بازدید 3938

اردوغان، قلیچداراوغلو را «دیکتاتور» خطاب کرد

اردوغان، «کمال قلیچداراوغلو» رهبر حزب اپوزیسیون جمهوری‌ خلق را «دیکتاتور» خطاب کرد چون پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه از رهبری حزبش استعفا نکرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 18 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه گفت: متوجه شدیم که چطور این افرادی که دم از دموکراسی برای ملت می‌زنند، وقتی صحبت از استعفا و کناره‌گیری از سمت رهبری حزب می‌شود، طی یک شب دیکتاتور می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری Duvar، وی افزود: آنچه در جبهه اپوزیسیون اتفاق افتاد، نشان می‌دهد که کشور ما چگونه در آستانه یک فاجعه قرار داشت. دعوای کسانی که از آشتی ملت حرف می‌زنند از شب انتخابات متوقف نشده است.

اردوغان به اختلاف بین اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول و قلیچداراوغلو اشاره کرد و افزود: ترکیه به یک درک جدید از مخالفت بدون توجه به تنش‌های درون حزبی نیاز دارد.

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر مدعی شد که اپوزیسیون پیش از انتخابات با «تروریست‌ها» صحبت کرده بود و افزود: ملت ما نمی‌خواهد اپوزیسیونی را ببیند که برای به قدرت رسیدن با سازمان‌های تروریستی همکاری می‌کند. فرزندان ما نمی‌خواهند در معرض گفتمان اپوزیسیونی قرار گیرند که مدام دروغ می‌گوید و کشور را تحقیر می‌کند.

گزارش شده که امام‌اوغلو از قلیچداراوغلو خواسته تا بار دیگر برای رهبری حزب کاندیدا نشود تا راه برای تغییر اساسی در داخل حزب فراهم شود. قلیچداراوغلو در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه که کار به دور دوم هم کشیده شد، مقابل اردوغان با اختلاف اندکی شکست خورد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست