بازدید 5570
۱

تبریز پاکترین کلانشهر کشور با ۳۰ روز هوای پاک

شهر تبریز از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا امروز به عنوان پاکترین کلانشهر کشور با ۳۰ روز هوای پاک ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 09 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در مراسم رونمایی از ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی گفت: پس از بررسی داده‌های پایش هوای شاخص کیفی، هوای پاک تبریز از اول فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۷ خرداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد بهبود داشته است و بعنوان پاکترین کلانشهر کشور ثبت شده است.

ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود:براساس مطالعات سیاهه انتشار کلانشهر تبریز در سال ۹۶ شاخص آلودگی هوا در کل منابع متحرک و ثابت برای شاخص PM ۲/۵ یا ذرات کمتر از ۱۰ میکرون بترتیب ۵۶ درصد و ثابت ۴۴ درصد و همچنین مجموع شاخص گاز‌های آلاینده به ترتیب ۸/۶۴ و ۲/۳۵ است.

وی گفت: از کل منابع متحرک وضعیت استان به این شرح است که از حدود ۱۲۰۰۰ تاکسی حدود ۵۰۰۰ دستگاه آن فرسوده که امروز شاهد جایگزینی ۱۰۰۰ تاکسی در ناوگان حمل و نقل استان بودیم و از ۱۰۰ هزار موتور سیکلت موجود ۵۰ درصد آن فرسوده است.

حشمتی افزود: از تعداد کل حدود ۶۰۰ هزار خودروی شهر تبریز ۳۰ درصد فرسوده است و از کل تعداد مینی بوس‌ها و اتوبوس‌ها و کامیونت‌های داخل شهری بطور متوسط ۷۰ دصد فرسوده است.
حشمتی بااشاره به فهرست صنایع آلاینده آذربایجان شرقی که شامل ۷۹ واحد است گفت:در اجرایی شدن طرح کهاب ماده از ۱۸۱ جایگاه استان ۵۰ جایگاه در کلانشهر تبریز در حال حاضر ۷ جایگاه طرح کهاب را اجرا کرده است. (موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک)
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مخازن بنزین ذخیره شده ۱۰۰ درصد انجام و در خصوص نفت کش‌های در حال تردد ۵۰ درصد انجام شده است که تولید بنزین یورو ۴ پالایشگاه حدود ۶/۳ میلیون لیتر در روز و مصرف روزانه ۴ میلیون لیتر ثبت شده است همچنین تولید گازوئیل یورو ۴ حدود ۶/۳ میلیون لیتر و صرف روزانه آن ۴ میلیون لیتر است.

قانون هوای پاک ۱۳۹۶ در ۳۴ ماده و ۱۱۳ آیی نامه اجرایی و دستور العمل مصوب شده است که سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس ماده ۲ این قانون ناظر حسن اجرای تکالیف دستگاه‌های مرتبط با این قانون است.

همچنین بر اساس این قانون ۱۷۴ تکلیف دستگاه احساء شده و ۲۳ دستگاه اجرایی در این قانون مسئولیت دارند.۱۱ دستگاه اجرایی اصلی عمده‌ترین و موثرترین تکالیف را بعهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
الکی آسمان ریسمان نبافید به خاطر تلاش های بیهوده شماها نبوده بلکه به خاطر باد بوده که امسال خیلی بیشتر ازسالهای گذشته بوده وهست والسلام.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل