بازدید 5312

مارمالاد شلیل خوشمزه را با این روش درست کنید

مارمالاد یک نوع مرباست با این تفاوت که چون آن را می‌کوبیم و له می‌کنیم حالت ژلاتینی پیدا می‌کند و بسیار نرم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 06 June 2023

مارمالاد شلیل خوشمزه را با این روش درست کنید

به گزارش «تابناک»، مارمالاد نیز مثل مربا به دلیل تنوعی که دارد و به دلیل طعم بی‌نظیرش در سفرۀ صبحانه جایگاه ویژه‌ای دارد.

شاید بعضی فکر کنند تهیۀ مارمالاد کار سختی است و حتماً باید آن را از بیرون تهیه کرد، در حالی که به آسانی و با حوصله و البته عشق می‌توان در منزل مربا و مارمالادهای خوشمزه تهیه کرد.

امروز تهیۀ مارمالاد شلیل را در نظر گرفته‌ایم. مارمالاد شلیل جزو مارمالادهای خیلی خوشمزه است که در فصل تابستان با توجه به وفور این میوه می‌توان آن را درست کرد.

با ما در تهیۀ مارمالاد شلیل همراه باشید.

مواد لازم

شليل: ۱كيلو

شكر: يك كيلو

آب: نصف پيمانه (در صورت سفت بودن شلیل‌ها)

جوهرلیمو: نصف قاشق چای خوری

 پودر ژله: ۲ قاشق (دلبخواه است.)

طرز تهیه

مرحلۀ اول

ابتدا شلیل‌ها را شسته و هستۀ آن را جدا می‌کنیم. بعد آن را پوست کنده، خرد می‌کنیم و سپس داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم و شکر و آب را اضافه کرده خوب مخلوط می‌کنیم.

مرحلۀ دوم

پورۀ شلیل را در قابلمه می‌ریزیم تا جوش بیاید. اگر از شلیل نرم استفاده می‌کنید نیازی به آب ندارد اما اگر شلیل‌ها سفت است مقداری آب اضافه کنید. پنج دقیقه که جوشید آماده است. میزان قوام شربت مربا را نگاه كنيد. اگر دلخواه بود جوهر لیمو را اضافه كنيد و يك جوش که زد از روی حرارت برداريد.

مرحلۀ سوم

می‌توانید برای بهتر شدن مارمالاد از پودر ژلاتین استفاده کنید. برای این کار بعد از جوش آمدن مواد، ژلاتین را درون مقدار کمی آب جوش باز کنید و با ترکیب آب لیمو به درون مارمالاد بریزید تا یکی دو جوش بخورد. سپس شعله را خاموش کنید.

مارمالاد آماده است. بعد از سرد شدن آن را در ظرف می‌کشیم و بعد به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد.

با نان داغ و کره کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

نکته:

وقتی پودر ژله کاملاً در مواد حل شد کمی کف می‌کند. آن را با قاشق فلزی بردارید و بعد از روی حرارت برداشته به مدت ۱۰ دقیقه خوب هم می‌زنید تا خود میوه و شهد آن خوب مخلوط شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان