بازدید 3403

کشتی فیلیپینی با ۱۲۰ سرنشین در دریا آتش گرفت

به گفته مقامات، یک کشتی حامل ۱۲۰ مسافر و خدمه در دریایی نزدیک فیلیپین آتش گرفته و یک کشتی گارد ساحلی برای نجات سرنشینان و تلاش برای خاموش کردن شعله‌ها اعزام و مستقر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، کشتی فیلیپینی M/V Esperanza Star در حین حرکت از استان سیکیجور به استان بوهول فیلیپین دچار آتش سوزی شد.

گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرد این کشتی در سپیده دم روز یکشنبه در حین حرکت از استان سیکیجور به سمت استان بوهول در نزدیکی فیلیپین آتش گرفته است.

هنوز اعلام نشده است چند نفر از کشتی نجات یافته اند یا این آتش سوزی تلفاتی داشته است یا خیر.

عکس‌ها و ویدئو‌های منتشر شده توسط گارد ساحلی فیلیپین نشان می‌دهد شعله‌های آتش و دود سیاه از دو عرشه در یک انتهای کشتی بلند می‌شود؛ در حالی که پرسنل گارد ساحلی در کشتی دیگری از یک گوی آب برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنند.

در ویدئوها، یک قایق ماهیگیری و یک کشتی دیگر در نزدیکی کشتی سانحه دیده دیده می‌شد.

بر اساس عکس‌ها و ویدئویی که گارد ساحلی منتشر کرده است، هیچ یک از ۶۵ مسافر و ۵۵ خدمه کشتی صدمه ندیده اند.

سوانح دریایی در مجمع الجزایر فیلیپین به دلیل طوفان‌های مکرر، کیفیت بد نگهداری کشتی ها، ازدحام بیش از حد و اجرای ناقص مقررات ایمنی، به ویژه در استان‌های دور افتاده، رایج است.

در ماه مارس، آتش سوزی شبانه در یک کشتی فیلیپینی حامل حدود ۲۵۰ نفر، دست کم ۳۱ مسافر و خدمه را در نزدیکی جزیره جنوبی استان باسیلان به کام مرگ فرستاد.

در آذر سال ۱۳۶۶، کشتی فیلیپینی دوناپاز پس از برخورد با یک تانکر سوخت غرق شد و بیش از ۴۳۰۰ نفر در بدترین فاجعه دریایی در زمان صلح در جهان کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی