بازدید 5388
۳

جزئیات ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه رصد ملی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 15 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

این سامانه هم اکنون روی سایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در آن بارگذاری می‌شود. فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در سامانه رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

سامانه رصد اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

در همین راستا محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار به تازگی جزئیاتی از وضعیت خدمات اشتغال ثبت‌ شده در سامانه ملی رصد اشتغال ارائه کرده و از ثبت یک میلیون و ۳۸۰ هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال در سال ۱۴۰۱ خبر داده است.

به گفته وی، این تعداد فرصت شغلی به تفکیک کد ملی در قالب تأمین مالی، صدور مجوز، آموزش مهارتی، کاریابی و تأمین زیرساخت و فناوری به ثبت رسیده و این آمار به وسیله رابطان دستگاه‌ها و نهادهای متولی ایجاد اشتغال به صورت بر خط و بر اساس کد ملی یکتا ثبت شده و به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چندین سطح مورد پایش قرار گرفته‌ است.

کریمی بیرانوند در عین حال از هدف گذاری ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در سال جاری برای ثبت در سامانه ملی رصد اشتغال خبر داد و گفت: این سامانه با هدف شفاف کردن ارائه آمار راه‌اندازی شده و ابزاری در اختیار همه دستگاه ها قرار داده که دائما خود را ارزیابی کنند.

در حال حاضر ساز و کار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه رصد بر سه فرایند نظارت پیامکی، تماس تلفنی و حضوری مبتنی است.در مرحله نظارت میدانی بر اشتغال ایجاد شده توسط وزارت کار علاوه بر بازدید حضوری از طرح اشتغال، مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت شده و ثبت شده، تطبیق داده می‌شود و اطلاعات سامانه به طور مستمر رصد و بررسی و نسبت به نظارت بر طرح‌ها سختگیری می‌شود تا هر موضوعی به اسم اشتغال ثبت نشود.

به گفته معاون اشتغال وزارت کار، بیش از ۳۰۰ هزار تماس با دریافت‌کنندگان خدمت گرفته شده و نظارت حضوری شامل نظارت میدانی بر بخشی از طرح‌ها به صورت تصادفی است.صحت بیش از ۷۱ درصد موارد شامل تعداد ۹۴۸ هزار و ۹۲ هزار فرصت شغلی به عنوان عملکرد ایجاد اشتغال دولت در بخش غیردولتی تایید شده و علاوه بر آن تعداد ۱۲۲ هزار و ۷۳۱ مجوز شغل در بخش استخدامی کشور داده شده و در مجموع بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال گذشنه ایجاد شده است.

بهمن ماه سال گذشته با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگاه نظارت میدانی بر طرح‌های اشتغال استانی وزارت کار آغاز به کار کرد.آغاز به کار "قرارگاه اشتغال" با هدف نظارت حضوری بر طرح‌های اشتغال ثبت شده در سامانه رصد صورت گرفت و بر همین اساس وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی امکان ورود به سامانه رصد اشتغال برای نمایندگان مجلس را به جهت شفافیت هرچه بیشتر و تبیین اقدامات به مردم مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در سامانه رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره‌برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
سلام
فرض کنید بنگاه اقتصادی 10 شاغل دارد و 5 شاغل آن بنا به دلایلی مانند اخراج کم می شود. مدیر بنگاه سه نفر استخدام می کند حال به این سوال پاسخ دهید: چند اشتغال ایجاد شده است؟
جواب منطقی: دو اشتغال کم شده است.
جواب دولت: امسال سه اشتغال ایجاد کرده ایم؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
بعد از سال 57 آمار بیکاری را هیچ زمان بدرستی اعلام نکرده اند و عزم جدی برای کاهش آن وجود نداشته است . اصولا یکی از مشخصات حاکمیت در ایران این هست که میزان اشتغال را اعلام کنند و در باره کاهش میزان بیکاری اقدامی نکنند . شغل ایجاد می شود ولی ثبات آن در حد چند ماه یا چند سال هست . موارد دیگری مثل آمار طلاق به ازدواج ، آمار زاد و ولد به مرگ و ... که عمدا در تعداد اعلامی آنها تغییراتی می دهند .
حدود ٦ ميليون افغانى البته بعضي ها ميگن ١٢ ميليون بدون هيچ مدرك شناسايي از جمله شناسنامه و كارت ملى درايران مشغول بكار هستن، كدام قاچاق برها اينا رو وارد كشور ميكنن ، اينا چطور به راحتى در شمال شهر تهران و جاهاي خوب كار پيدا ميكنن ، اما براى جوانان ايرانى كار سخت هم نيست، كدام شبكه مافيايي با اينا ارتباط داره و اينا رو از مرز تا محل كار اسكورت ميكنه، فقط در فروشگاه ميوه و تره بار خوشقدم واقع در خيابان بهزادى واقع در زعفرانيه از ٦٠ نفر شاغل در اين فروشگاه تعداد ٥٠ (پنجاه )نفر افغانى مشغول كار است، اين فروشگاه ميوه و تره بار اجناس خود را سه برابر جاهاي ديگه بفروش ميرساند و ماهيانه يك ونيم ميليارد اجاره ميدهد ، اين افغانى ها نه ماليات ميدن و نه حق بيمه به صندوق بازنشستگى واريز ميكنن، اما از ايرانى ها ماليات و حق بيمه ميگيرن، حداقل حداقل ٦ الي ٧ ميليون افغانى اينجورى در تهران و مشهد و شهرهاي بزرگ مشغول كار هستن اما براى جوانان ايرانى كار نيست و اگه كار باشه اونا رو اخراج ميكنن و بجاي اونا افغانى استخدام ميكنن تا كارفرما حق بيمه نده، صندوق بازنشستگى كشور اينجورى داره خالى ميشه ، افغانى هاى شاغل در ايران به اندازه سد اميركبير كرج آب مصرف ميكنن اما جلوى آب رود هيرمند را به سيستان بسته اند ، نيروى انتظامى ، وزارت رفاه ، اداره ماليات و صندوق بازنشستگى براى رسيدگى به اينا كجا هستن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی