بازدید 3527

اندیشکده آمریکایی: بعید است مسکو شویگو را برکنار کند

یک اندیشکده مستقر در آمریکا اعلام کرد، کرملین در تلاش است تا نشان دهد که سرگئی شویگو به عنوان وزیر دفاع روسیه باقی خواهد ماند و ولادیمیر پوتین تسلیم "باج‌گیری" رئیس گروه واگنر نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 27 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از گاردین، طی شورش مسلحانه گروه واگنر، یوگنی پریگوژین رئیس این گروه نظامی خواستار برکناری سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به دلیل مدیریتش در جنگ اوکراین و همچنین والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه شد.

موسسه مطالعات جنگ (ISW) در این خصوص گفت: در حال حاضر مشخص نیست آیا کرملین جایگزینی برای شویگو و گراسیموف انتخاب خواهد کرد یا خیر اما بعید است که کرملین چنین تغییرات شدیدی را در حوزه فرماندهی فورا انجام دهد زیرا در این صورت ظاهرا به خواسته‌های پریگوژین تن می‌دهد.

این موسسه افزود: علی‌رغم این مسئله، منابع روسی همچنان به گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات مربوط به فرماندهی ارتش روسیه به دنبال شورش واگنر ادامه داده‌اند.

بلاگرهای نظامی روسیه کارزاری راه انداخته و با برجسته کردن الکسی دیومین، فرماندار شهر تولا، به دنبال این هستند که او را جانشین شویگو کنند.

یک بلاگر نظامی دیگر وابسته به کرملین پیشنهاد داد که مسکو احتمالا تعداد دیگری از مقامات خود را از جمله یوگنی بوردینسکی، فرمانده اداره مرکزی سازماندهی و بسیج نیروها در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تغییر دهد. او ادعا کرد که کرملین شاید بوردینسکی را به خاطر ناتوانی‌اش در پاسخگو کردن مجرمان تغییر دهد.

یوگنی پریگوژین جمعه شب با ادعای اینکه وزارت دفاع روسیه به مواضع آن‌ها حمله کرده، به همراه نیروهایش به سمت مسکو حرکت کردند. شورش واگنری‌ها واکنش‌های مختلفی را از سوی مقامات روسیه به دنبال داشت و در این میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، پریگوژین را که روزی از نزدیکانش بود به "خیانت" متهم کرد.

سرانجام عصر روز شنبه این درگیری با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس خاتمه یافت و رئیس گروه واگنر از عقب‌نشینی نیروهایش خبر داد و قرار شد که به این کشور برود.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی