بازدید 4402

مراسم جشن عید قربان حجاج ایرانی

مراسم جشن عید قربان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، «کله حسن» رئیس بعثه غنا، شماری از نمایندگان بعثه‌های مراجع تقلید و جمعی از زائران کشورمان شب گذشته (۷ تیر) در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 29 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنانی با اشاره به اهمیت حج، گفت: یکی از مهمترین منافع حج تقویت اعتقادات حاجیان است. وقتی همه مسلمانان یک خدا را ستایش می‌کنند و به یک سمت نماز می‌خوانند توحید و معادشان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مشعرالحرام همه زائران یکی هستند و شغل و جایگاه آن‌ها در حضور و وقوف شان در این سرزمین تاثیری ندارد، افزود: مشعرالحرامی که زائران در آن حضور داشتند صحنه‌ای از معاد را تداعی می‌کند. 

این استاد حوزه و دانشگاه از منفعت اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی به عنوان منافع دیگر حج نام برد و گفت: یکی از مهمترین تغییراتی که حج باید در زائران داشته باشد تاثیر اخلاقی است. در رفتار زائر وقتی به ایران برمی گردد باید نسبت به گذشته تغییرات مثبتی ایجاد شود و خوش برخوردتر و خوش اخلاق‌تر از قبل باشد و اگر تغییری نکند ضرر کرده است. 

وی تعامل زائران ایرانی با ملیت‌های مختلف را یکی دیگر از منافع حج برشمرد و تصریح کرد: در ایام حج زائران با اتفاقات تاریخی بیشتر آشنا و متوجه می‌شوند دین با رشادت چه کسانی به آن‌ها رسیده است. 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از زائران خواست در ایام تشریق بسیار زیاد به یاد خدا باشند و در هر لحظه از حضورشان در حج برای ذکر یاد و نام خدا استفاده کنند.

براساس این گزارش، آقایان زائر کشورمان دهم ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان در عربستان از ساعت ۱۰ صبح برای رمی جمره اقدام کرده و راهی جمرات شدند.

زائران ایرانی بعد از رمی جمره عقبه به چادر‌ها بازگشته و بعد از ذبح قربانی که ذابحان به نیابت از حجاج انجام دادند، عمل حلق (تراشیدن موی سر) را به جا آوردند.

بانوان زائر کشورمان نیز که سه شنبه شب وارد منا شده بودند تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه رمی جمره خود را انجام دادند.

در حج امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی حضور داشتند که اعمال خود را از روز ۸ دی الحجه با حضور در سرزمین عرفات آغاز کردند و روز گذشته با حضور در منا و رمی جمرات حاجی شدن خود را جشن گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی