بازدید 11052

واکنش بنیادشهید به تجمع جانبازان مقابل ساختمان بنیاد

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: پرداخت غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز موضوعی غیر مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 10 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن بزرگی با بیان اینکه نمایندگان بنیاد در جریان برگزاری تجمع با حضور در میان تجمع‌کنندگان، پاسخگوی سوالات آنان بودند، گفت: پس از گفت‌وشنود ایجاد شده، افراد حاضر، محل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را در آرامش کامل ترک کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون تجمع مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز شنبه ۱۷ تیر تعدادی از جانبازان در مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمع کردند. تجمعی که از روزها قبل بدون در نظر گرفتن ساز و کارهای قانونی در فضای مجازی ساماندهی شد تا با ایجاد فضایی متشنج پرداخت غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز که اساساً موضوعی غیر مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران است پیگیری شود.

وی ادامه داد: نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریان برگزاری این تجمع با حضور در میان تجمع‌کنندگان حضور داشتند و این تجمع در آرامش به پایان رسید و تصاویر منتشر شده در موقعیت مکانی دیگری بوده و هیچ‌گونه ارتباطی بنیاد نداشته است.

بزرگی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع غرامت به بنیاد شهید مرتبط نیست، بیان داشت: مسئله غرامت جنگی از سوی کشور متجاوز چند سال است که مطرح شده اما باید توجه داشت که این موضوع دارای پیچیدگی‌های بسیاری در حوزه سیاسی و بین‌المللی است لذا پیگیری این مورد به هیچ عنوان مرتبط با مأموریت سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

وی ادامه داد: ساعاتی پس از تجمع صورت گرفته که با مشارکت تعداد اندکی برگزار شد، رسانه‌های معاند به صورت گسترده اقدام به انتشار تصاویر آن کردند. از سوی دیگر برخی از سلبریتی‌ها بدون اطلاع از ابعاد مختلف این موضوع واکنش‌هایی را در فضای مجازی به نمایش گذاشتند که با واقعیت میدانی همخوانی نداشت.

بزرگی خاطرنشان کرد: در پیام‌های منتشر شده از سوی این افراد چنین مطرح شد که این تجمع به منظور پیگیری مطالبات جامعه ایثارگری در حوزه‌های درمان، اشتغال و … بوده در حالی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام موارد خدماتی به جامعه ایثارگری را با وجود موانع پیش روی در دست اقدام دارد هر چند که این خدمات ممکن است هم‌سطح با ایثارگری که این جامعه بزرگ از خود به نمایش گذاشته، نباشد.

وی همچنین به پست اینستاگرامی پرویز پرستویی نیز اشاره کرد و گفت: یقیناً جامعه از هنرمندان این توقع را دارند که بدون اطلاع کافی، شتاب‌زده و احساسی نسبت به انتشار مطالب اقدام نکنند. متأسفانه در پست منتشر شده از سوی این هنرمند اطلاعات درستی به مخاطب داده نشده و توقع می‌رود ایشان اطلاعات را از مبادی موثق دریافت کنند. در موضوع چالش‌های درمان که ایشان مطرح کردند باید گفت که وضعیت خدمات‌دهی در حوزه درمان و پوشش بیمه‌ای به مراتب مناسب‌تر از ادوار گذشته شده که گزارش‌های مربوط به این موضوع از طریق معاونت مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بزرگی در پایان تأکید کرد: پیگیری مطالبات جانبازان حقی قانونی است که خدمتگزاران این قشر شریف و ارزشمند در بنیاد شهید و امور ایثارگران آن را مأموریت ملی خود دانسته و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۲
هر ارگانی یه نفر بعنوان مسئول ماست مالی کردن بهش پست سازمانی داده که دیگران قانع کنه اونها خوبن و درست میگن و دیگران بد و بی اطلاعن
الان !!! معاندین دارند نفوذ می کنند !!! موضوع پیچیده تر از ان است که حل بشه الان باید سیاست بین الملل و روابط بین الملل در نظر گرفته بشه !!!!! اما در تجمع 10 نفره عفاف و حجاب بارها و بارها باهاشون صحبت شد خواهش شد التماس کردیم ولی همینطور ادامه داره و اصلا به صحبت های شما گوش نمی دهند اما حق دارند که بازهم بیایند !!!!
طی این 37سال گذشته مسیولین بنیاد و دیگر مسیولین قوانین حمایت از جانبازان رابسیار دست کاری کردند.امام (ره )دستور داد بنیاد مستضعفان به بنیاد جانبازان ملحق شود.شامورتی بازی درآوردند .آن اشخاص که مسبب کارشکنی شدند الانا مرده اند.بعضی شهرها بعلت کثرت جانباز به مردم عادی از بهره مندی خدمات محروم هستند.شهرهایی که بمباران شدند و در جنگ حضور فعال داشتند را بررسی کنید.
و چون غیر مرتبط بود زدیم جانبازان رو ترکوندیم
متاسفانه عده ای با غرض های شخصی مشخص می خواهند این قشر فرهیخته و پیگیر و مطیع قوانین (هر چند ناقص) را میخواهند با درگیریهای از پیش طرح ریزی شده به کف خیابان بکشانند و با طرح مطالباتی فضایی و خارج از حیطه خواسته شده ایثارگران ؛ این قشر ضعیف شده در طول تاریخ پس از جنگ را باج خور و مفت خور و....به ملت عزیزمان نشان دهند و راه را برای مقابله با درخواست های به جای این عزیزان را به واسطه درگیریهای بیمورد و ..... ببندند؛ و "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" را که بارها در این چند دهه در دولت های قبلی متوقف و آزمون و خطا شده را به خاطر بار مالی !!!!! بر دولت عزیز( که به حق با کادر جدید بنیاد در ریاستش کار آمد شده ؛ و نه در مدیریت میانی که .........بوده و هست و خواهد بود و.....) مجددا به دلیل اعتراض به حق ولی نامرتبط با بنیاد و قانون مجددا به ورطه فراموشی بسپارند ؛ بنابراین بر عزیزان قانون گزار و متولیان در بنیاد و خانواده محترم ایثارگری و دولت محترم و ......با توجه به مشکلات اقتصادی وحشتناکی که بار مالی و روانی و بهداشتی و آموزشی و..... بر دوش این خانواده مهم جامعه ایجاد کرده ؛ با زخم زبان و زور نباید این قشر را به نادانی و بازیچه دشمن و ..... پاس داد ؛ حداقل کاری که از دست عوامل قانون گزار و بنیاد و دولت و.....که بر می اید تا رسیدن به جامعه ایده آل و .... حداقل "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" نوشته شده در چند دهه گذشته را حداقل بعد از چند دهه در مجلس تصویب و نهایی و دولت و قوای قانون گزاری و اجرایی را ملزم به اجرای مفاد آن نمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
خودت فهمیدی چی نوشتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اگر امکاناتی دارید درباره اعتراضات جانبازان در شیراز فکر کنم در دهه 70 احتمالا سال 72 تحقیق کنید و نحوه برخورد با انها را متوجه شوید!!! که انها افرادی نیستند که بازیچه باشند !!!و تاریخ مصرف اگاهیشون تموم شده باشه!!! و باید ازافراد دیگه برای تجمعشون کسب اجازه کنند!!! ضمنا اینها بسیار اگاهتر از این هستند که متوجه نباشند کدام دولت پیگیر مظالباتشان هست اگر با دولت روحانی مشکل داشتند همون موقع تجمع می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دوست عزیز معنی فر هیخته را میدانی بخدا نمیدانی
یعنی تو تجمع گاز اشک آور زده نشده ؟ ضرب و شتم صورت نگرفته ؟
نمی دونم چرا نمی تونم حرف های مسئولان را باور کنم!
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
من میدانم چون شما عاقل هستید
ماهم جبهه رفتیم چرا طلب کار نیستیم اقا همه امکانات را بدهید به جانبازان خانواده شهیدان به خدا شهدا راضی نیستند که وارثشان این مارها را می کنند برادران وخواهران شهید را سراغ دارند مادر خود با وجود مسکن داشت وام مسکن از طریق بنیاد خریدند و مادر بعد چند ما فوت کرد و این برادرها و خواهران سر ارث مادر دعوا کردند دیگر پدر مادر شهیدی نیست که دولت محترم به او خانه نداده یا زمین و یا جانبازان هم همینطور اینها یک عده هستند می خواهند جمهوری اسلامی را بد نام کنند یا خانواده شهیدی که خانه زندگی دارد حتما نباید باز امکانات مسکن بگیرد در این دوره باید توجه شود به تمام مردم که فاقد امکانات هستند والله با این کارها دولتی ها را هم گیج کرده اند که در باره تصمیم گیریها ی مهم ما هم چند سالی جبهه بودیم اینقدر طلب کارمنلت دولت نیستیم یک عده شورش را در اورده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
شما حرف نرن تمام این بد بختی هایی که ما کشیدیم در ای ن جنگ پدر مون را در جنگ از دست دادیم مطمئنم شما یک
درصدآن را درک نمی کنی چون در اون موقعیت نبودی
دریافت غرامت از عراق برای کویت چرا پیچیده نبود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
چون امريكا غرامت دریافتی از عراق را مستقیما از کویت می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
احسنت چرا واقعا گرفتن غرامت جنگ از عراق مثل کشور کویت سخت نبود کلاه خود را قاضی کنید .این حق مسلم جامعه ایثارگران است.
این همه دروع گویی چرا بی تفاوتی شما باعث شده جامعه مظلوم ایثارگران به سیم اخر بزنند هیچ کاری برای این عزیزان نمی کنید اخه جانباز نباید لنگ معیشت زندگی باشه اون از جانش گذشته شما برید از المان یاد بگیرید ببینید چطور هنوز به بازماندگان جنگ جهانی دوم خدمات میده
ببخشین که نمیدوستن مشکلشون به اداره آب و فاضلاب مرتبطه و باید اونجا تجمع کنن برای احقاق حق و حقوقشون!
پس کویت چطوری بدون هرگونه پیچیدگی های سیاسی تونست غرامتشو بگیره؟ خب شمام بسم الله..آستینارو بالا بزنین اون غرامت رو بگیرین....
کویت از عراق غرامت نگرفت بلکه امریکا که عراق را اشغال کرد و همجنان هم عملا عراق را در اشغال دارد با حمایت سازمان ملل از محل درامدهای نفتی عراق که تحت کنترل امریکاست به کویت غرامت پرداخت میکند. در شرایطی که امریکا اجازه نمی دهد اموال ما در دیگر کشورها را پس بگیریم قطعا دریافت غرامت از عراق کار پیچیده ای است و اولین مانع ان تحریم امریکاست. البته با توجه به درامد نفتی بسیار خوب عراقی ها مسوولان سیاست خارجی باید پیگیر این موضوع باشد . به سلبریتی ها هم هیچ ربطی ندارد زیرا انها عملا بارها با رزمندگان دفاع مقدس و جانباان به خاطر حضورشان در دفاع از کشورشان مخالفت کرده اند.
غرامت که نگرفتید هیچ مشغول بازسازی کشور متجاوز هم هستید در طول تاریخ سابقه نداشته و ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
.ما جنگ عراق و کویت رو میگیم شما خواب هستی داداش گلم آمریکا کجاست
مقصر و شروع کننده جنگ چرا نباید خسارت را بپردازد؟ روزنامه های مستقل باید به این موضوع ورود کنند و از مسئولین نظام توضیح بخواهند چرا تا کنون کاری شایسته صورت نگرفته است؟!
مبادی موثق گمونم خود شما باشید و لاغیر.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای بزرگی لطف کنید اون چیزی که به شما ارتباط دارد را انجام دهید
جهت دسترسی به اطلاعات و اخبار موثق 30؛20 را ببینید و بشنوید!
من بیست ساله مشاور خانواده های جانباز هستم حقوق ما را حتی به موقع نمیدن بیمه نمی کنند و بدترین اجحاف حالا این جانبازان چه انتظاری دازن
همه حرف هاشون دروغ و ماست مالی کردن است اینها قصد خدمت به جانبازان را ندارند
فعلا که شما دارید پول و غرامت می دید به عراقی ها
مسلمانان عزیز آیا میدانید دروغ گناه کبیره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
شما یه مسلمان واقعی پیدا کن جایزه بگیر
جانباز میگه بهمون گاز اشکاور زدن چیو دارید انکار میکنید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست