بازدید 9261

رئیسی: مخالف تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم

رئیس جمهور شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است
کد خبر: ۱۱۸۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 26 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از برنا، ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان» با اشاره به پیوندهای تاریخی دو کشور، گفت: ایران و منطقه قفقاز جنوبی پاره‌های تاریخی و فرهنگی یکدیگر هستند.

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و تقویت روابط، اهمیت و اولویت بالایی برای گسترش تعاملات و همکاری‌ها با منطقه قفقاز جنوبی قائل است.

رئیسی با تأکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی و مرزهای تاریخی کشورهای منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا حضور نیروهای نظامی غربی در قفقاز است، چرا که حضور بیگانگان نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث بروز مشکلات جدید هم می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است، تصریح کرد: مرزهای دو کشور باید هر چه سریع‌تر از فضای امنیتی فاصله گرفته و به مرزهای اقتصادی تبدیل شود.

رئیسی در ادامه با مرور روابط دو جانبه بر تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان ایران و ارمنستان تاکید کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارش مفصلی از روند و آخرین وضعیت گفتگوها و مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان ارائه داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲۱
یک سیلی باید به الهام علیف متوهم زد و یک کارد زرد هم به پاشینیان باید نشون داد
روز هفت اسفند سال ۱۳۹۸ در سالروز کشتار مردم شهر خوجالی آذربایجان به دست ارتش ارمنستان، همین پاشینیان مهمان ایران بود و در استادیوم آرارات تهران با بنر " قره باغ ارمنستان است" عکس سلفی می گرفت. راستی چرا آنروز نگران تمامیت ارضی کشورهای منطقه و تغییرات ژئوپولتیک در قفقاز نبودیم؟
آقای رئیس جمهور خودتان بهترمیدانید کدام یک ازطرفین درگیر مقصرقضیه هستند ومیخواهند ژئوپلتیک قفقاز را تغییر دهند که بیش از طرف مستقیمش (ارمنستان) برای ایران مضر است هم ازلحاظ ژئوپلتیکی وهم از لحاظ حیثیتی. پس مماشات را با طرف ماجراجوی قضیه خاتمه دهید وقاطعانه اقدام کنید. مانور چندماه پیش نیروهای نظامی کشورمان دراین منطقه گرچه بسیارمحدود بود ولی دیدید چقدر باعث هول وهراس ماجراجویان شد.ومدتی دست وپایشان را جمع کردند.
خوبه اقای رییسی بالاخره متوجه شدید ارمنستان می خواد از شما سوءاستفاده کنه غربی ها را بیاره قفقاز. مرز اقتصادی که گفتید با بازگشایی راه تجاری زنگه زور ممکنه که ایران هم می تونه ازش بهره ببره. اذربایجان دنبال توسعه اقتصادی است و نه اقدام نظامی و الا یه بیسواد هم می دونه زنگه زور متعلق به اذربایجانیهاست که تا سال 1992 توش زندگی می کردند و هنوز خانه هایشان انجا موجوده که توسط ارمنیان اشغال شده اند
چون شما مخالف هستید دلیل نمی شه دیگران از منافع ملی و تمامیت ارضی خودشان صرف نظر بکنن به جای حسادت به روابط نزدیک دیگران به همسایگان احترام بذارید
شما را به قفقاز چکار؟ ژئوپلتیک قفقاز را قفقازی ها تعیین می کنند
ایران و ارمنستان برادرند.....ارامنه خیلی مردم آرام و خوبی هستند برایشان آرزوی موفقیت دارم.
ازش بپرسید معنی کلمه ژئوپلتیک چی میشه
در افعانستان چه؟ موافق چه و مخالف چه هستید؟ اگر می توانید لطفاً بر زبان بیاورید.
روزی می‌رسد که ارمنستان از نقشه حذف شود .کل ارمنستان خاک توران است
دخالت نکنید در کشورهای دیگر همانجور که دوست ندارید در کشورما دخالت کنند.
تو اصلا میدونی فققاز کجاست؟
تابناک جان مطمئنی که این کلمه ژئوپلتیک رورئیسی گفته؟؟
رئیسی: مخالف تغییر ژئوپلتیک در قفقاز هستیم
اگه از رئیسی بپرسن یعنی چی این حرفت بلده توضیح بده؟؟؟؟؟
آحه دخالت در کشورهای دیگه چراااا؟؟؟
خدا عاقبت ملت و کشور باستانی ما رو!!!!!!!!!!!! با این برنامه هاو سیاستهای شما برای کشور و منطقه بخیر کنه
خب مخالف باش . چکارت کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا هیچ نظارتی بر افزایش اجاره بها توسط مغازه داران و صاحبان املاک مسکونی و تجاری نیست و 120 درصد گران کرده اند و کسی هم پاسخگو نیست....مگر حقوق کارمند چقدر افزاتیش یافته....
خوب باش
چهارتا پهپاد و موشک به ارمنستان بدید خودبخود صلح برقرار می شه اطهار مخالفت که تغییری درست نمی کنه موندیم این اقتدار که ادعا می کنید کجا باید ببینیم در برابر طالبان که هیچ در برابر الهام علیف هیچ در برابر ترکیه هیچ
خواستند کاری کنند از ما اجازه نمی گیرند
ارمنستان خودش متجاوز و اشغالگر بودنش رو قبول کرده که سه دهه پیش با تجاوز به خاک آذربایجان و کشتار بی رحمانه ملت مسلمان آذربایجان این مناطق را به اشغال خود درآورده و سعی داره برای پایان دادن به جنگ هایی که جز نابودی کشورش ثمری نداره از خاک آذربایجان خارج بشه . اما فشارهای خارجی از جمله حکومت تهران مانع از آزادسازی می‌شوند.
تصور غلطی که ایران داره ترس از تغییر مرز نیست بلکه ترس و واهمه از نزدیکی تورکهای ایران و آذربایجان است . والا همه ميدونند حتی با عبور گذرگاه زنگزور هیچ مشکلی برای حمل و نقل بین ایران و ارمنستان پیش نمیاد .شاید منافعی را که ایران در طی سالهای گذشته در پی جدا افتادن دو تکه آذربایجان از هم ایران از تردد کامیونهای آذربایجان و تورکیه بدست آورده از دست بده اما این حق آذربایجان است که این دو منطقه به هم وصل بشند حالا چه ایران بخواهد یا نخواهد این گذرگاه عبور خواهد کرد . عبور این گذرگاه دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره .
به امید نزدیکی دو ملت ایران و آذربایجان . و عدم تحقق خواسته های آنهایی که سعی در بهم زدن این روابط دارند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی