بازدید 3148

صعود ۲۷ هزار و ۱۵ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد، با افزایش ۲۷ هزار و ۱۵ واحد همراه شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 25 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران برخلاف دیروز که روند کاهشی داشت، امروز شاخص کل با ۱.۲۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل و با افزایش ۲۷ هزار و ۱۵ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۷ هزار و ۲۹۱ واحد به رقم ۷۵۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۹.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۷۵۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. ارزش روز بازار به بیش از ۸ میلیون و ۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۲۵ درصد افزایش یافت، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۰.۹۸ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس با معاملات بلوکی ۱.۰۷ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی نوری، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۲۲۸ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۴۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۹۶ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۷۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص‌های آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی شیراز و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند و نماد‌های جهان فولاد سیرجان و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

امسال قرار است علاوه بر عرضه اولیه شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس شرکت‌های سهامی عام پروژه نیز درا ین دو بازار عرضه شوند که این شرکت‌ها با جمع‌آوری نقدینگی از سرمایه‌گذاران آن را به اجرای پروژه‌های توسعه و زیرساخت و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص می‌دهند، به این ترتیب می‌توان امیدوار شد که بخشی از سرمایه گذاری در طرح از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شود.

اقتصاد کشور در حال حاضر بانک‌پایه است و بیش از ۸۵ درصد تأمین مالی از طریق بانک انجام می‌شود در حالی که باید حداقل ۳۰ درصد تأمین مالی از بازار سرمایه صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی