بازدید 4771

آغاز کارزار انتخاباتی مایک پنس با انتقادات تند از ترامپ

مایک پنس مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خود را با حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا آغاز کرد و گفت که وی اصول محافظه‌کاری را زیر پا گذاشت و در حمله هوادارانش به ساختمان کنگره، مسئولیت‌هایش را رها کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 08 June 2023

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، پنس چهارشنبه به وقت محلی آمریکا در مراسمی به میزبانی سی.ان.ان در شهر «د موین» مرکز ایالت آیووا با اشاره به درخواست ترامپ از وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا گفت: ترامپ از من خواست میان او و قانون اساسی دست به انتخاب بزنم. اکنون رای‌دهندگان نیز با همین انتخاب مواجه هستند.

پنس اولین معاون رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که رئیس خود را به چالش می‌کشد.

وی در سخنرانی خود از جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا نیز انتقاد کرد اما شدیدترین انتقادات را متوجه ترامپ کرد.

پنس با اشاره به ترامپ گفت: من معتقدم کسی که خود را بالاتر از قانون اساسی قرار می‌دهد نباید رئیس جمهوری آمریکا شود. همچنین کسی که از فرد دیگری می‌خواهد که او را بالاتر از قانون اساسی قرار دهد نباید بار دیگر رئیس جمهوری ایالات متحده شود.

به گزارش آکسیوس، پنس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا «در مشکلات زیادی» قرار دارد از بایدن و دموکرات‌ها به دلیل «بحران در مرزهای ما»، تورم و «خروج فاجعه‌بار از افغانستان» انتقاد کرد.

وی به جنگ در اروپا نیز پرداخت و گفت: آمریکا باید منابعی را سربازان شجاع اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه نیاز دارند، در اختیار آنها قرار داده و تمامیت ارضی آن کشور را احیا کند.

مایک پنس معاون سابق ترامپ هفته جاری با ثبت‌ نام در کمیسیون فدرال انتخابات نامزدی خو را برای مرحله درون‌ حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از حزب جمهوریخواه اعلام کرد و به این ترتیب رقیب رئیس سابق خود شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار