بازدید 17072
رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ ارز به ثبات رسید / رشد تولید با پول پاشی انجام نمی‌شود/ تورم کاهشی شده و ادامه خواهد داشت/ انتشار ریال به صورت چشم بسته ممنوع!

فرزین گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده اجرای برنامه تثبیت اقتصادی بوده که اساس آن، کنترل ارز و پول است و معتقدیم اگر این دو کار به درستی انجام شود، آرامش در بازار‌ها ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 04 July 2023

نرخ ارز به ثبات رسید/ رشد تولید با پول پاشی انجام نمی‌شود/ تورم کاهشی شده و ادامه خواهد داشت/ انتشار ریال به صورت چشم بسته ممنوع!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمدرضا فرزین در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه احکام قضایی (سیاق) که امروز با حضور رئیس قوه قضاییه در بانک مرکزی برگزار شد، گفت: خوشبختانه با اجرای این سامانه مهم ـ که با همکاری بانک مرکزی و قوه قضاییه عملیاتی شده ـ دستاورد‌های بسیار خوبی داشته و هدف اصلی آن هم تسهیل امور برای عموم مردم است.

کاهش شمار زندانیان چک برگشتی

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه به راه اندازی سامانه‌های مختلف در بانک مرکزی برای حل مشکلات مردم در آینده نزدیک اشاره کرد و ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون جدید چک با همراهی مجلس و قوه قضاییه گفت: امروز خوشبختانه با اجرای این قانون، شمار زندانیان چک برگشتی به طور چشمگیری کاهش یافته، به گونه‌ای که این تعداد از روزانه ۱۰ نفر در سال ۹۶ به یک نفر در هر دو روز در سال ۱۴۰۱ و یک نفر در هر سه روز در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

فرزین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وظایف بانک مرکزی اعم از انتشار پول، هدایت سیاست پولی، نظارت بر بانکها، تامین نظام‌های پرداخت و نظایر آن گفت: از دهه ۹۰ با شروع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشور، وظایف بانک مرکزی نیز افزوده و مواردی مانند جابجایی پول، آزادسازی منابع ارزی کشور و تامین مالی دولت در شرایطی که منابع در دسترس نبود به آن اضافه شد که این موارد در مجموع وظایف بانک مرکزی را حساس‌تر، سنگین‌تر و پرخطرتر کرد.

 

ضرورت انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی و پولی

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هرگونه بی اعتمادی و تزلزل در نظام پولی و مالی کشور قطعا آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد داشت ادامه داد: پایه و محور تمام نظام‌های پولی و مالی، اعتماد مردم و فعالان اقتصادی  و لازمه آن توقف رویه‌های غلط و انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی و پولی کشور است.

فرزین با تاکید بر تداوم اجرای برنامه تثبیت اقتصادی و عملیاتی شدن اجرای اصلاحات در نظام بانکی تصریح کرد: شرایط تحریم باعث برخی بی‌انضباطی‌ها در نظام پولی و بانکی کشور شد. این شرایط قطعاً نیازمند اصلاح و یکی از موضوعاتی است که باید دنبال شود.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: ارتباط بین بانک مرکزی و قوه قضاییه می‌تواند به تقویت اعتماد کمک کند و در این مسیر در تمام حوزه‌ها اعم از ارزی، ریالی، پولی و بانکی نیازمند کمک و همکاری قوه قضاییه هستیم تا بتوانیم اصلاحات را انجام بدهیم و بدون این کمک انجام اصلاحات امکانپذیر نیست.

کنترل ارز و پول؛ شرط ایجاد آرامش در بازار‌ها 

فرزین با تشریح اقداماتی که طی شش ماه گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده، اجرای برنامه تثبیت اقتصادی بوده که اساس آن، کنترل ارز و پول است و معتقدیم اگر این دو کار به درستی انجام شود، آرامش در بازار‌ها ایجاد می‌شود و در این مسیر باید نقدینگی و ترازنامه بانک‌ها کنترل تا آرامش لازم در شاخص‌های کلان ایجاد گردد.  

رشد تولید با پول پاشی انجام نمی‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه مهار نرخ ارز و نقدینگی اساسی‌ترین محور‌های برنامه تثبیت به شمار می‌روند، تاکید کرد: هرچند معتقد به رشد تولید هستیم و برنامه‌های بانک مرکزی باید به رشد تولید کمک کند، رشد تولید با پول پاشی انجام نمی‌شود و تجربه تاریخی کشور هم این را نشان داده است.

فرزین تاکید کرد: معتقدیم هدایت هدفمند نقدینگی و تسهیلات به سمت تولید و مدیریت تامین منابع مالی قطعا می‌تواند به شرایط بهتر رشد اقتصادی کشور کمک کند.

 

پیش بینی تداوم کاهش تورم

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی و بدنه اقتصادی دولت در ماه‌های گذشته، آرامش نسبی در بازار‌ها برقرار شده و شاهد کاهش تورم هستیم. این شرایط در خردادماه بوضوح دیده شد و برآورد‌های بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد که این کاهش تورم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نرخ ارز نیز به ثبات رسیده و معتقدیم که این ثبات باید تداوم داشته باشد و ادامه این ثبات می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در انتظارات و اعتماد فعالان اقتصادی کشور شود.  

فرزین خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۶۵ میلیارد دلار ارز برای واردات تخصیص یافت که نسبت به سال پیش از آن ۱۰ میلیارد دلار افزایش داشت. همچنین در سال جاری نیز تاکنون طبق آخرین آمار، شاهد رشد ۱۲ درصدی تامین ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و امیدواریم دغدغه فعالان اقتصادی برای تامین منابع ارزی جهت تقویت زیرساخت‌های تولیدی کشور را برطرف کنیم.

وی با اشاره به شاخص شامخ که توسط اتاق بازرگانی تهیه می‌شود گفت: عدد این شاخص در اردیبهشت ماه سال جاری به ۶۷ رسیده که این میزان بالاترین رقم از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بوده است لذا این شاخص نشان می‌دهد که وضعیت تولید در کشور بهتر شده و این روند باید تداوم داشته باشد.

فرزین خاطر نشان کرد: همچنین متوسط نرخ رشد سرمایه‌گذاری و انباشت سرمایه که در دهه ۹۰ معادل ۶.۹- درصد بود در سال گذشته به ۶.۷ درصد افزایش یافت و شاهد رشد سرمایه گذاری به ویژه در بخش ماشین آلات و ساختمان بودیم. علاوه بر این متوسط رشد اقتصادی که در دهه ۹۰ به ۰.۸ درصد رسیده بود در سال گذشته ۴ درصد محقق شد و امیدواریم همچنان بتوانیم نرخ رشد را در سطوح بالا حفظ کنیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی یادآور شد: بنابراین، اگر بتوانیم در ماه‌های آتی جریان تثبیت را ادامه دهیم، قطعا اعتماد مردم و فعالان نیز افزایش پیدا می‌کند، چونو بخشی از مشکلات ما در عرصه اقتصادی، ناشی از انتظارات و امید فعالان است و علاوه بر این، بخش زیادی نیز به عملکرد مدیران وابسته است و اگر ما عملکرد مناسبی داشته باشیم، اعتماد مردم هم افزایش خواهد یافت.

فرزین با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزار‌های مبتنی بر فناوری برای تبدیل نظارت پسینی به پیشینی در بانک مرکزی، تقویت نظارت بانک مرکزی بر تمامی اشخاص تحت نظارت به صورت هوشمند را از جمله اهداف و برنامه‌های این بانک دانست.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین به ضرورت تقویت حکمرانی ریال اشاره کرد و افزود: این بدان معناست که اطلاعات لازم از گردش ریال در کشور را داشته باشیم و چشم بسته اقدام به انتشار ریال نکنیم که این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی، قانونی و حقوقی لازم است و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه توسط بانک مرکزی انجام شده و در حال انجام است؛ لذا با مجموع اقدامات انجام شده، امیدواریم حکمرانی ریال و پول ملی مان را در اقتصاد کشور توسعه داده و حتی بتوانیم با استفاده از ریال آف شور و فرامرزی در مبادلات با کشور‌های همسایه بهره بگیریم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برگزاری اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی (ACU) با هدف دلار زدایی در تهران گفت: خوشبختانه دبیرخانه این اتحادیه در ایران قرار دارد و ریاست دوره‌ای نیز به کشورمان واگذار شده و برنامه‌های خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های این اتحادیه با توجه به اهمیت این اتحادیه در سطح تشکل‌های بین المللی در دست اقدام است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹۳
تابناک، این ادعا که قیمت ارز ثبیت شده را در یک گوشه کناری نگهدار. جوجه را اخر پاییز می شمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اینقدر از این خبرا این گوشه کنارا نگه داشته شده که نگو و نپرس! اما از کی بازخواست شده که این دومیش باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
فرزین درست میگه خب.
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اگر نرخ ارز به ثبات رسیده وتورم هم کاهشی شده پس منم کریستیانو رونالدو هستم ! باورتون نمیشه ؟ اینم شادی بعداز گل زدنم !همین الان وسط یکی ازخیابان های شلوغ تورنتو این شادی گل را اجرا کردم تا باورتون بشه ! ولی نمیدونم چرا مردم اینجا باورشون نشد که من رونالدو هستم و دلرن ازم فاصله میگیرن :)
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
ای کاش فرزین دوباره زنده می شد و آهنگ پرسپولیس قهرمان را می خواند بهتر از حرف چرت...مرد مومن مگر قیمت تثبیت می شه لااقل بگو نوسان کم می شه که این غیر ممکن چون فرزین جان تو پدر نوسان گیران هستی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
بله به ثبات رسیده فقط روی50 هزار تومان و به زودی میریم برای 60 و باز هم به ثبات میرسه
کجا تورم کاهشی شده؟ چرا مردم مشاهده نمیکنند؟ فقط حرف و وعده و وعید و دیگر هیچ!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
منظورش رشد تورمه وگرنه تورم که داریم هم میهن یعنی قبلا بوده پنجاه الان شده چهل و این یعنی میانگین اجناس منتخب اول سال 100 آخر سال 140 اما قبلا میشده 150
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
چرا آدرس غلط می دید هزینه کالاها و خدمات هر ماه نسبت به ماه قبل افزایشی است من از سال ۹۴ تا بحال هزینه ماهانه را به ریز ثبت می کنم..چرا اعداد در لیست من افزایشی است و لیست شما کاهشی شاید من آمار ...حالیم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
آقا مهدی! اونی که میگی میشه کاهش تورم! کاهش رشد تورم یعنی قبلا سالی بیست درصد به تورم اضافه میشه الآن مثلا ده درصد!
یعنی پارسال از چهل رفتیم هفتاد امسال میریممثلا هشتاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
پروپاگاندا هست...
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
کجا تورم کاهش شده قیمت داروهای تخصصی در داروخانه های دولتی به طور عجیبی بیماران را دچار شوکه کرده و بیمه ها هم هیچ پوششی نمی دهند و فقط تبلیغات توخالی می کنند داروهای بیماران سرطانی و ... روز به روز در حال افزایش هستند و مردم سرگردان در داروخانه ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
با سلام دولت و مجلس شریف واردات کالای لوکس که مشابه داخلی دارد مثل کفش و لباس و لوازم خانگی را ممنوع کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
خوبه بانک مرکزی چند مشاور از بانک مرکز افغانستان بگیره چون اخیرا نرخ تورم افغانستان منفی شده است
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ماست و لبنیات هفته ای ۲۰۰۰ تومان رویش میگذارند
سنگگ دو رو خاش خاش ۴۵۰۰۰ تومان

همه چیز هم ارومه این اقا ادعای ثبات میگند
باز هم گفتار درمانی مسیولین
مردم فشار و تورم را با مغز استخوانشون حس میکنن و واقعیت را میبینن
شعار و گزافه گویی نه تنها مشکلی را حل نمیکنه بلکه اعتماد مردم را از آن مقدار باقیمانده جزیی هم از بین میبره.
چاره بهکارگیری تخصص، مدیریتجامع در کل کشور، جلوگیری از رانت و دزدی و سوء استفاده و مهمتر آشتی با دنیا و عدم دشمنی با غرب و جذب سرمایه است.
ظاهرا حرف مفت زدن یک امر عادی برای مسئولین است
پاسخ ها
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
برای همه چز مالیات تعیین کردن ای کاش برای حرف مفت و وعده های توخالی مسئولین هم مالیات تعیین می کردند
ایجاد رکود با کاهش قدرت خرید مردم یعنی ثبات؟؟؟
فرزین خان تا اونوری ها آرومند همه چی آروم هست اگه این وسط یکی یه جفتک بندازه اونوقت معلوم میشه چند مرده حلاجی
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
دوستان دقت فرمودین گفت اگر : به قول قدیمیها اگر کاشتیم جایش .... سبز کرد
تورم 75 درصدی کاهشی بشه میشه 70 درصد!
این وسط کمر ما مردم هست ک زیر بار گرونی خم شده!
من هر بار میرم خرید وقتی برمیگردم خونه جنگ اعصاب و دعوا داریم از بس عصبانی و ناامید میشم.
به خدا شرایطی که آقای رئیسی واسمون ایجاد کرده رو در 35 سال قبلش تجربه نکرده بودم!
از این به بعد کلیه کارکنان ضرابخانه باید با چشم باز اسکناس چاپ کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
البته الان نیازی به ضرابخانه نیست یه کامپوتره طرف هرچه قدر بخواد میزنه تو کامپوتر به همین سادگی مالیات پنهان میگیرن.
آقا فرزین لطفا یه کاری کن ماست گرون نشه ، بقیه موارد مهم نیست .
با سلام

هر هفته که می رویم خرید لبنیات .ماکارونی و.........گرانتر از هفته قبل است. مردم این را باور دارند ولمس می کنند نه حرف های شما را.
پاسخ ها
ابوالفضال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
داداش ماست فروختم ۱۶ رفتم. ۱۷۱۰۰خریدم بخدا تین مسعولین چیمیگن نمدونم
برای فرزین و دوستانش و تمام کسایی که در آن محفل بودن،دلار ۵۰ هزارتومانی تثبیت شده است،اما برای مردم کوچه بازار،همانند یک بمب ساعتیه.بمبی ک بخاطر سو مدیریت و نابلدی همین افراد جامعه را ویران خواهد کرد
خوب شما توقع دارید که رییس کل بانک مرکزی بیاد چی بگه آخه ؟ میتونه واقعیتها رو بیاد جلو دوربین بگه ؟ شنونده باید عاقل باشه
یه سر به قنادی ها بزنید ببینید شیرینی و آجیل از یکی دو ماه پیش چقدر گرونتر شده. لبنیات رسما بیست درصد برای پنج عدد کنجد روی نان هم باید دو تا سه هزار تومان بدیم
ماست که گرون شده کسی به روی خودش نمیاره
تا حالا که دلار کردن پنجاه هزار تومان این هم شد تثبیت !
برای این تثبیت فعلا رو هرچی که تونستند چندین برابر گذاشتن
شرم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
جنبش فواحش شرم و حیا واسه کسی گذاشته؟
فعلا ارز تثبیت شد؟دلار پنجاه هزار تومان و یورو پنجاه و پنج هزار تومان یعنی دیگر امیدی نداشته باشید از این قیمت پایین تر بیاید؟منظور بانک مرکزی را فهمیدید؟برای بالا رفتن نمی گوید بلکه برای پایین امدن قیمت ان گفته است.
به شعور مردم احترام بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
خلایق هر چه لایق!
اینهایی که گفتی برای کشور ما بود
فرزین اون ساختمون با همه خوشگلیش خیلی بی وفاست. مراقب باش مثل ولی الله و ناصر واکبر وعلی اکبر نشی. بهرحال ریاست برهمچین ساختمون خوشگلی خیلی کیف داره
فرزین: تورم کاهشی است نرخ ارز تثبیت شد. بعله باید قبول کنیم ماست سیاهه!!!!!!
رفراندوم و نظر سنجی عیانِ مردم ، از هر ارز و پول و سکه و سهام و طلایی بالاتر و گرانبهاتراست .این صحبتها وقت کُشی است . به هیچکس ٢ بار عُمر نمی دهند !
به همون مقدار که تورم هست از حقوق ایشان هر ماه کم کنید تا مفهوم کاهش تورم را بفهمد
کی دست از سر اقتصاد این مملکت بر می‌دارید.
سلام تابی جون
خواهشا" یه نفر حرفهای این بنده خدا رو قبول کنه .
عجب داستانی شده .
این اقا حرف نپخته میزنه نه حرف های شما درست نیست تورم دستپخت سیاسی آقایان هست برای تخلیه جیب مات این یک بازی هست نرخ ارز بازی دیگری هست برادر من عامل مشگل شخص ریس هست و حلال مشگل هم خود این اقا
دقیقا این مطالب در مورد کدوم کشور هست؟ ایران خودمون رو میگه؟!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
نه عزیزم ایران خودمون رو نمی گه، ایران خودشون رو می گه. کشور اینها با ما خیلی متفاوته
ترا بخدا چند وقت هیچی نگویید واصلا مصاحبه هم نکنین اصلا بگویید عکسهای شما هم چاپ نشه حد اقل یک کمی آرام بشویم
وقتی شرف و وجدان و انسانیت رو کنار گذاشتی هر ادعایی میتونی داشته باشی...ظرف دو سال قیمت دارو ، مواد غذایی و ....چندین برابر شده و دلار آزاد هم شده حدود 50000 تومان...واقعا کو مرد باشرفی که وقتی از عهده کاری برنمیاد حداقل محترمانه استعفا بده و بره کنار
خوب بنده خدا راست میگه نرخ ارز تثبیت شد . 2 ماه دیگه 70 هزار تومان . والسلام .
بنده خدا راست میگه. روی عدد مورد نظر دولت تثبیت شده. ماها مشکل داریم که منظورش رو بد متوجه میشیم.
واسه خودش یه چیزی میگه یه بار هم که شده مثل بچگیتون زنبیل دست بگیرید برید خرید بعد بیا ببینم کاهش تورم رو کجا دیدی واسه ما تعریف کن
یعنی مجبوریم این حرفها رو باور کنیم
ثبات رو خوب اومدی.... این دولت فقط هی به ثبات و پیشرفت میرسه... همش ثبات و پیشرفت... یه ذره بذارید به بقیه دنیا هم ثبات و پیشرفت برسه...
تورم کاهشی شده !!!!!!!!!!!
اها پس به خاطر همین است رستوران سازمان صدا و سیما امروز خورشت قیمه رو از 57 هزار تومان در هفته های گذشته کرده بود 70 هزار تومان در حالیکه بعد از ماه رمصان هم باز هم غذاهای رستوران را افزایش قیمت داده بود !!!!!!!!
یک پدری به پسرش گفت که من می دانم که تو وقتی با دوستات بیرون می روی سیگار می کشی، چون کلاغ ها می آیند و به من می گویند. پسر در چهره پدر خیره شد و گفت بابا خوش بحالت تو چی می کشی و میزنی که می توانی با کلاغ ها هم صحبت کنی.
حالا حکایت ما با این رئیس بانک مرکزی هم مشابه این است، ببین ما چی باید زده باشیم که حرف های این مسئول را قبول کنیم و بپذیریم.
عزیز جان ...اینکاره نیستی...استعفا بده تا بیشتر از این خراب کاری نکردی...اقتصاد رو داغون کردی
ای دروغگو های اعظم چی ارزان شده تورم کاهش داشته دلار هم که فعلا 50رو‌رد کرده اگر همه چی خوب بود که از همه چی مالیات نمیگرفتید .جوجه آخر پاییز می‌شمرند
تورم ازنظرشما کاهشی شده چون خبرازاوضاع گرونی ومعیشت مردم ندارین این مردمن که بایدنظربدن وگرنه که شماها همتون میگید همه چی گل وبلبله بیچاره مردم
همش حرفه
ما دولت در سایه داریم که همه زیر رو تعیین میکنند
نمی دونم چرا هر حرفی اینها می زنند نه تنها باورم نمی شه بلکه احساس می کنم عکس آن اتفاق می افتد من مشکل دارم یا مسئولین مشکل دارند
اگر من مشکل دارم نظر منفی و اگر مسئولین مشکل دارند نظر مثبت بدید تا حداقل مسئولین و من متوجه مشکل شویم کی مشکل داره
نرخ ارز به ثبات رسید؟ دو روز دیگه میبینیم. بیسوادی مسوولین ما نوبره
با این روند افزایش دلار در ۴۰ سال اگر ۴۰ سال دیگر هم دلار ثابت بماند به این معنی است که مسئولین فقط جلوی افزایش را گرفته اند اما ریال را با ارزش نکرده اند و به عبارتی جلوی روند خراب شدن را متوقف کرده اند ولی درست نکرده اند و باید بدانند که بیش از این حرف ها مدیون مردم هستند
آقای فرزین حرف مفت نزن کاری به ارزهای خارجی ندارم
قیمت یک گرم طلا را اعلام کن و آن را ثابت نگه دار
تا باور کنم...
شما اگر اهل کار و عمل بودید بدون اینکه به مردم اعلان کنید وشعارش را بدهید و عکس یادگاری بگیرید اینکار را انجام می دادید تا مردم خودشان حس کنند
من با اطمینان خاطر اعلان می کنم که در ایران مسئولین ما وقتی کاری را که اول شعارش را بدهند هیچ وقت به عمل نخواهد رسید
دیگه بالاتر از سند بیست ساله که نداریم که اگر پول نوشتن برنامه و تبلیغات آنرا خرج توسعه کشور کرده بودند مزیت بیشتر داشت
منتظر آینده خواهیم ماند
ای کاش حقوق کارمند و بازنشسته حداقل به اندازه درصد افزایش یک سطل ماست بالا می رفت
اگر ماست قابلیت نگهداری داشت بیشتر از پس انداز دلار جواب می داد
تورم کاهشی چطوری حساب میشه یکی به ما هم بگه مرغ از 50تومان تو 6ماه رسید به 100تومن
دوره احمدی نژاد که دلار بی حساب در اختیار بود و آن جناب هم در دولت حضور داشتید حرف دیگری می زدید
نه برادر دلار نداری والا پول پاشی می کردی
به ثبات رسید چون فعلا کشش افزایش بیشتر نداره و به موقع دوبره بالا میره! تو که ثبات گر بودی که همون زمان که اومدی و 40 تومن بود ثبات می کردندی!
شماها جزو مردم ایران نیستین که کاهش تورم رو باور کنید، اگه مثل ایرانی های اصیل با ژن های خوب توی آمریکا و اروپا و کانادا زندگی می کردین الآن می دیدین که این حضرات راست میگن! ... دیرین دیرین...
دلار بیست و پنج تومن روحانی رو روی پنجاه هزار تومن تثبیت کردند!!!!....... چشم نخوری آقای فرزین مرغ کیلو صد تومن شده... بیدار شو داداش
چقدر مسخره هر سری قیمت ارز رودبا یه کلکی دو برابرو سه برابر میکنن بعد میگن تثبیت روحانی برای حمایت از بورس نرخ سود بانکی پایین میاره ارز منفجر میشه و از سه به سی میرسه بعدی میاد ادعای تثبیت میکنه و از سی چهل و پنجاه میرسونه باز میگه تثبیت ! یسری اقتصادان از خدا بیخبر و نادون هم میان ارز از تورم عقب مونده خوب عقب مونده خودتی که نمیدونی تورم رو خود گرون کردن ارز بالا برده حالا خودش از خودش عقب مونده؟ تو این مملکت هم دم از اقتصاد آزاد میزنن و عرضه و تقاضا تو هیچ شرایطی هم قیمتی که بالا رفته پایین نمیاد فرقه بین تورم چهل درصد جنس هزار تومنی و صد هزار تومنی وقتی قیمت بالا رفت ده درصد تورم هم خیلی مبلغ میشه فقط با اعداد بازی میکنن از حال مردم بیخبرن
نرخ ارز به ثبات رسید:
چند سال است از این حرف ها گوشمان پر است
تورم مهار نشده مردم دیگه قدرت خرید ندارن دولتی که عرضه نداره اجاره مسکن رو مهار کنه نباشه بهتره قرار بود ۲۵درصد اجاره بیشتر افزایش نداشته باشه اما ۲۰۰ درصد هم بیشتر شده دولت کجاست
جناب فرزین راست میگن رشد تولید باپول پاشی انجام نمیشه بلکه با برداشت پول از جیب مردم به هرشکل ممکن حتما صورت میگیره...
خدا را شکر که‌نگفتمد‌ارزان میشه، دلار موقعی ۴۸۰۰ بود بنده گفتم دلار میشه ۵۰۰۰۰ تومان و الان هم میگم تا چند وقت دیگه میشه ۷۵۰۰۰ تومان مگر رابطه با دنیا خوب بشه.
تنها اتفاقی که افتاده سیبیل شما کوتاه شده نه تورم
سلام این احمدی نژاد چه بذری در صحنه سیاسی ایران کاشت که مسئولان فکر کنند هر چه دروغ بزرگتر باشه مردم راحت تر قبول می‌کنند
نه آقای فرزین آن دوران گذشته دیگر کسی این اخبار کذب را قبول نمیکنه آمار واقعی در سفره مردمه نه روی کاغذهای شما
ضمنا یه آماری هم از رکوردهای خارق‌العاده چاپ اسکناس در دولت هم میدادی بد نبود فکر میکنم این را می‌توانید در کتاب گینس بعنوان بزرگترین دستاورد خودتان ثبت کنید
کاش این حرفا مصداق هم میداشت . گرونی و تورم عمود پرواز داره . اونوقت رسانه های وزین ما مجبورند اینجوری گزارش بدن
مکه ما چقدر عمر داریم چهل سال وعده وعید و فشار مضاعف بر مردم
ماشنم ‌خراب‌شد‌جند روز پیش ‌۲روز طول کشید تهیه کنم‌ پول‌رفتم بخرم ۴۰‌درصد‌گران‌شد
در شروع بکار این دولت ، هر دلار ۲۴هزارتومان بود الان هر دلار ۵۰ هزارتومان است با نوسان ، اگر ایشان قادر بود نرخ دلار را به روی ۲۴ هزار تومان تثبیت می کرد.
چه دولت و حکومت باحالی وقتی همه چیز درحال گرانی تو مملکت واستخوانهای مردم درحال شکستن زیربارگرانی هیچکس صداش درنمیاد انگار مملکت بیصاحب است ولی وقتی دوریال اجناس ارزان میشد ان هم بخاطر زیادی بالارفتن از حد همه مسیولین دستشان روبالا میبرن وصدایشان گوش فلک روکرمیکنه که مابودیم تدبیرکردیم که دوریال تورم کاهش پیدا کرده
حال که ریال با زحمات مسولین محترم به ثبات نسبی رسیده و هر دلار در 5000000 ریال (آزاد) جا خوش کرد ه ضمن خسته نباشید ، لطفا واحد پول را هر چه سریعتر تغییر دهید تا به هر دلار 50 تومان عادت کنیم !!!
عمرمون رفت، مگه فقط گرونی بود؟ زن میخاستیم بگیریم میگفتن ندیده ۳۰۰ تا سکه مهر کن تا بذاریم ببینی، بعد مهر میکردیم میدیدیم داخل کادو اونی که فکر میکردیم نیست و باید یه عمر عذاب بکشیم، همه چی پولی، با خدمات پایین
فرزین جان اگر نرخ ارز به ثبات نرسید مردانه استعفا بده مثل کره ای ها چون ژاپنی ها خود را می کشند.
کمر من کارمند زیر هزینه ی خورد و خوراک و اجاره پودر شده میگه تورم کم شده اسماعیل
مرغ شده کیلویی 100هزار تومان .
تبریک میگم همه چیز ارزون شده !!!!!!!!!!!!!!!!!
نرخ ارز ثبات داشت . الان اول سال است و دولت هنوز دنبال جبران کسری بودجه نیست و صبر کن شش ماهه دوم شود . ... شب دراز است
در حضور رئیس قوه قضائیه ریئس بانک مرکزی از کاهش شمار زندانیان چک برگشتی حرف میزد جالب نبود؟
دلار 50 هزارت.مان هم تثبیت داره ؟ما رو چی فرض می کنند اینا
فقطریک کلمه مناسب است که چون بی ادبی است و ممکن است به آن کلمه بربخورد نمی گوییم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست