بازدید 7436

مانور نظامی طالبان با «سلاح‌های سنگین» نزدیک مرز ایران

واحدهای نظامی مرزی طالبان تمرینات نظامی با سلاح‌‌های سنگین در شهر زرنج در نزدیکی مرز ایران انجام دادند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، خبرگزاری دولتی باختربه نقل از محمدنبی ملاورور، فرمانده واحد مرزی طالبان در نیمروز گزارش داده که «نیروهای کندک (واحد) سوم سرحدی نیمروز تمرینات نظامی و آزمایشات سلاح‌های سنگین را انجام دادند.»

این مقام طالبان هدف از این تمرینات را «کسب تجارب بیشتر برای ده‌ها تن از مجاهدین [افراد طالبان]، نیروهای امنیتی و سرحدی توسط استادان مسلکی در شهر زرنج» انجام شده است.

در تمرینات نظامی طالبان «روش‌های استفاده درست از انواع سلاح‌ها سنگین» نیز انجام شده است.

در ۵ خرداد/جوزا (۲۶ می)، درگیری چند ساعته میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در این منطقه دو کشته از مرزبانان ایرانی و یک کشته از طالبان به‌جا گذاشت اما مقام‌ها در کابل و تهران تاکید کردند که موضوع را از راه گفتگو حل کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۹
جنبش اصیل منطقه
اخه افغانی دمپایی پوش رو چه به مانور نظامی...... خدا پدرو بیامرزه کدوم پادشاه افغانستانو جدا کرد از ایران
اگه این آزمایش انواع موشک قرار بود عامل بازدارندگی بشه انگار برعکس شده
آذربایجان میاد نزدیک مرز ایران مانور میده .طالبان هم مانور میدن.کویت و بحرین و ترکمنستان هم اگه درآینده اینکارا انجام بدن دیگه کسی نمونده دور و ورمون که شاخ و شونه ای نکشیده باشه
دوست و برادر طالبان وحشی شده لازمه با یک جواب دندانشکن سرجاش بشینه . البته مقصر مسئولین کشور هستن که فورا کسانی را که وجاهت قانونی نداشتن رو به رسمیت شناختن و حالا باید جوابگو باشن
حالا هی رو بدین به اینا
اقایان تحویل بگیرید وقتی یکسری ادم متهجر و بیابانی را به عنوان یک دولت به رسمیت می شناسید و وزیر خارجه تان در دیرداشان در تهران ذوق مرگ می شود و نماینده مجلس انها را جنبش اصیل می خواند و در مقابل کشتن سربازان سرزمین مان سکوت می کنید
با سلاح های امریکا امریکا خوب دامی برای ما گذاشت رفت
بدتر از اینها آنکه استاندار اقلیمک نقشه توهمی کردستان که چند استان ایران را هم داشت رو به سینه چسبونده بود مورد استقبال وزیر کشور و استاندار اورمیه قرار گرفت و تا آخر هم با اون نقشه روی سینه موند و هر قدر هم خواهش و تمنا کردن حاضر نشد اونو از لباسش بکنه بعدش هم با به به و چه چه بدرقه اش کردن رفت
دیپلماسی التماسی با قورباغگان هفت تیر کش
چقدر ذلیل شدیم که طالبان وحشی هم داره مارو تهدید میکنه اقایون مسیول پاسخگوی ملت باشین
جای بسی تعجب است، در حالی که بزگترین تهدید واقعی مرزی از سوی مرزهای شرقی است ژنرال ها تجهیزات نظامی را یا به کنار رود ارس و یا مرز با عراق حمل می کنند. اگر واقعآً قدرت ضرب شست نشان دادن دارید بفرمایید این گوی و این میدان. طالبان دو پاسگاه را تسخیر کرد، مرزبانان را خلع سلاح کرد، تجاوز مرزی انجام داد، در حال حاضر هم تجهیزات را به مرز منتقل کرده و دارد قدرت نمایی می کند شما هم تجهیزات خودتان را به نقطه مقابل یعنی مرز عراق می برید - علت این است که می دانید هیچ گاه از جانب دو کشور آذربایجان و عراق تهدید واقعی وجود نخواهد داشت بلکه عرصه برای رجزخوانی هست. بهتر است ادبیات فرمانده محترم نیروی زمینی را در کنار رود ارس با سخنان ملایم وی در کنار مرز افغانستان مقایسه کنیم آن وقت همه چیز معلوم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
طالبان هم به مانند جمهوری جعلی باکو هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
با دوتا جنگنده معمولی همشون رو هوان .
نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اتفاقا قصدشان این است که تجهیزات نظامی را به شرق ببرند یا حداقل دو جبهه جنگ با ایران را نشان بدهند . مثل کاری که با عراق کردند یعنی از طریق ترکیه و جنوب تهدید کردند ولی فقط از جبهه جنوب حمله کردند . .
فرصت بدی نیست برای یک گوشمالی کوچک.
در تمام درگیری های بین دوطرف ، تلفات طرف ایرانی خیلی بیشتر از طالبان بود . وای به روزی که آموزش های حرفه ای ببینند و سلاح های مدرن داشته باشند .
چی شد حق آبه هیرمند ..............؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
شما که استخوان های دشمنانتان را خورد کرده بودید
چی شد .......
شخص اردوغان ، حامی پنهان طالبان است
سلام
لطفا خبر رو اصلاح کنید . دوکشته از ایران غلطه : دو شهید از ایران و به هلاکت رسیدن دو افغانی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار