بازدید 69872

پاسخ وزیر کار به موضوع افزایش مجدد دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره درخواست افزایش دستمزد کارگران به دلیل رشد بهای برخی کالاها اظهار کرد: دولت در قالب پرداخت یارانه و همچنین افزایش حقوق، این موضوع را جبران کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 09 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در واپسین روزهای اسفند ۱۴۰۱ شورای عالی کار به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور وزرای اقتصاد و صمت با هدف تعیین دستمزد کارگران در ۱۴۰۲ تشکیل شد.

نتیجه این جلسات طولانی و ماراتن تعیین دستمزد با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایی و تشکل های کارگری که به شرکای اجتماعی سه جانبه مشهور است، افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری بود.

مرتضوی (۲۹ اسفند ۱۴۰۱): اگر دولت لایحه ترمیم حقوق کارمندان را به مجلس بدهد، ما هم دستمزد کارگران را افزایش می دهیم.

سید صولت مرتضوی وزیر کار در پایان این جلسه علاوه بر اعلام نرخ دستمزد کارگری در سال ۱۴۰، اعلام کرد: در این نشست قرار شد اگر دولت تصمیم گرفت حقوق کارمندان دولتی را افزایش دهد، دستمزد کارگران هم اصلاح شود و همه اعضای حاضر در جلسه شورای عالی کار هم آن را تایید کردند تا در صورت تغییر حقوق کارکنان دولت، مصوبه شورای عالی کار نیز در خصوص دستمزد کارگران بازنگری شود.

بیشتر بخوانید

درخواست نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد کارگران در ۱۴۰۲

با این حال در ۲۲ خرداد امسال نمایندگان کارگران در شورای عالی کار طی نامه‌ای به سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این شورا، خواستار برگزاری مجدد جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ کارگران شدند.

در این نامه به استناد مواد ۱۶۷ و ۱۶۸ و ماده ۴۱ قانون کار تاکید شده بود که تورم ایجاد شده در ۴ ماه گذشته از زمان محاسبۀ هزینه‌های خانوار ۱۴۰۲ و تورم ایجاد شده در ردیف‌های ضروری خانوار نظیر مسکن و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، تأمین معیشت کارگران دچار بحران جدی شده است.

نمایندگان کارگران خواستار آن بودند که موضوع اصلاح نرخ دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ و راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران در دستور نخستین جلسه شورای‌عالی کار قرار گیرد.

وزیر کار: من نگفتم دستمزد کارگران را معادل نرخ تورم افزایش می‌دهیم

در همین ارتباط سیدصولت مرتضوی درباره افزایش حقوق کارگران و احتمال تشکیل مجدد شورای عالی کار در نیمه نخست سال جاری مطابق درخواست اعضای کارگری شورای عالی کار اظهار کرد: در پایان نشست شورای عالی کار در اواخر اسفند ۱۴۰۱ اعلام کردم چنانچه دولت تصمیم گرفت لایحه جدیدی در رابطه با افزایش حقوق بگیران دولت تقدیم مجلس کند و حقوق کارمندان افزایش پیدا کرد، ما هم در شورای عالی کار متناسب با آن، برای افزایش دستمزد کارگران اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه اردیبهشت امسال تنها سالی بود که نرخ تورم‌ کاهشی و ۱.۴ درصد بوده که جای قدردانی دارد.

مرتضوی با بیان اینکه برخی استناد می‌کنند که برخی اقلام مانند مرغ قبل از هدفمندی یارانه‌ها کیلویی ۳۳ هزار تومان بوده و الان به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسیده است، توضیح داد: حتی در این حالت هم دولت معادل تغییر نرخ ارز ترجیحی، یارانه خرید مرغ و تخم مرغ را در پرداخت یارانه‌ها اعمال کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما هم قبول داریم قیمت برخی اقلام قبل و بعد از حرف ترجیحی تغییر کرده است اما باید یادآور شد که دولت در قالب پرداخت یارانه، آن را جبران کرده و این قابل قبول است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم به آمارهای بانک مرکزی استناد کرد و گفت: معدل تورم را بانک مرکزی اعلام می کند که بر اساس آن این شاخص در سال گذشته بین ۴۳ تا ۴۶ درصد بود که ما آن را از طریق پرداخت یارانه و افزایش حقوق جبران کردیم.

مرتضوی با اشاره به اقدامات وزارتخانه ها برای مهار تورم اظهار کرد: امسال هم امیدواریم تورم را به کمک مردم مهار کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۹
آره جبران کرده است... خیلی زیاد. کو اون یارانه افزایشی ؟... کم دروغ تحویل مردم بدین.از خدا بترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
به نظر من که کار خوبی میکنن باید ملت سعی کنن خودشان را با این گونه سخن و عمل جوانان انقلابی و خدوم همراه و همفکر کنن !!!!!!! چه اشکالی داره به این دولت انقلابی کمک کنیم
چه رویی دارند به خدا!!!!!!
قیمت ها تو این دو سال 3 برابر شده، میگه با یارانه جبران کردیم!
پاسخ ها
جلال
| Canada |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
این آقا قیافه اش به همه چی میاد جز وزیر کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کجا ۳ برابر بالای ۵ برابر شده همه چی
این بابا فکر کرده یارانه شده 400 تومن همه چی رو جبران کرده.
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
بازم به شماکه 400میگیری بقیه 300میگیرن نکنه شما پارتی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کجا یارانه شده ۴۰۰
یارانه برلی اب و برق بود که بجای افزایشش کلا حذفش کردن. این ۴۰۰ که اکثرا ۳۰۰میگیرن برای چند قلم کالای اساسی بود که ازادسازی شدن و متاسفانه حتی به اون‌چند قلم هم جوابگو نیست.
حداقل حقوق هاي زير 20 ميليون تومان را معاف از ماليات بكنيد
کاش شماسنگین رنگین استفا مبدادید.....‌شما اشتباهی اومدید....کارگران وزبر کاردلسوزمیخوان نه شما
یارانه رو به کی میدید؟
والله بالله به ما که نمیدن. اطرافمونم هر کی می بینیم نمیدن. اعتراضم گذاشتیم جواب ندادن. از قشر برخوردار هم نیستیم. کارگریم. هیییییچکسم پاسخگو نیست. همش شعار. افزایش نرخ ها کجا افزایش دستمزدها کجا!
مقرر کنید پرداختی به وزیر کار معادل حداقل حقوق کارگر باشد‌. درغیراینصورت نام وزارتخانه را به وزارت سرمایه و امور کارفرمایان تغییر دهید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تو که یارانه نمی‌گیری شکی نیست که وضع مالی عالی داری ربطی به کارگر بودن یا نبودن ندارن پس نقد بیخود نکن .طمع پول هم نداشته باش همه را اجباراً باید بذاری و با یه کفن دو متری بای بای کنی...
درود تابي جان عكاستون تا بحال يكي از اين گردن كلفت هاي وزير را تو صف گوشت نرخ دولتي و مرغ كيلويي 97 هزارتومني ديده عكس بگيره عكسي ازشون دارين بزارين .
فقط دروغ کجا یارانه افزایش پیدا کرده؟
نمی دانم اینها مردم رو چی فرض کردند؟ یعنی شما نمی دانید وقتی مواد اولیه مانند شکرو روغن وشیر و ... گران میشه محصولاتی که از این مواد تولید میشه هم به تناسب آن گران میشه؟ یعنی با پرداخت یارانه این مواد, هزینه های زندگی مردم جبران میشه؟ یعنی نمی دانید وقتی شکر گران بشه شیرینیجات , نوشابه وشربت وغیره هم گران میشه مرغ گران بشه غذایی که در رستوران ها تولید میشه هم گران خواهد شد؟ وقتی روغن گران بشه همه محصولاتی که به آن وابسته است هم گران میشه؟ شاید فکر می کنید مردم ایران همش باید در پستوی خانه بمانند و حق تفریح و گشت وگذار با خانواده را ندارند؟ با پرداخت این چندرغاز یارانه مگر سایر افزایش محصولات هم جبران خواهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگر توقع زیادی نکنی وضعیت را خیلی بهتر از قبل می‌بینید اگر انصاف داشته باشید
اگه جنگ بشه مثل عراق ۲روزه تهران سقوط میکنه.دیگه مردم به تنگ اومدن
نوشابه اول سال۱۵هزارتومان بود الان شده۳۰هزارتومان دوبرابر.....پناه برخدا
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سلام، اگه به امثال این آقا باشه، می گه، کارگر جماعت برای چی بره نوشابه بخوره، اصلأ نوشابه چیز خوبی نیست، و قندتون را بالا می بره، و سلامتی تون رو به خطر می اندازه ، ما چون فکر سلامتی شما بودیم، حقوق ها رو طوری بالا بردیم، که اصلاً شما نتوانید، به سمت این مواد خطرناک بروید، حالا هی بگید که ما آدم بدی هستیم.
تورم كاهشيه؟ تو كه راست ميگي ...
گوشت گوسفندکیلویی۴۰۰تومن شده یارانه شو دادین حتما
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
حتما داده شده اگر کمی واقع بین باشید
بی انصاف بی درد از خدا بی خبر کدام افزایش قیمت کالای مصرفی و خوراکی در قالب افزایش یارانه توسط دولت جبران شده .!!!!!!!
وقتی کار و امور مردم به دست عدهای مرفه بی درد بیافتد همین میشود
خودش در نعمت وفرزندانشان در نعمت
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
لطفاً حرف چرت نزن از کجا خبر داری از کجا میشناسید کمتر بخور تو هم وضعت خوب میشه واقعا متاسفم
واقعا جای تاسف هست.اینم از وزیر دولت انقلابی. واقعا در جهت معیشت مردم ضعیف انقلابی عمل کردن و دارن به سمت نابودی میبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خب چرا تو وزیر نشدی که به سمت دیگه ای ببری خخخخخ
حاضریم ماهی400 تومان به دولت دستی بدهیم ولی اجناس به قیمتهای قبلی برگردد
چطوراینها بابه همین راحتی دروغ میگن به کارگر توهین میکنند فقط به خاطراینکه ضعفشون روپنهون کنند اقا شما ناتوانید به خدامردم حاظرنددوبرابربه شما حقوق بدن ولی این پستها رابه اهلش واگذارکنید واینقدرمردم رواذیت نکنید ازخشم خدا ازخشم مردم بترسید
چون آقای وزیر مشکلی از نظر معیشت تداره
این به اصطلاح وزیر کارطرفدار سرمایه داری است وگرنه خطفقر۳۰ملیونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
نه بابا نمره ریاضیت چند بوده عجب حسابگر نادانی
خجالت بکش آقای وزیرنرخ تورم صدرصداست حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی بایدبیست ملیون باشدچرابازنشسته تامین اجتماعی باید کمترین حقوق رادریافت کندولی بازنشسته بانکها بایدپاداش وکلی چیزهای دیگرکمی به حقوق خودتان نگاه کنیدکمی به حقوق ماکارگران و با۰زنشستگان تامین اجتماعی یک سوزن به خودت بکوب یه جوالدوزبه دیگران خودت جای نرمی نشسته ای چراخجالت نمیکشیدشماکه نمیتوانیدکاری بکنیدسنگ اندازی هم نکنید صندلی رارها کنیدواستعفادهیدبهترین راه است یارانه پول نفت است بشماربطی نداردیارانه هرشخص باید ماهی پنج ملیون باشدچرابه مردم دروغ میگوییدشماجلسه ای برگذارنکرده ایید خجالت هم خوب چیزی است
حقوق کارگران باید سریع وبه موقع طبق( قانون وقانون ) ترمیم وافزایش شود
طبق قانون اساسی و طبق قانون کار و و بر اساس عقل و منطق وقتی تورم ۳۰۰ یا ۴۰۰ درصد افزایش داشته پس حقوق کارگر هم باید همین قدر افزایش داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خوب شد گفتی هیچکس جز تو نمیدونست ولی حیف دیر گفتی و وزیر انتخاب شد وگرنه تو الان وزیر بودی خخخخ
در دولت‌های قبل هم یارانه بود اضافه دستمزد هم بود ولی به اندازه شما دغل بازی نمکردند!
نجات در صدق است ( پیامبر گرامی اسلام ص )
در جلسات مصوبات صورتمجلس میشود و حاضران آن را امضا میکنند
چنین گفته شده :
سید صولت مرتضوی وزیر کار در پایان این جلسه علاوه بر اعلام نرخ دستمزد کارگری در سال ۱۴۰، اعلام کرد: در این نشست قرار شد اگر دولت تصمیم گرفت حقوق کارمندان دولتی را افزایش دهد، دستمزد کارگران هم اصلاح شود و همه اعضای حاضر در جلسه شورای عالی کار هم آن را تایید کردند تا در صورت تغییر حقوق کارکنان دولت، مصوبه شورای عالی کار نیز در خصوص دستمزد کارگران بازنگری شود.

ما به تجربه شما را صادق نمیدانیم اگر این بار راست میگویید ادعای خود را در نشر صورتجلسه و یا فایل صوتی تصویری جلسه مورد اشاره ثابت کنید
اون اقایون تو این کشور زندگی نمی کنند
یارانه ی اونا پول اب و برق وگاز هم نمیشه
چه جوری به این راحتی نظر میدن خدا می دونه
سلام ازقدیم گفتند شکم سیر ازشکم گرسنه بی خبر است،
این دولت ووزیرانش فقط حرف زور واعتراصات کف خیابان رامتوچه می شود حرف رامتوچه نیست بنابرین فقط کف خیابانها واعتراضات سراسری باید انجام گیرد
شکر لبنیات نرخ بیمه ثالث ماشین فراوردهای نفتی قیمت مرغ گوشت کرایه خونه چقدر افزایش یافته جالبه خود دولت نرخ بعضی اقلام تا 50%افزایش داده مثل شکر مثل لبنیات بعد حقوق 21%بعد روهم دارند هی میگن 27% بابا حداقل بکیر اگر 1000تومان بالای حداقل حقوق بگیری شده 21%
افراد کار بلد در منزل نشسته اند واین اقا ادعای وزرات می‌کند ایشان یا عمل خویش اصبلا کرده که ضد جامعه کارگری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
چرا تو که کاربلد هستی وزیر نشدی آقای ادعای بیسواد پوکیده
این آقایان قیمت تن ماهی را نمیتونن کنترل کنند بعد میگه تورم پایین آمده فکر کنم خواب پایین آمدن تورم را مبینند حداقل بریت ار سران طالبان بپرسید جطور تورم مهار کردن شما هم از آنها یاد بگيرد. اقای وزیر آیا شما با ۲۰ میلیون اگر زندگی کردی درسته آنقدر در حق کارگر و بازنشستگان ظلم نکنید .چوب خدا صدا ندارد شما را به خدا واگذار میکنم.
خدا شاهده جز دروغ چیزی تحویل مردم نمیدن کی جبران کرده مادرم سرپرست هست با حقوق ۷تومنی با دوتا پسر بیکار یارانه رو ۳۰۰ تومن کم کردن به کجا باید شکایت کرد از کی گلایه کرد خسته شدیم
اقایان توجه ندارند که به فرموده رئیس جمهور و سخنگوی محترمشان و برخی نمایندگان مجلس شیب تورم کاهشی شذه و از 60 درصد زمان دولت سیزدهم به 30 درصد در خرداد ماه سال 1402 رسیده لذا درخواست ترمیم دستمزدها اصلا کار منطقی و صحیحی نیست. و محتملا دست اجانب و وابستگان غرب پشت این درخواست ها هستند. تا برای دولت سیزدهم و خاصه برای وزیر کار حاشیه درست کنند . لطفا در مورد کاهش تورم دقت فرمائید و چوب لای چرخ توسعه و پیشرفت دولت نگذارید. مگر خطبه های دیروز اقای صدیقی را توجه نکردید که فرمودند که خدا را شاکریم که مسئولیت و دولت در فکر معیشت مردم است . همین اندیشه کردن خودش انرژی زیادی را از مسئولین گرفته و بخاطر همین بیشتر از 30 در صد نتونستند تورم را کاهش بدهند . برای مزید اطلاع به درخواست کنندگان ترمیم دستمزد میرساند که قیمت 127 هزار تومان روی ماست دبه ای کار دشمنان این نظام است والا ماست همانند آخر دولت دوازدهم همان 27 هزار تومان است و حتما ماست نخرید که توطیه دشمن نقش بر اب شود.
کجایی وزیر جان پول گرونی خونه برای اجره رو کجا دادی،پول داروهای کمیاب رو کجا دادی پول ترم های دانشگاه دختر ،پسرای مردم رو کجا دادی و هزارتا کجای دیگه،،جناب خودتو با ماها مقایسه نکن..ماها هم تراز شما نیستیم بجای شما هرجوری هم قناعت کنیم نمیشه !ماها کارگریم وهمیشه سرمون جلو بچه ها و خونوادهامون پائینه....کاش کاری کنید فردای روزگار در حضور خداوند سرها بالا باشه و رو سفید ،،چون مهمترازهمه درحضور خدا بودنه که ماندگاری داره،،والسلام
پناه برخدا مسولین محترم دولتمردان بخاطر رضایت خداوند به داد ما ملت برسید به بخداقسم نزدیک ۴ مله میشه مرغ نگرفتم چون توانش ندارم میلیونها هموطن شاید شرایطشان غز من بدتر باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
حقته تاافرادترسووپاچه خواری مثل شماهست همینه وایشاالله روزی یک وعده نون خشک بخوری ذلیل بیچاره.
تا کی دروغ این کارگران چه گناهی کردن اگهه با پارتی بازی مثل شماها می‌تونستم بهترین زندگی داشته باشند تا شما برای کارگران بدبخت بیاییم با اون افزایش حقوق شما
چرا هرچه سنگ مال پای لنگه ،آن از وزیر قبلی که اصلا قانون متوجه نبود این هم ازاین یکی که حرفهاش همش دروغ سفسطه گری میکند .کار گرا چه گناهی کردم که گیر این افراد غیر منطقی افتادن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خب چرا تو نرفتی وزیر بشی صبح اعلام کن آقای رییسی تو را بذاره وزیر کار .ولی بعدش دیگه نه کارگری هست و نه کار خونه ای خخخخخ
ان شاالله خدا به شما و خانواده محترمتان صحت و سلامتی عطا کند که اینقدر به فکر کارگران هستین
افسوس که قدر این مردم را هیچ کس نمی داند
هزاران افسوس به استدال غلط وزیر
آقای وزیرحقوق خودت بالاس از ماشین دولتی ومنزل سازمانی استفاده میکنید بچه هات همه سرکارند بهترین نقطه تهران هم خونه داری شما اصلان تورم را احساس می‌کنی گناه بچه های ازدواج نکرده گردن شماست سرپل آن دنیا جلوتر رامی گیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
قبل از پل جلوش را بگیر یباره از رو پل میفتی دست و پات می‌شکنه دکتر پیدا نمیشه اونجا گناه داری
چرا همه متنها را پاک میکنید
اقای وزیر یه پول ناچیز میدین با هزار منت و به هزارجا هم مینویسید. بالاخره این همون یارانه ۴۵ هست که بالا رفته به جبران ۱۵ سال آب و برق گاز که گرون شد ولی یارانه بالا نرفته بود. یا بابت پوشش افزایش نیافتن مناسب حقوقها بوده یا بایت آزادسازی چند قلم اساسی که ارز ۴۲۰۰ اونها حذف شد؟؟؟؟ ۶رجا ۹وابی ندلرید از این ۳۰۰یارانه مایه بزارید ولی خدا جای حق نشسته و میبینه چه می کنید با ملت مظلوم ایران
تو هر کشور دیگه‌ای بود کارگراش اعتصاب میکردند ولی خوشبختانه تو مملکت ما کارگرها همه ميدونند که باید در راه ملت صبوری کنن و اونقدر نجیب هستن که آروم باشن
پاسخ ها
بازنشسته تامین اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
چرا خوشبختانه باید گفت متاسفانه
گرشاسب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
بله کارگران صبوری کنند و اعنیا عارت کنند .... چراکه مسئولین از اغنیا شده اند ...
وزیری که از راه بوسیدن پیشانی این وان به وزارت برسه ، درکی از مشکلات امرار معاش بازنشسته و کارگر نداره ، تو وزارتخانه زیر کولر گازی نشسته میوه وچای و هزار جور درامد داره کی کارگر بدبخت اسلویه ، معدن ، راه ، بازنشسته و.... را درک خواهد کرد ، وظیفه وزیر خدمت به مردم است نه به فکر منافع خود و کارفرمایان
اینها به دروغ گفتن عادت کردن خیالشان نیست خودشون حقوقهای نجومی میگیرن سیرن بخدا تورم هزار برابر هم بشه این خیالشان نیست میخان مردم ایران فقیر بشن
واقعا خلاف چهرت ضدکارگرها هستی
کارگران فصلی دروضعیت معیشتی رقت باروخداناپسندانه ای بسرمیبرند!مقصراصلی این وضع حضورهزاران آواره ی بی هویت افغانی است که ازمرزهای خواب زده مان واردشهرهای ماشده اند؟!؟!وزیرکاربایداین مهم رادرکابینه ونمایندگان رانت خوارمجلس بازگووپی گیری وحتمارسانه ای کند
این وزرا را باید ماه 10میلیون حقوق بدن چند ماهی با ماشین شخصی کارهای خود را انجام بدن توخونه ی خودشون غذا به خورند وار امکانات دولتی برخوردار نباشند بعدمیفهمن که این حقوق کارگران میتونن زندگی و خانواده را اداره کنند فقط دوروغ سه روغ دراخرهم چند اروق تاجای کارگران و بازنشستگان ناشی نمی فهمید خودم که سیرم بقیه هم برن بمیرن این حرف آقای وزیر
صولت مرتضوی رو آوردن که با وقاحت تو چشم کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی نگاه کنه و بگه شما در رفاه کامل هستید و خودتون متوجه نیستید
کشور ما الان مثل دوران ساسانیان شده طبقات اجتماعی مختلف که کارگران و بازنشستگان جزو طبقه دون پایگان هستند در بالاترین طبقه نیز اختلاس گران قرار دارند
نمایندگان مجلس میگن تورم بالای ۱۲۰ هستش . واقعا که
ایشان کوچکترین تجربه و تخصصی در حوزه ی کار و کارگری و تامین اجتماعی ندارد

انتصاب ایشان کاملآ سیاسی و طیفی بوده است.
چه انتظاری از ایشان دارید ؟
وقتیکه هیچ تخصصی در حوزه ی کاری خود ندارد
از هنگامی که ایشان به وزارت کار و رفاه اجتماعی آمده است این حوزه نابود شده است.
سواره خبرازپیاده ندارم ،اقای وزیرخودش حقوق نجومی میگیره باپاداش های صدمیلیونی خبره ازگرونی نداره .توروخدادست بردارید ادای مسئولین دلسوزرودرنیارید
دامنه صبر و تحمل و صبوری ملت برای این همه فشار و گرانی تا یک جایی ادامه پیدا میکنه و وای از روزی که دیگ ظرفیت قشر پائین و تحت فشار مردم پر بشه و به درجه انفجار برسه که دیگه ...
وزیر کار ورفاه خخخخخخ
سلام.
یه پیشنهاد اگه امکانش هست وزیر کار از داخل کارگران باشه بهتره مثل وزیر بهداشت از بین کادر پزشکی و بهداشت درمان.یا وزیر آموزش و پرورش از بین فرهنگیان.
سلام جناب آقای وزیر پایه حقوق بنده از ۶۲۰۰.۰۰۰ تومان وجه رایج مملکت رسیده به ۸۷۰۰.۰۰۰ تومان خوب آیا من با این حقوق بدون اضافه کار که همه تا ساعت ۱۳ هستن من باید تا ۱۵ یا ۱۶ بایستم چون اضافه کاری بگیرم میتونم زندگی خودمو بگذرونم با وام های ۱۸٪ و ۲۳٪؟ تازه خودم با پسرم که دانشجو هست منزل پدرم با مادرم زندگی می‌کنیم نه ماشین نه پس انداز من به چه امیدی زندگی کنم؟ مبلغ زیر۲۰ میلیون تومان یعتی خط فقر هم گذروندم همین پس یا تورم همان ۲۰ سال قبل هست من نمیبینم یا از خواب سنگین بیدارشدم همه چی تغییر کرده ؟ خدایی چرا اینقدر بی انصافید خودتون با این شرایط سخت زندگی می‌کنید؟ به خدا که نه حاضری هرکاری کنی تا بتونی زندگیت رو بگذرونی
نمیدونم شایدمن بلدنیستم با هشت میلیون کرایه خونه بدم، یه خانواده روبچرخونم، وواسه آینده بچه ها سرمایه گذاری کنم
تو رو خدایی از این مسئولین دلسوز یه صورت خرج کرد به من بده ازشون الگو بگیرم
چگونه کسی که درکی از کارگران ندارد و حتی نمیداند که امروز کارگران در چه حال بدی هستند چگونه این شخص وزیر کارگران می‌شود؟ مشکل کارگران خیلی بیشتر از این حرفهاست که دقیقا مشخصه این آقا حتی نمی‌تواند درک کند.. واقعا خجالت داره
عرض سلام
وقتی حقوق به تناسب یک سوم تورم واقعی کف بازار هر ساله افزایش پیدا می‌کنه قدرت خرید نیز هر سال کمتر و کمتر میشه و کالاهای تولیدی شرکت های داخلی هم دیگه خریدار ندارن پس نتیجه میشه بر عکس فرمایش رهبر معظم انقلاب به جای رشد تولید و مهار تورم این تورم و رکود و ورشکستگی شرکت ها رشد می‌کنه و تولید نابود میشه و همه تولید کننده ها هم با فرار سرمایه از کشور با خروج ارز ارزش ریال نابود میشه و یا سرمایه دار به جای تولید میزنه تو کار احتکار و دلالی که عامل پولدار شدن سرمایه داران و نابودی نسل قشر متوسط و فقیر جامعه میشه...
به نظر من شما اصلا نباید وزیر کار باشید

چون از کار و کارگر دفاع نمیکنی یا نمیتونی دفاع کنی که در ان صورت باید استعفا بدی
هرچند شما ها اینقدر از بیت المال بهتون میرسند که نمیدونید زندگی کارگری یعنی چی
برید یه خورده از کشور های دیکه مانند امارات و... یاد بگیرید
من قول میدم که شما قانون کار نمیدوند چیه
متاسفم برای همچین وزیری
میشه بگید شما که وزیر کارید مثلا برای کار و کارگر چکار کردید
میگن شاخص تورم در سال گذشته بین ۴۳ تا ۴۶ بوده که با افزایش دستمزد و یارانه پوشش داده شده میخواهم بدونم با افزایش حقوق ۲۱ درصدی و پرداخت ۳۰۰۰۰۰هزار تومان چطور شده ۴۳ تا ۴۶ درصد و پوشش داده با چه فرمول ریاضی حداقل اینو بما بگید.
این آغا باحقوق صد میلیون تومانی وسایر درآمد............ملیاردی باید هم ازگرسنه خبر نداشته باشد ...‌‌‌‌‌....همه چیز مجانی براش فراهم است ازخدا هم واهمه‌ای ندارند. مدیری که سواد ندارد انتظار نباید داشت..........؟؟؟؟؟؟؟.............؟؟
با کدامین یارانه سفر کارگران وبازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی را رونق دادی با ماهی ۳۰۰هراز تومان کدامین مشکلات مالی بازنشستگان ومستمربگیران وکارگران را برآورد کردی تمامی اجناس از خوراک وپوشاک گرفت تا انرژی مسکن وغیره وغیره از دوران دولت سیزدهم از ۵۰درصد تا سصید درصد افزایش قیمت داشت آنگاه شما که نماینده دولت هستی با افزایش دستمزد کارگران وحقوق بازنشستگان ومستمربگیران تامین اجتماعی مخالف هستی واعلام می کند با یارانه انرا جبران می کنم واقعا متاسفم برای شما آقای وزیر وتمامی همفکران شما
دولت نسل قدیم، اینا نمیخوان بازنشسته بشن با این افکار پوسیده شون جوونا سر کار بیان
وزیر بی لیاقت مثل شماها وضعیت و به اینجاست رسوندند کدومتون درد مردم و میفهمید فقط به فکر منافع خودتونید .نه مردم وقشرکارگر
آقای مرتضوی کجا مرغ ۷۰ت می‌باشد ۹۲ هست احتمالا راحت از رستوران ها و سهمیه مفت میآید خانه شما . گوشت ۳۶۰ ت پوشاک و حبوبات و هرچه مصرفی هست گران شد.
انشالله آخرین سال باشه که حق کارگران را ضایع می کنی و مثل بی مصرف ها کنار بروی از حق و حقوق خانواده های کارگری .فقط چند کنار خودت می بینی همه شهر و روستا ها هم ببین بی مصرف
سلام دوست گرامی من درودبرشما خداوند متعال نگهدار شما عزیزان باشدممنونم باتشکر فراوان خداحافظ
این بنده خدا راست می گوید چون حق و حقوق خودشان نسبت به تورم و شاید هم بیشتر رشد می کنه و دائم درحال رشد است ودولت برای این گونه افراد را جبران کرده منظور ایشان حقوق مردم نیست و چون خودشان اصلا گرانی و تورم را احساس نمی کنند اینگونه سخن می گویند
اینکه طبقه کارگر رو تو فقر نگه دارند اولویت اول دولته این داستان‌ها هم واسه سر گرم کردنه طبقه ضعیف جامعه س آقا حداقل مرد باشید دروغ تحویل ما ندید مردم شعور دارند!!!!!!!!!!!!
شمارو آوردن حقوق کارگران و بازنشستگان کارگری را فریز کنید
آقای وزیر می شود بفرمائید کدام یارانه؟؟!! شما چقدر راحت دروغ می گویید وقتی در زمان افزایش دستمزد ۱۴۰۲ ایراد گرفته شد که این افزایش برابر نصف تورم سال ۱۴۰۲ است فرمودید که ما تورم را می خواهیم کنترل کنیم نه تنها تورم را نتوانستید مهار کنید بلکه مردم به با این افزایش قیمت ها به بدبختی کشاندید تن ماهی را از ۳۳هزارتومان به بیش از ۹۰هزارتومان رسانده اید ظاهر از همه چیز بی اطلاع هستید ولی راحت دروغ می گویید حتما از بزرگان خود بارها این جمله را شنیده اید که دروغگو دشمن خداست.
حداقل اینقدر مردباش یارانه هیچکسی را قطع نکن اگر کمکی حقوق میباشد
عجله نکنید درست میشه تاچندوقت دیگه هممون ازگشنگی میمیریم وراحت میشیم
من که یک کارگرم حقوق منم خود دولت میدونه پس چرا یارانه ما را قطع کردند کسی هم جواب گو نیست
یه ساندویچ فلافل در اوج گرانی خودش یکسال پیش به چهار هزار تومان بود .فروخته میشد. اکنون همان فلافل به برکت گرانی روغن . نخود. و لپه جمٱ صد گرم نمیشه. پنجاه و پنج هزار تومان می فروشند... خدایی خیلی مردی جناب رئیسی ..همه چی رو به ارزش و جلا آوردی .. ابایی جون مردم که برات هیچ اهمیتی ندارد با هفت میلیون و نیم چطور خرج و مخارج و دارو درمان یه مریز .. دو تا بچه ی بخور و پول آب برق گاز و دیگر مخارج خرده ریز ... اصلا یه کار کن خودت دو ماه مثل من زندگی کن اونوقت هرچی میگیری نوش جونت فقط دوماه مثل من صفر شو بعدش با دو ما مثل من زندگی کن ..
روز به روزارزان میشود مگر نمی بینید دلار۷تومانی شده ۵۰۰۰۰هزارتومان.
یارانه سیصد تومنی رو برای مرغ 50 تومنی و پنیر سی تومنی و گوشت دویست تومنی و شیر 15 تومنی تعیین کردید اما الان مرغ رسیده به صد تومن پنیر 47 تومن و گوشت چهارصد تومن پس یارانه سیصد تومنی چرا نشده ششصد تومن!؟؟؟ از اولش هم پرداخت یارانه خدعه ای بیش نبود که شماها استادش هستین.
۳۰۰یارنه میده ۳برابرشا مالیات میگیره از کار گر بدبخت
.وزیر کار من همین شما هستم. به فکر تغییر باش. اول تغییر خودت. بعد کارگران رها کن فکری به حال خودت کن. تو وزیر کارفرما. وزیر پولداران. و فکر می کنم تمایلات لیبرالی داری . وزیر کار قبلی رو کله کردید. بر عکس وزیر فعلی چقدر به فکر گارگران بود و عجب حالی به بازنشسته گان داد.اقای وزیر لطفا برو بیشتر از این ما را اذیت نکن
بابازندگی به این خوبی یارانه هم‌میگیریم تفریح سالم هم داریم‌ حقوق ماهیانمون۵۰تومنه خرجمون۲تومن مابهترین مملکت دنیاهستیم دنیادوروزه تحمل کنید
وقتی همه چی براشون فراهم وهزار خدمات برای انجام کارهاشون دارند ازافزایش قیمت اقلام و تورم بی خبرندهرکدام داری چندین مسکن میلیاردی وحسابهای کلان در کشور و خارج کشور وبهترین رفاه
پس چه خواهی فهمید از مملکتی که تورم قیمت اقلام لبنیا ت و مرغ و بقیه
متاسفم برای ملتی که شما مسیول هستید
اگه مردم برا انتخاب وزیر هم رای میدادن مطمئنا ایشون یه رای از قشر کارگر و باز نشسته نمی‌آورد مرفه بی درد خودشون نمیفهمن فکر میکنن مردم هم نمیفهمن از آدمی که حتما همش تو ناز و نعمت بزرگ شده هیچ توقعی نمیشه داشت اینم دولت انقلابی همشون فقط فکر خودشون هستن
خدا از سرشون نگذرد
فقط خدا
کارگر با کدام حقوق میتواند زندگی کند آه کارگران دامن گیرتان بشه انشاالله
آخه کدوم تورم پایین اومده این وزیر دروغگویی بیش نیست با ماهی 6 تومن یا 7 تومن چطوری باید زندگی کرد حقوق خود وزیر چقدره اصلا از بازار خبر داره
آقای وزیرکارشماباحقوق۸میلیون بایک فرزندمیتونی زندگیتوبچرخونی که انتظارداری مابدبخت هابتونیم یه زندگیواداره کنیم همه چیزوبرگردونیدبه سال۸۶اینایارانه هم نخواستیم بخوره توسرخودتون وعزیزاتون والابا یه یارانه دادن فاتحه یه کشوروخوندین
سلام دوستان جای گرم نشستن همین است بلا بر سر کارگر وبازنشستگان کار انهاست کار ما چند وقت دیگر پا صندوق ارا ست انجاست که ما باید تعین کنیم چه کسی برتی ما کار کرد به امید چند ماه دیگر با جمعت ۴۰ میلیونی پای صندوق ارا میریم یا نمی ریم
تنها قشری که کسی حرفشو گوش نمیده قشر کارگر است که این انقلاب بر مبنای حمایت از همین قشر بوجود آمده ولی متاسفانه تا کنون بیشترین آسیب را نیز همین قشر از لحاظ اقتصادی دیده ، و زمان جنگ اکثر کسانی که در جنگ بودند از همین قشر بودند ولی کارگر نماینده ای که بتواند حقشو بگیرد ندارد ، در کشورهای دیگه کارگر در مجلس حزب دارد که نخست وزیر تعیین میکنه ولی تو کشور ما با وجود اینکه ۶۵درصد جمعیت از این قشر هستند صدایی ندارد و نماینده‌ی درست حسابی که بتواند صدای کارگر باشد را ندارد ، کاخ نشین کجا داند درد کوخ نشین ، دولت هر وقت که بخواهد حقوق کارمندان را اضاف می‌کند ولی آیا کسی هست که به دولت بگوید حقوق کارگر با این گرانی کفاف یک هفته زندگی را نمی‌دهد، دولت انقلابی درد کارگر را بدان
سلام این چه افزایش حقوقی است که پایه حقوق ۵۵۰۰۰۰۰ ریال برای کارمندان اون هم منت میذارند شما شرکتی هستید و هیچگنه رفاهی به ما تعلق نمیگیره یعنی تمام کارهارا ما انجام بدهیم مدیران پاداش و عمره را دریافت کنند اعیاد ها کارتشان شار می‌شود حق تحصیل و نوشت افزار بچه هاشون می‌گیرند حقوق ماهیانه حداقل ۵۰ میلیون تومن خونه سازمانی و آب و برق رایگان فقط برای خودشان هست اما ما شرکتی ها از این حقوق ناچیز چیزی حدود ۱۹ در صد باید مالیات بدهیم
کنترل تورم با حقوق کارگران، چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش تورم با دولت ، دولت با کارگران هر کاری بخواهد می کند حتی تامین کسری بودجه دولت از جیب کارگران ،
اینقدر حق کارگروه نخورین ما که راضی نیستیم برای چی مالیات کم میکنین هرچی اظافه کارمیمونیم همش میره تو جیب دولت اگه راست میگی مالیات و حذف کنین ...مالیات داروغه رابین هود شده
دولتیان خودشون همه کارخونه دارن از خداشونه دستمزد زیاد نشه تا به کارگرای خودشون هم دستمزد کم بدن الان شده برده داری مدرن .
جالب است از این حقوقهای ناچیز مالیات هم میگیرند.....انسان یاد کارتون داروغه می افتد...اصولا حقوقها باید متعادل و نسبت به مدرک و سابقه و نوع شغل افراد باشد ....
اقا این چه نظام اسلامی هست که تفاوت حقوق یک نفر با کارگر باید 7 برابر باشه؟
مملکتی که مسئولینش به این راحتی دروغ میگن و همه هم میفهمن ، اساسش از بین رفته بر روی پوشالی نصبه
واقعآ خسته نباشید مسئولان بی کفایت.
قشرکارگر همیشه مظلوم هستند که باید شما رو تحمل کنند که به عنوان مسئول انتخاب شدید. از خدا بترسید .
واقعا خنده داره حرف آقای وزیر تورم دقیقا تو این 5 ماه بالای 70 د صد بوده ولی افزایش حقوقا 27 درصد واقعا هم حرفشون خنده داره.من باید گریه کرد به این طرز فکرشون متاسفم
با سلام کجا مرغ کیلویی۷۰ هزار تومان الان مرغ کیلویی۹۰ هزار تومان در ضمن وقتی مسولی عرضه نداره جلوی تورم مخصوصا کرایه خونه وکلا هزینه سرسام اور زندگی رو بگیره چرا نمیره کنار حداقل یه ادم کار بلد بیاد کار بگیره دست عجیبه که بعضی ها دو دستی پست ها رو چسبیده اند اقای ریس جمهور بعضی از وزرا مال این کار نیستند از اون جایی که میگی من جدیم خوب یا علی
بایدجواب همه شهدا رو سر پل صراط بدید بقیه اش با خودتون
با عرض سلام، این آقا به تنها چیزی که فکر می کند، پست و مقام خودش و راضی نگهداشتن سرمایه دارها است، و به خاطر همین موضوع، حاضر شده است، که قانون و وجدان و خدا و پیامبر و عدالت و دستگیری از اقشار ضعیف و تعالیم دین مقدس اسلام را زیر پا بگذارد، و به وضعیت معیشتی یک جمع کثیری از مردم این کشور، که همانا جامعه کارگری و بازنشستگان باشند ظلم بکند، امیدوارم که هر چه زودتر، خداوند قهار پاداش کارش را به او نشان دهد، انشاالله.
کارگرای زحمت کش و مظلوم دوای درد اینها اعتصاب سراسری به مدت یک هفته یا بیشتر ببینید چطور به زانو درمیان تا به اینا بفهمونیم قبل از اینکه از کارگر بیاره بایسی وضو بگیره سرمایه گرانبهای هر کشوری کارگراشه
این آقای وزیر خودش حقوق میلیاردی میگیره از کارگران خبری نداره بچه هاش که که یکی شهردار یکی مدیر کل اینا از آنجا آب میخوره که در دولت هیچکی سر جای خودش نیست . آخه یک سردار سپاه چه ربطی به یکی از بزرگترین وزارتخانه ایران
سید محرومان ‘ وزیر انقلابی ‘خدمت جهادی و...
الهی خیر نبینین بحق ابل الفضل خودتون میتونید بااین حقوق کارگری زندگی کنید الهی آه تمام مردم و کارگرای ایران زمین گیرتون کنه خیرنبینید که زندگی هامونو برامون زهرمار کردین
سلام به همه دوستان بازنشسته، انقلاب کردیم که در رفاه وآسایش زندگی کنیم تا کی دروغ تحویل مردم میدید بازنشسته تامین اجتماعی نصف خط فقر هم حقوق نمیگیره، انشاالله اون مسئولی که وضعیت بازنشسته گان رو میبینه و مخالف افزایش حقوق میشه ،حقوقش رو بده دوا ودکتر به حق علی (ع) .
خب این آقای وزیر راست میگه ، وزیری که حداقل حقوقش نزدیک به یه میلیاردها و از جاهای دیگه هم ساپورت میشه مطمعنا تو زندگیش هیچ کم و کسری ندارن ، هر کی دیگه هم بود همین حرف رو میزد ، به قول شاعر که میگه کجا دانند حال ما سبک باران ساحل‌ها
کارگران بی خودی تقلا نکنین از افزایش حقوق خبری فعلا در پی همسان سازی حقوق کارکنان هستن فکرتونو به همسان سازی معطوف کنیم چون هرچقدر هم از تورم بگین از آسمان براتون آیه یاس نازل میکنن آیه ای هم نباشد از کلمات قصار تعریف میکنن سیصد تومن یارانه برای ما شده همه چی عمری اگر باشد تقاص این ظلم ها خواهید دید ما میمانیم ظلم میمیرد
افزایش حقوق یعنی تورم مجدد.بجای افزایش حقوق اجناس معیشتی به گارگران داده شود.
سلام خجالت بکشید با این مملکت داریتون الان کارمندان بخصوص بانکی ها ۵ خونه ۵ ماشین ۳ کیلو طلا دارن اونوقت شما مدیران بی فکر کارگر رو با کارمندان دولت مقایسه میکنید من کارگر مستاجر هستم خیلی از روزها بیکار هستم اونوقت حقوق نمایندگان مجلس که نگو ما نماینده خودمون الان ۸۰۰ میلیارد اموال داره ازکجا میارن چقدر حقوق میگیرن برید داخل شهر از مردم بپرسید نمایند چقدر اموال داره چند کارخانه داره خودنون تحقیق نکنید حرف راست رو از مردم بپرسید
مرد حسابی سر حقوق کارگران داری چانه زنی میکنی!
بنظرم جناب وزیر تورم با نرخ کاخ نشینان محاسبه کردن
ظلم کنید فعلا تا ببینیم کی غیرت خدا بجوش میاد
افزایش تورم با افزایش حقوق ها هیچگونه تطابقی با هم ندارند و ما روز به روز فقیر تر می شویم
آقای وزیر الان مرغ 95هست نه 70
وقتی از بازار خبر نداری
توقع هم نداریم فکر کارگر باشی
وقتی میفرمایی نرخ تورم 1/4هست معلومه خیلی وزیر خوبی هستی
خدا از تون نگذره بااین زندگی که برامردم درست کردید
باسلام وعرض ادب جناب وزیر افزایش مجدد بازنشستگان کشوری درراه است تواین ماه ولی ازبازنشستگان تامین اجتمایی چه خبر ازگرانی سرسام آور این حقوق به جای نمی‌رسد انسانیت وجدان داشته باشید سازمان تامین اجتمایی کاری به کاردولت ومجلس نباید داشته باشید سازمان خودش بخش جدایی است
بی درد چه میداند بر درد دار چه میگذرد نفس وزیر از جای گرم بلند میشه اگر راست میگه بیاد یک ماه با حقوق یک کارگر زندگیش را بچرخونه
حیف اسم وزیر ک بزارن رو ایشون..
اینا خودش را زدنه بی خیال و نفهمی . مگه تورم تاثیری در زندگی آنان دارد و فقط کارگر و طبقه پایین در حال سوختن هستند.
آقای وزیر ما مثل شما حقوق چند صد میلیونی نمیگیریم چرا اینقدر آب تو آسیاب دشمن میریزید دروغگو دشمن خداست و شما هم دشمن قشر کارگر و بازنشسته هستید از زمانیکه این دولت به اصطلاح مردمی بر سر کار آمده جز بدبختی و گرانی و شرمندگی کارگر و بازنشسته در مقابل خانواده چیزی دست آورد نداشته فقط به فکر منافع خودتان هستید و جوری لاپوشانی می کنید انگار همه چیز بر وفق مراد ملت است دست بردارید آدمی اگر از انجام کاری ناتوان است بگه من نمیتونم چرا اینقدر دروغ به خورد ملت میدهید
بندی خدا کدام از کابینه راست گفتن که این یکی راست به گه
دروغگویی وآمارسازی دولتها به امری مقدس تبدیل شده که بتوانند چهارروز در قدرت بمانند
چرا همش دروغ واقعا شرم نمکنید ماهی ۶/۵ میلیون خانوار ۴ نفروزیز بی کفایت خودت میتونی زندگیتو بچرخونی
آن نمایندگان کارگرانی که هر چه جلویشان گذاشتند امضا کردند باید توبیخ شوند. دولت امضایی را گرفته و از آن کوتاه نمی آید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست