواهند کرد.

ورود بایدن به لهستان پس از حضور او در نشست ناتو صورت می‌گیرد.«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: «کشورهای عضو گروه- ۷ توافق کردند که به اوکراین برای ایجاد یک سیستم دفاعی قوی در زمین، هوا و دریا کمک کنند.»

رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو ناتو در پایتخت کشور لیتوانی به سر می‌برد، در سخنان خود وعده داد: فرایند پیوستن اوکراین به ناتو در حال پیشرفت است!

«جو بایدن» در ادامه افزود: سران ناتو توافق کردند که اوکراین پس از جنگ به عضویت ناتو درمی آید.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اعلام کرد: در حالی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشست ناتو در لیتوانی «صادق» خواهد بود، اما پس از ابراز نارضایتی کی یف از وضعیت عضویت این کشور در ناتو، قصد دارد (در دیدار امروز میان بایدن و زلنسکی) «با دقت» به حرف‌های زلنسکی گوش کند.

«جیک سالیوان» در این باره گفت که اگر اوکراین اکنون به ناتو بپیوندد، این ائتلاف با روسیه در جنگ وارد می‌شود. این مقام آمریکا در این باره ادامه داد: پیام روز گذشته ائتلاف این بود که ما مشتاقانه منتظر آینده‌ای با اوکراین در ناتو هستیم. ما با اوکراین در مسیر ناتو کار خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
هلسینکی پایتخت لهستانه !!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست