بازدید 5144

رشیدی کوچی: رویکرد ما حمایت از تولیدکنندگان واقعی است/ با تحقیق و توسعه، اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم

کد خبر: ۱۱۸۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 08 July 2023

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مطمئن هستم اگر یک صدم درصد حمایتی که از خودروسازان انجام شده، از دیگر صنایع انجام می شد، اتفاقات بسیار مثبتی رقم می خورد.

جلال رشیدی کوچی، با اشاره به اینکه رویکرد ما باید حمایت از تولیدکنندگان واقعی باشد نه مونتاژکارانی که فقط منابع ملی را می بلعند، افزود: یک معنای حمایت از تولید داخل این است که زمینه ارتقای کیفیت را برای تولیدکنندگان واقعی فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: معتقدم ما در کشور کمبود قانون نداریم اما نظارت بر حسن اجرای قوانین را باید در دستور کار قرار دهیم. بسیاری از مشکلات از جمله موارد مربوط به گمرک، مشکلات مربوط به صادرات، تجهیزات و ... از سوی دولت قابل حل است و تولیدکننده داخلی باید از طریق رفع این موانع مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس تأکید کرد: باید اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم و این امر جز با ارتقای کیفیت تولیدات و توجه به موضوع مشتری‌مداری میسر نمی شود. همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه به موضوع تحقیق و توسعه که در صنایعی مانند لوازم خانگی در قالب یک زنجیره ارزش برای تولید ملی ایجاد شده است، در ارتقای کیفیت تولیدات و بازگرداندن اعتماد مردم به تولید داخلی بسیار موثر است.

وی مشتری‌مداری و اطمینان از کسب رضایت مشتریان را مأموریت ویژه تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: تولیدکننده داخلی باید به حفظ عزت مردم توجه کند. انتقاد جدی که به صنعت خودرو داریم این است که بهبود کیفیت اتفاق نیفتاده و در نهایت به حفظ عزت و کرامت مصرف کننده ایرانی و خریدار توجه نمی شود اما وقتی تولیدکننده ای شرایطی را فراهم می کند که اگر مصرف کننده از محصولی راضی نبود بتواند آن را بی قید و شرط برگرداند یعنی برای رضایت مردم اهمیت قائل است و به آنچه تولید می کند و به کیفیت محصولات خود اعتماد دارد. ما در تولید ملی به دنبال این هستیم. 

رشیدی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه تحقیق و توسعه تولید داخل، اتفاق بسیار مهمی است. برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی به این سمت حرکت کرده و یک چرخه کامل تولید از تحقیق و توسعه تا طراحی، تا تولید و مشتری مداری را شکل داده اند و مراکز نوآوری را در دانشگاه ها مستقر کرده اند که می تواند الگوی دیگر صنایع باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست