بازدید 4051
۱

حجم آب سدهای تهران کاهش یافت

حجم ذخیره آب سد‌های تأمین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۱ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته، ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 07 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، میزان ورودی آب سد‌های پنج‌گانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۹۹.۵ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۸۸۱.۹ میلیون مترمکعب بوده و ۹ درصد کاهش‌یافته است.

همچنین از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال ۱۴۰۱) تاکنون ۱۸۲.۶ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به ۲۶۳.۴ میلیمتر بارندگی متوسط بلندمدت ۵۴ساله، کاهش ۳۰.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب سد امیرکبیر تا روز ۱۶ خردادماه حدود ۱۴۸ میلیون مترمکعب اعلام شده، درحالی‌که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آب سد طالقان نیز از ۲۵۲ میلیون مترمکعب سال گذشته به ۲۳۵ میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از ۶۲ میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته به ۶۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم ذخیره آب سد لار در ۱۶ خردادماه سال گذشته، ۱۲۱ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۷۷ میلیون مترمکعبی امسال، ۴۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

حجم آب سد ماملو نیز از ۶۶ میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، در حال حاضر به ۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
درود! این که ذخیره آب نسبت به سال گذشته 8 درصد کمتر هست اصلاً خبر خوبی نیست. از سوی دیگر فشار آب مناطق شهری هم نسبت به سال گذشته حداقل 30 درصد و نسبت به سال 1400 حداقل 600درصد کاهش داشته... برخی از اوقات شبانه روز ترکیب آب سرد و گرم خارج شده از شیر آب به میزان 50 درصد کمتر از سال قبل شده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار