بازدید 3248
۴

قیمت داغ میوه در تابستان

قیمت‌های بالای میوه باعث شده که مردم از این فراوانی محصول کمتر بهره‌مند شوند، قیمت‌های بالای میوه، خرید را برای مردم با درآمد متوسط و به پایین سخت‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تابستان داغ آمد، بازار میوه داغ‌تر شد، قیمت‌ها همچنان فضایی و میوه‌ها دور از دسترس شده است، توان خرید مردم کمتر شده و ظاهرا قیمت‌ها قصد پایین آمدن هم ندارد، اگرچه انتظار می‌رفت با شروع فصل برداشت قیمت‌ها کمتر شود.

گزارش سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد جایگاه ایران را در تولید میوه در ۲۲ محصول بین نخست تا دهم اعلام کرده است، اما قیمت‌های بالای میوه باعث شده که از این فراوانی محصول مردم کمتر بهره‌مند شوند، قیمت‌های بالای میوه، خرید را برای مردم با درآمد متوسط و به پایین سخت‌تر کرده است.

جدیدترین قیمت میوه که توسط اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران منتشر شده حاکی از قیمت‌های بالای میوه در بازار عمده فروشی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران است.

بر اساس اعلام اتحادیه بارفروشان، قیمت آلبالو تا ۴۵ هزار تومان، انگور تا ۵۵ هزار تومان، توت فرنگی تا ۹۰ هزار تومان، زردآلو تا ۶۵ هزار تومان، سیب تا ۵۵ هزار تومان، موز تا ۶۰ هزار تومان، طالبی تا ۱۲ هزار تومان و هندوانه تا ۸ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت سایر میوه و سبزی‌ها هم به این شرح است:

اینجا مکان عمده فروشی است در جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران در کنار اتوبان آزادگان که روزانه صد‌ها تن میوه از استان‌های دیگر به این مکان سرازیر می‌شود و از اینجا به مغازه‌های سطح شهر تهران و یا استان‌های دیگر ارسال می‌شود، قیمتی که در مغازه‌ها فروخته می‌شود بالاتر از این قیمت‌ها است.

بر اساس مصوبه مغازه‌ها می‌توانند تا ۳۵ درصد به نرخ عمده فروشی این مکان اضافه کنند، اما بررسی‌ها نشان میدهد که بعضی موقع این افزایش قیمت تا ۱۰۰ درصد هم می‌شود.

مغازه داران می‌گویند، قیمت‌های اجاره و هزینه کارگری بالاست و تعرفه ۳۵ درصد برایشان صرفی ندارد و همینطور هر چه از پایین به بالا می‌رویم قیمت‌های میوه بیشتر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یادمه اون قدیما یکی بود که می گفت برید خدارو شکر کنید که همه چی هست.. حالا این چیز میزا برای کی هست را فقط نگفت..یعنی ساده ترش را بگم همه حرفش را به زبون نیاورد!
ما در تهیه نون خالی مانده ایم چه برسد به میوه
قیمت مبوه مانند بقیه کالاها به خاطر چرخه معیوب تولید تا توزیع و وجود واسطه های مختلف اینقدر گران است و الا در این فصل باید قیمت میوه نصف این مقادیر باشد.
ولی از این خوشم میاید که مسئولین میگویند تورم کم شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست