بازدید 3213
۷
کریمی:

اخراج کارگران در سال گذشته ۵ درصد کم شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در بیان برنامه‌های تحولی برای اشتغال در سال جاری گفت: راه‌اندازی صد‌ها پایگاه مردمی اشتغال‌آفرین در قالب تعاونی‌های خدماتی کاریابی و توسعه مهارتی در قالب آموزش و گسترش مهارت‌های تقاضامحور و... در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ 11 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، محمد کریمی بیرانوند، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه شدن بیش از ۶۳۸ هزار نفر حرف مشاغل آزاد جدید در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با احتساب بیمه‌شدگان اجباری و حرف و مشاغل آزاد جدید بیش از ۶۳۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده اند، تعداد برقراری‌های بیمه بیکاری نیز در مدت مشابه مذکور ـ بهمن ۱۴۰۱ (۱۶۶۴۲۳ نفر) نسبت به اسفند ۱۴۰۰ (۱۷۳۴۰۰ نفر) ـ نیز با کاهش ۴ درصدی همراه بوده است که نشان‌دهنده کاهش بیکاری و بهبود شرایط اشتغال کشور است.

به‌گفته کریمی ایجاد یک میلیون و ۳۸۰ هزار فرصت شغلی طی سال ۱۴۰۱ در سامانه کشوری "رصد" ثبت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه‌های وزارت کار در بهبود فضای کسب‌وکار گفت: در راستای زیست‌بوم ملی اشتغال، علاوه بر حفظ و ارتقای توان عملیاتی ایجاد سالانه یک‌میلیون فرصت شغلی در کشور، برنامه‌های تحولی نیز در محور توسعه کارآفرینی و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مانع‌زدایی از تشکیل و توسعه نهاد‌های واسطه‌ای هدایت و توانمندسازی نیروی کار و اشتغال در قالب کاریابی‌ها، مراکز مشاوره کارآفرینی، مراکز آموزش آزاد فنی و حرفه‌ای و کانون‌های کارآفرینان استانی، راه‌اندازی صد‌ها پایگاه مردمی اشتغال‌آفرین در قالب تعاونی‌های خدماتی کاریابی، کارآفرینی و مشاغل خانگی در راستای مردمی‌سازی ارائه خدمات اشتغال‌آفرین از جمله این برنامه‌هاست.

کریمی بیرانوند گفت: توسعه مهارتی در قالب آموزش و گسترش مهارت‌های تقاضامحور و مشاغل کم‌سرمایه‌بر مهارت‌محور، نظارت هوشمند بر ارائه تسهیلات و خدمات تولید اشتغال توسط دستگاه‌های متولی تولید اشتغال و اجرای برنامه‌های جهش فرهنگی با محوریت کار و اشتغال جزو برنامه‌های دیگر وزارت کار در راستای توسعه اشتغال است.

وی درباره ارزیابی اشتغال در سامانه رصد گفت: پس از سه مرحله راستی‌آزمایی که ۸۰ درصد به‌صورت پیامکی و از طریق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه به افراد اطلاع داده می‌شود، همچنین ۲۰ درصد به‌صورت تماس تلفنی و ۵ درصد به‌صورت بازدید حضوری انجام شده است، نشان می‌دهد ۷۱ درصد از کد‌های ملی که به‌عنوان شغل ثبت شده‌اند، تأیید شده و با استاندارد سختگیرانه مورد قبول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:، چون اشتغال ایجادشده بر اساس کد ملی افراد ثبت شده است، بنابراین امکان تکرار وجود ندارد، ممکن است یک کد ملی از یک دستگاهی آموزش دیده باشد و از دستگاه دیگر تسهیلات گرفته باشد و یا مشغول کار شود، اما امکان تکرار یک کد ملی در دو دستگاه وجود ندارد.

وی با ابراز اینکه "عمده اشتغال ایجادشده در مناطق شهری است و به‌راحتی می‌توانیم بر اساس تحلیل‌ها از ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل رونمایی کنیم" افزود: به‌جز این مسئله، نرخ تعدیل و اخراج نیروی کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل خود ۵ درصد کم شده است و نرخ بیکاری در آن سال کمترین رقم در ۲۰ سال گذشته بوده است، همچنین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و زنان در سال گذشته کاهش یافت، میزان اشتغال ناقص هم کم شد و در مجموع تحقق بیش از یک‌میلیون شغل در سال قبل از هر جهتی قابل اثبات و راستی‌آزمایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اخراج کارگران؟؟؟؟؟از سال گذشته تا همین الان کارخانه ها دربدر نیروی کار هستند.واسشون هم دیگه فرقی نمی کنه کاربلد باشه یا نه،باسواد باشه یا بیسواد،معتاد باشه یا نه،.....منتهی حقوق اینقدر پایینه که یا نیروی کار اصلا پیدا نمیشه یا اونی که میاد سر کار بعد یه هفته میزاره میره ،میگه با اسنپ کار کنم هم آقای خودم هستم هم سه چهار برابر کارگری درمیارم.
اکثر کارخونه ها با کمتر از 50 درصد توانشون کار میکنن و حداقل 50 درصد در سالهای قبل تعدیل نیرو داشتن. معلوم هست که نرخ اخراج کارگران با این شرایط کم شده باشه و جای افتخاری نداره. بجای سیاه نمایی در ارایه آمار، واقع بین باشیم و درصدد حل مشکلات اقتصادی باشیم. اگر اینطوری آمار دهید تا چند سال بعد دیگر کارخونه ای باقی نخواهد ماند که کارگری داشته باشد و آنرا اخراج کند پس نرخ اخراج کارگر به سمت صفر میل میکند.
حتما هم به خاطر شما بوده
ظاهرا دوستان مدیر آمار دادن را خوب یاد نگرفتن

اگر حرف این مدیر درست باشه چرا آمار کسانی که بیمه بیکاری میگرین بیشتر از این 5 درصد ادعا شده رشد کرده؟

دیگه چی میشه گفت ........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ولی توصیه میکنم همه بریم سمت مشهد چون اعلام کردن خانه تو مشهد 25 درصد ارزون شده !!!!!!!!!!!!!!
برادر گرامی
دلیل کاهش اخراج چند عامل است

1- استخدامی نبوده که اخراج انجام شود و آمار استخدام شرکتها و کارخانجات به شدت کاهش داشته
2- کارگران و کارمندان برای حفظ اشتغالشان با هر قراردادی موافقت کرده اند
3- قراردادها کاملا یکطرفه و به نفع کارفرمایان تنظیم شده

البته چند وقت پیش هم آمار دادن که نرخ طلاق در کشور کاهش داشته که بعدا متوجه شدن دلیل این موضوع کاهش شدید ازدواج بوده نه چیز دیگری
قابل توجه مسئولین و حامی کارگر بیچاره .فقط این رسم نیرو گرفتن بازنشسته ها به جای نگهبان و انباردلر و حل کنین که همه جایی شده نیرو بازنشسته دلرن میگیرن خدارو خوش نمیاد من کارگر اخراج بشم بازنشسته جامو بگیره
اینم‌جواب‌اونایی که‌۵۷درصد‌روباعث‌تورم‌میدانستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی