بازدید 3832
۲

سرکنسولگری ایران در جده، رسما بازگشایی شد

در مراسم بازگشایی سرکنسولگری کشورمان، آقای بیگدلی معاون کنسولی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده وزارت خارجه عربستان در مکه و جده حضور داشتند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از جده، کنسولگری ایران در جده عربستان روز چهارشنبه در مراسمی بازگشایی شد. پرچم جمهوری اسلامی بر فراز ساختمان کنسولگری ایران در جده به اهتزاز درآمد. در این مراسم، نمایندگان کشورهای مختلف، از جمله چین، عمان، نیجریه، ترکیه، گامبیا، افغانستان و همچنین سازمان همکاری اسلامی از برقراری مجدد تهران-ریاض استقبال کردند.

همچنین در مراسمی با حضور مسئولان ایران و عربستان دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی نیز فعالیت خود را از سر گرفت.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: دولت سیزدهم توسعه روابط با کشور‌های همسایه را در دستور کار خود قرار داده است.

روز سه شنبه هم سفارت ایران در ریاض با حضور معاونان کنسولی وزارت امور خارجه ایران و عربستان و شماری از مقامات امور خارجه دو کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم عربستان سعودی و نمایندگان دفاتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت خود را بعد از هفت و سال و سه ماه وقفه آغازکرد.

در ادامه گسترش روابط دیپلماتیک تهران-ریاض، ایران و عربستان پس از هفت سال قطع روابط از اسفند سال گذشته مناسبات سیاسی خود را از سر گرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
الان اونایی که حمله کردن به سفارت و کنسولگری عربستان فکر کنم تماما مسیول یا مدیر شدنه.یه فرصت هم به ماها بدید یه حمله ای به سفارت آنگولایی ، بورکینافاسو یا جیبوتی بکنیم شاید اوضاع و احوالمون از اینرو به اونرو شد.چون این وسط خسارتی که به ملت و کشور از این ناحیه خورد نه تنهاکسی بازخواست نشد تازه به مدارج بالا هم رسید
ضمنا خدا رحمت کنه شیخ نمر را
آنچه در دنیا مهم است. تعامل و دوستی است.
چین با دوستی دنیا رو داره تصرف کرده.
دوران جنگ و موشک و .... تمام شده هر چند سال هاست می خوایم اسراییل رو نابود کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان