بازدید 4121
۴

شاخص بورس جهش کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۲۶ هزار و ۴۳ واحد همراه شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 03 July 2023


به گزارش تابناک، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۱.۲۱ درصد به روز گذشته با افزایش ۲۶ هزار و ۴۳ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۸ هزار و ۴۵۴ واحد به رقم ۷۶۳ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۱.۲۱ درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۲ درصد رشد کرده‌اند. شاخص آزاد شناور ۱.۲۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۳۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۰۴ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۲۶۴ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۲۶۶ واحد رسید. شاخص کل فرابورس با افزایش ۰.۹۴ درصد نسبت به روز گذشته همراه شد.

شاخص قیمت فرابورس هم ۰.۹۴ درصد رشد کرد. شاخص کل هموزن فرابورس ۱.۱۳ درصد رشد کرد، شاخص قیمت هموزن فرابورس ۱.۱۳ درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۷۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۱.۰۶ درصد افزایش یافت.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش ۲۵۵ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در فرابورس انجام شد که طی آن ۲.۷ میلیارد اوراق مالی دولت در قالب ۳۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۵۵ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان و دارویی دانا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس از خود به جای گذاشته‌اند.

 با توجه به نامه روز گذشته سازمان بورس سیاست سازمان بورس جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه است و کسانی که به ظن داشتن اطلاعات نهانی اقدام به معامله کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

بازار سرمایه با توجه به روند رو به رشدی که امسال دارد می‌تواند سکوی مهمی برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ بورسی و فرابورسی باشد و شرکت‌ها با انواع روش‌های تبیین مالی مانند انتشار اوراق، اوراق بدهی، افزایش شناوری سهام و صرف سهم اقدام به تأمین مالی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
خدا اقای دکتر رییسی را حفظ کند که بورس را نجات داد و از شاخص 99 رد شدیم.
روزیکه 120هزاراومد پایین 17اردیبهشت چرا نگفتین جهش کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهش؟؟؟ پدر مردم و سرمایه هاشون را درآورده اید. البته جهش کرده منتها بعد از ریزش های شدید. حالا باز دارید مردم را فریب میدهید. کدام بازار رو به رشد؟؟؟
حامد جان پولت چی به قیمت سال 99 رسید یا نه ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست