بازدید 2720
۲

خانه اندیشمندان علوم انسانی، فضای اشتراکی می‌شود

معاون اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که همچنان قائل به حمایت مالی از خانه اندیشمندان علوم انسانی هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امین توکلی زاده ، در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تعطیلی و تخریب خانه اندیشمندان علوم انسانی اظهار کرد: از مدتی قبل با نامه دستگاه‌های نظارتی، برای شهرداری مسجل شد که باید نحوه واگذاری و بهره‌برداری از برخی مجموعه‌های تحت نظر این نهاد، که در سنوات گذشته واگذار شده‌اند، مورد بررسی قرار گیرد و خانه اندیشمندان علوم انسانی از جمله این مجموعه‌ها است.

وی با بیان اینکه چند بار با مدیران خانه اندیشمندان مکاتبه شده و اخطارهای لازم به آنها داده شده بود، با تأکید بر اینکه همکاران حوزه مطالعاتی شهرداری با مدیران این مجموعه به منظور ایجاد تغییر فضای کاری در این ساختمان صحبت کرده بودند، گفت: بنا بر این است که خدمت گسترده‌تری در این حوزه برای فعالان علوم انسانی اتفاق افتد.

وی ابراز داشت: مجموعه خانه اندیشمندان علوم انسانی یک مجموعه بزرگ با بیش از ۳۰ اتاق و سالن همایش است که بیش از ۹ سال می شود که در اختیار یک طیف خاص از فعالان این حوزه قرار گرفته است.

توکلی زاده افزود: خانه اندیشمندان از گران‌ترین املاک اجتماعی شهرداری است و طبق گزارش‌ها از این مجموعه به نحو احسن استفاده نمی شود و نگهداشت آن هم به درستی اتفاق نیفتاده است.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: بسیاری از اتاق‌های این مجموعه بلا استفاده است و آنچه که از محصولات و جلسات بر می‌آید این است که جمع بهره‌برداران حاضر از این مجموعه با یک سبک نگاه خاص و جریان محدود فکری کار را پیش می‌برند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در سنوات اخیر حمایت‌های مالی از خانه اندیشمندان داشته است، اظهار داشت: ما همچنان هم قائل به ادامه حمایت مالی هستیم اما باید از فضا به درستی استفاده شود تا دیگر طیف‌ها هم امکان بهره‌برداری از این مجموعه را داشته باشند.

توکلی‌زاده با تاکید بر اینکه باید مجموعه واقعی از اندیشمندان علوم انسانی بتوانند از این فضا استفاده کنند، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تصمیم گرفته شده که شکل فعلی فعالیت مجموعه تغییر کرده و نسبت به شرایط فعلی کار گسترده‌تری انجام گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی رسانه‌ها با شایعه پراکنی اخبار نادرستی مبنی بر تخلیه و تخریب خانه منتشر کردند، ابراز داشت: مشخص است انتشار این اخبار با چه نیتی است و هدفشان از ایجاد این هجمه به شهرداری چیست.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بحث تخلیه، تخریب و پلمب این مجموعه از اساس دروغ است، گفت: برخی رسانه‌ها دیروز از مجموعه بازدید داشته و متوجه تناقض گویی‌ها شده اند و قطعاً نحوه بهره برداری از خانه اندیشمندان باید تغییر کند و به فضای اشتراکی تبدیل شود تا مجموعه فراگیرتر در حوزه اندیشه علوم انسانی از این فضا بهره ببرند.

توکلی‌زاده با اشاره به صدور رای  قضایی، مبنی بر مهلت ۲۰ روزه تخلیه خانه اندیشمندان، گفت: این تصمیم قبل‌تر  به منظور  بازسازی  و ایجاد تغییرات در ساختمان گرفته شد اما با وجود صدور این رأی ما به دنبال تخریب نیستیم و  تنها بحث تغییر فضای کاری است.

معاون شهردار تهران از ابهامات مربوط به نحوه واگذاری خانه اندیشمندان نیز توضیحاتی داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی، پیگیر ابهامات موجود  هستند و نامه‌ای هم در این خصوص به مرکز حقوقی شهرداری ارسال شده است و از مرکز حقوقی خواستیم که بررسی کند که آیا نحوه واگذاری از نظر آنها قانونی بوده یا خیر و با اتمام این بررسی‌ها رسانه‌ها را در جریان خواهیم گذاشت.

توکلی‌زاده در پایان به فضاسازی رسانه‌ای یک جریان خاص درباره خانه اندیشمندان علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این جریان، معمولا سردمدار ایجاد تنش و التهاب فکری در کشور بوده و بررسی نظارتی آن خالی از لطف نیست.

وی افزود: انتشار اخبار کذب در باره خانه اندیشمندان مصداق بارز این تنش آفرینی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
همین فضاهای محدود که در زمینه ی "اندیشه ورزی" و علوم انسانی باقی مونده اند رو هم برنمی تابند و دنبال نابودیشونن به جای گسترششون! کار شهرداری شرم آوره در پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی و تغییر کاربری ساختمونش
بر خلاف مضمون خبر قبلی، توضیحات فوق قابل دفاع به نظر میرسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی