بازدید 3073
۵

نظر وزیر ارشاد درباره هوش مصنوعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هوش مصنوعی به عنوان انقلاب جدید نظیر انقلاب صنعتی و ارتباطی، مقوله‌ای با تاثیرات و دامنه بالای تأثیرگذاری در تمام حوزه‌های بشری است.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 26 June 2023
نظر وزیر ارشاد درباره هوش مصنوعی

به گزارش «تابناک»، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در همایش «هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا» در سالن همایش‌های کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع هوش مصنوعی به عنوان تحول و نقطه عطف مهم در تمام حوزه‌های بشری خود را به عنوان تحولی مهم نشان می دهد.

وی افزود: هوش مصنوعی به عنوان انقلاب جدید نظیر انقلاب صنعتی و ارتباطی، مقوله‌ای با تاثیرات و دامنه بالای تأثیرگذاری در تمام حوزه‌های بشری است.

اسماعیلی گفت: روزانه اخبار متنوعی از حوزه کاری هوش مصنوعی منتشر می‌شود.

وزیر ارشاد افزود: در این مقوله نگرانی‌هایی که لازم است در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را باید مطالبه کنیم.

اسماعیلی گفت: مقوله‌های جدید امروز خود را بر ما حاکم کرده‌اند. پیشتر روزنامه‌ها بخش مهمی از اطلاعات مردم را تشکیل می‌دادند و تیراژ برای روزنامه‌ها تا ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار می‌رسید و برخی از مردم هم برای آگهی‌های روزنامه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند اما امروز برخی از روزنامه‌ها زیر ۲ تا سه هزار تیراژ دارند و پیمایش‌های روزنامه‌ها زیر دو درصد است. یعنی تغییر مرجعیت از نظام رسانه‌ای مکتوب به نظام رسانه‌های دیجیتال را شاهدیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: امروز برای این حوزه رقیب داخلی داریم بماند که رقبای خارجی هم هستند. برخی نگاه سیاسی دارند که کاری نداریم مهم تغییر روند رسانه‌هاست. برخی مواقع، گوشی‌های هوشمند اطلاعات هفتگی مراجعه مردم به این گوشی‌ها را نشان می‌دهند. برخی روزانه ۶ تا ۷ ساعت با گوشی‌های هوشمند سر و کار دارند و این روزها نظارت بر این مساله را کسی عهده دار نیست.

اسماعیلی اضافه کرد: حوزه هوش مصنوعی اگر با طراحی دقیق سند الزامات و آینده‌نگری با نگاشتی نهایی تنظیم شود می‌تواند در مراجع بالاتر به تصویب برسد که اگر نسبت به آن منفعل باشیم حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما را دچار چالش خواهد کرد.

وزیر ارشاد اظهار داشت: در برنامه پنج ساله باید برنامه‌یزی بلند مدت و میان مدت داشته باشیم تا سیاست‌های نظام را پیش ببریم. می‌توان فراخوان گسترده‌ای در این زمینه ارائه کرد تا نخبگان ایده‌ها و دستاوردهای خود را ارائه کنند و به عنوان یک کرسی جدید علمی مطرح کنیم.

اسماعیلی گفت: ما باید در لحظه تصمیم بگیریم و قانون‌ بگذاریم و دفاتر مطالعاتی برای همین کار است. باید بحث سندی آن را دنبال کنیم و از فعالان این حوزه دعوت کنیم تا با همکاری آنان هسته عملیاتی در این زمینه راه بیاندازیم و همایش دوم را امسال برگزار کنیم. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
آمو مو فکر میکنم که وزارتخانه شما و بقیه به صورت نیمه هوشمند اداره می شود.
نظر رو باید از افراد متخصص و صاحب ایده و فن پرسید نه از ایشون
البته کسانی مثل جنابعالی هوش طبیعی تان انقدر زیاده که طبیعتا نیازی به استفاده از هوش مصنوعی ندارین. پس ازهمین حالاجلوشو بگیرین تا اینم مثل اینترنت بلای جونتون نشده....
احتمالا یکی فردا ادعا می کند که با پایتون، آینده هوش مصنعوعی در ایرن به راحتی قابل پیس بینی است.
چند روز دیگه هوش مصنوعی را هم فیلتر می کنند اخه ناسلامتی در کشور ما بهدهر چیز جدید به عنوان ابزار دشمن برای دشمنی نگاه می کنند کلا مغز اقایان بر روی این کلمه دشمن ترمز گرفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی