بازدید 4409
۹

حمله سگ‌ به پسر ۱۲ ساله در مرکز شهر تبریز

اسمش را هرچه دوست دارید، بگذارید، ولگرد، بی خانمان، بلاصاحب، این نامگذاری‌ها چیزی از صورت مسئله حل نمی‌کند، امروز خیابان‌ها و معابر سطح شهر‌ها و روستا‌های  تبریز، از حضور انبوهی از سگ‌های ولگرد، تبدیل به قفسی از رعب و وحشت شده است، ترس از سگ در نگاه‌های وحشت زده شهروندان، از کودکان گرفته تا حتی مرد‌های جوان، خانه کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 12 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وجود سگ‌هایی که نه تنها باعث رعب و وحشت می‌شوند، بلکه ناقل آلودگی و بیماری‌های زیادی هم هستند، بیماری هایی، چون هاری، کرم انگلی و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان که باعث شده وجود آزادانه سگ‌ها بعنوان یک تهدید برای انسان و جامعه رقم بخورد و این معضل را تبدیل به یک فاجعه‌ای دردناک برای شهر‌های آذربایجان شرقی بدل سازد.

حضور سگ های ولگرد موضوعی است که این روزها نه تنها تصویر تبریز را از لحاظ منظر شهری مخدوش کرده، بلکه موجب نارضایتی و نگرانی شهروندان از تبعات و خطرات پرسه این حیوانات در سطح شهر شده است.

این روزها شاهد تجمع سگ های ولگرد در خیابان هایی شهر تبریز حتی مرکز شهر تبریز هستیم که باعث ناراحتی بسیاری از هموطنان شده اند، سگ های در طرح و رنگ های متفاوت که آزادانه در سطح شهر پرسه می زنند و علاوه بر برهم زدن منظر شهری، احتمال خطرات جانی و بهداشتی را برای شهروندان نیز افزایش داده اند. 

صبح امروز  کودک و چند نفر عابر در مرکز شهر تبریز مورد حمله یک قلاده سگ قرار گرفت که متاسفانه منجر به زخمی شدن کودک و اعزام او به  مراکز درمانی شد.

مادر مبین صمدی ابواسحق با تعریف شرح ماجرا گفت: امروز صبح همراه مبین از باشگاه باغشمال در حال عزیمت به سمت خانه بودیم که متاسفانه یک قلاده سگ وحشی به پسرم حمله و با گاز گرفتن مبین باعث زخمی و زمین خوردن وی شد.

مهرناز هجری با اشاره به اینکه غیر از کودک وی چند نفر دیگر که همزمان در حال تردد در خیابان بودند نیز از حمله این سگ وحشی در امان نمانند، افزود: مادری که مثل ما همراه کودکانش در حال رفتن از باشگاه بودند وقتی دید که کودکش در تیررس حمله این سگ قرار دارد برای دفاع از کودکش خود را سپر قرار داد که متاسفانه باتوجه به شرایط پسر خودم و حضور فرزند دیگر که خط حمله سگ به وی نیز دور از انتظار نبود متوجه حال و اوضاعی آن مادر و فرزندش نشدم.

این مادر حادثه دیده که با استرس تمام صحبت می‌کرد به خبرنگار ما گفت: من امروز اتفاقی به دنبال پسرم به محل ورزش کردنش رفتم و مدتها است که مبین تنها فاصله باشگاه تا خانه و برعکس را رفت و آمد می کند که اگر امروز من نرفته بودم معلوم نبود چه بر سر پسرم می آمد.

خانم هجری از مسئولان خواست تا هرچه سریعتر و برای حفظ جان شهروندان و بخصوص کودکان نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد از سطح شهر تبریز اقدام کنند.

وی علاوه بر مسئولان شهرداری از همشهریانی هم که با عنوان حمایت از حیوانات فعالیت می‌کنند خواست تا نسبت به زیستگاه و محل زندگی هم احترام بگذاریم چرا که حیواناتی مانند سگ محل زندگی، زاد و ولدش طبیعت می باشد نه در دل شهر و محل زندگی مردم که همین تناقض بوجود آمده توسط انسان تبعاتی نظیر حمله به کودکان را بدنبال دارد.

مادر مبین در عین حال از تماسهای مکررش با ۱۳۷، مرکز پاسخگویی شهرداری تبریز طی این حادثه خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه افراد پاسخگو با الفاظ زشت و غیر انسانی با ما صحبت کردند و جمع آوری سگها را جزء وظایف شهرداری ندانستند.

گزارش فارس حاکی است، وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی ۱۲ تیرماه امسال از حمله دو سگ هار در شهر مرند خبر داد و اظهار کرد: این حادثه داخل شهر مرند روی داد منجر به مصدومیت ۱۲ شهروند شد.

در سالهای اخیر در رابطه با برخورد با حیوانات وحشی در سطح شهرهای نگرش و جبهه گیری های متفاوتی صورت می گیرد که پررنگ ترین آنها حمایت از حیوانات در مقابل برخوردهای انسانی می باشد اما در اینجا به نظر می رسد در حال تیز کردن این شمشیر دو لبه به ضرر انسان حاضر در سکونتگاهش هستیم چرا که من نوعی با عنوان حمایت از حیوانات با تامین غذایی مورد نیاز این احشام و در اختیار قرار دادن قوتشان هم زمینه را برای تغییر الگوی رفتاری و ذات این حیوانات فراهم می کنیم چرا که آنها را از حیات وحش خود که باید در آن برای بدست آوردن قوت و غذای خود تلاش کنند جدا می کنیم و به یک حیاتی مملو از راحتی و آسایش هدایت می کنیم و مهمتر از همه نظیر آنچه امروز اتفاق افتاد زندگی شهروندان و بخصوص کودکان خودمان را با خطرات جبران ناپذیر همراه می کنیم.

نکته قابل ذکر این است که بار‌ها اتفاق افتاده، اشخاصی که مورد حمله و گازگرفتگی سگ‌ها قرار گرفته اند، با وجود اینکه صاحب داشتند، اما از این آب گل آلود، به نام سگ‌های ولگرد سند زدند.

واقعیت این است که هیچکس راضی به معدوم کردن سگ‌ها نیست، چرا که این حیوانات در کنترل جمعیت دیگر جانوران، نقشی مفید دارند و چرخه طبیعت بهم ریخته خواهد شد، اما در مقابل این تهدید باید مدیریت درستی صورت گیرد تا در کنار تقویت جلوه‌های انسانی، بهداشت جامعه نیز در نظر گرفته شود.

چند سالی است که زاد و ولد و رشد صعودی جمعیت سگ‌های بدون صاحب به معضلی لاینحل در شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان شرقی تبدیل شده است؛ وجود متعدد سگ‌های بدون صاحب نه تنها باعث بروز پیامد‌های بهداشتی می‌شود، بلکه ایجاد رعب و وحشت از انتقال بیماری‌های انگلی و گازگرفتگی را نیز به همراه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۹
متاسفانه عده ای سطحی نگر، با ژست حمایت از حیوانات، این سگ ها را تغذیه و حتی نوازش می کنند و پز مهربانی می دهند در حالی که همین به اصطلاح حامیان حیوانات، موقع ناهار و شام، عین وحشی ها گوشت گاو و گوسفند و مرغ میخورند و موقع شکمبارگی، حمایت از حیوانات یادشون میره
باعث آبروریزی در کنار خانواده می شوند
بنظرم بهتره این سگهای ولگرد را بیهوش کنن و بفرستن چین تا از گوشت اونا تغذیه کنن
بچه هاحتی بزرگ‌ترها به طرف سگ وگربه سنگ پرتاب می کنند وحتی آنها را با لگد میزنند‌وعکس عمل سگ را در پی داردشما به انسان هم سنگ بزنیدوصدمه برسانید تلافی می‌کند بس چرا بچه های ما را گاز نمیگیرد یک طرفه قضاوت نکنیم
سگ و گربه بدون صاحب امکان زیست ندارند. من که تا بحال در همین امریکا حتی یک مورد سگ یا گربه بی صاحب در خیابان ندیده ام. ظاهرا ایران هم در این زمینه شده مشابه ترکیه و هندوستان. بایستی سریعا این قضیه حل شود.
غذا دادن به سگهای ولگرد توسط عده ای از مردم ناآگاه باعث جمع شدن سگهای بیابانهای اطراف در محلات شهر تبریز شده است.
شهر محل زندگی انسان است نه حیوان وحشی. خیابان محل نگهداری سگ و گربه ولگرد نیست اگر قصد مراقبت از این حیوانات را دارید سگ و گربه ولگرد را به خانه تان ببرید از ایشان مراقبت کنید و غذا بدهید.
نميدونستم سگ مث گربه چنگ ميندازه
خخخخخخخخخخخخخخخ.........................
مهم نیست یک سگ زخمی بشه همه صداشون دربیار سگا پلنگا ادمارا دارن نسل کشی میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست