بازدید 2565

نامه رهبران لیتوانی، لهستان و لتونی به سران ناتو

روسای جمهوری سه کشور لیتوانی، لهستان و لتونی در نامه‌ای به ینس استولتنبرگ دبیرکل و سایر رهبران ناتو درباره استقرار تسلیحات تاکتیکی روسیه در بلاروس آنچه که «اقدامات تهاجمی» مسکو خواندند هشدار دادند.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 08 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از یاهو نیوز، گیتاناس ناوسدا، آندری دودا و اگیلس لویتس روسای جمهوری لیتوانی، لهستان و لتونی جمعه در نامه خود نوشت: همکاری روسیه و بلاروس امنیت منطقه و تمام منطقه یوروآتلانتیک را وخیم کرده است.

آنها درباره استفاده روسیه از خاک بلاروس علیه اوکراین و استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روس در بلاروس هشدار داده و این اقدامات را «تحرکات تنش‌زا» و «تهدیدی مستقیم علیه جامعه ما» خواندند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته اعلام کرد که نخستین کلاهک‌های هسته‌ای این کشور در خاک بلاروس مستقر شده است.

اما کیریلو بودانوف رئیس اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد که روس‌ها هنوز تسلیحات تاکتیکی خود را به بلاروس منتقل نکرده‌اند.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دو هفته پیش به والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور دستور داد تا گام‌های برای تقویت امنیت مرزهای اوکراین با بلاروس بردارد.

از سوی دیگر، راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو دوشنبه با تاکید بر اینکه «نباید روس‌ها را دست‌کم بگیریم» از بزرگترین طرح بازنگری ناتو خبر داد و گفت که این طرح جدید بر اساس توان ارتش روسیه پیش از حمله به اوکراین تدوین شده است.

طبق طرح جدید ناتو، این سازمان نظامی قصد دارد ۳۰۰ هزار سرباز آماده اعزام به جناح شرقی داشته باشد بطوری که بتوانند ظرف ۳۰ روز خود را به آن ناحیه برسانند.

این طرح همچنین منطقه فعالیت ناتو را به سه ناحیه تقسیم می‌کند: منطقه آتلانتیک و شمال، شمال آلپ و جنوب اروپا.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست