بازدید 4852

آیت الله اراکی: «پیروزی اقتصادی ایران نزدیک است»

- عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین گفت: امروز با فشارهای اقتصادی مواجه هستیم، اما این ملت با صبر خود در این عرصه نیز پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 04 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) ظهر امروز با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

وی در این مراسم، با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر اسلام‌، قرآن و ملت ایران بود و امروز باید از میراث احیاگری ایشان پاسداری کنیم اظهار داشت: پیش از احیاگری امام(ره)، قرآن در عرصه بازار، سیاست و زندگی مردم جایی نداشت و فقط برای فاتحه‌خوانی، مجالس اموات و قبرستان از آن بهره می‌گرفتند اما امام(ره)،‌ قرآن را به زندگی مردم آورد.

آقای اراکی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسلام را محبت مردم به یکدیگر و پیوند آن‌ها دانست و بیان کرد: جاری شدن حکم خدا در بین مردم با آزادگی همراه است در این صورت، راه به مردم نشان داده می‌شود و محبت در جامعه رواج می‌یابد و جامعه اسلامی تبدیل به جامعه‌ای یکدل و یک‌رنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمدن غربی و اروپاییان برای سایر جوامع، تفرقه و از هم پاشیدگی و برای ایران، تجزیه می‌خواهند گفت: دشمن از طریق این استراتژی به دنبال سروری بر ملت ایران است اما آنچه که به این ملت، قدرت، عزت و سروری می‌دهد یکپارچه شدن ملت است و این نعمتی است که امام(ره) از طریق قرآن و اسلام به ما ارزانی داشت و ملت ما یکپارچه شد.

وی با اشاره به درس ایثار، عشق، ایستادگی و یکدلی امام خمینی(ره) به ملت ایران بیان کرد: این‌ درس‌ها از آموزه‌های قرآنی و ویژگی‌های مومنین است در حالی‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این ارزش‌ها در جامعه ما مُرده بود اما بعد از انقلاب احیاء شد.

آقای اراکی تاکید کرد: دشمنان امروز به دنبال محو ارزش‌ها در جامعه اسلامی هستند اما بدانند ما فرزندان کربلا و علی ابن ابیطالب(ع) هستیم و پای ارزش‌ها ایستاده‌ایم و در این راه، جان‌ها و مال‌ها فدا خواهیم کرد تا روزی که پیروزی کامل نصیب‌مان شود که خواهد شد.

وی با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه «ما نمی‌توانیم در برابر ظلمی که به فلسطینیان و هر انسانی در هر جای جهان می‌شود سکوت کنیم» گفت: این فرموده امام در راستای احیای قرآن و اسلام است درحالی که مفهوم اسلام، خدا و امامت در جامعه تحریف و وارونه جلوه داده شده بود.

وی شفاعت امامان و اهل‌بیت(ع) را در گرو اطاعت دانست و بیان کرد: آن‌ها که در 2 پیمان اطاعت و نصرت با خدا و امام‌شان صادق‌اند مشمول شفاعت خواهند شد

آقای اراکی با بیان اینکه مجاهدت امام(ره)، ملت ایران را به یک ملت قوی تبدیل کرد افزود: امروز کشور، ملت و دولت ایران به‌عنوان یک ملت قدرتمند و صاحب نقش در همه معادلات جهانی نام برده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران تنها قدرتی است که در صحنه مبارزه با آمریکا شناخته می‌شود تصریح کرد: جبهه مقاومت امروز در شرایطی است که بعضی کشورها درصددند خود را به این جبهه متصل کنند و این نشانه پیروزی ملت ایران است چراکه ایران آغازگر جبهه مقاومت بوده و ما موفق شدیم و دیگران به ما پیوستند.

وی با بیان اینکه ما در عراق، سوریه، یمن و کارزار مقاومت در برابر آمریکا ایستادیم و در صحنه اقتصادی هم با کمک خدا قطعاً پیروز خواهیم شد افزود: ملت ما امروز با فشارهای اقتصادی مواجه است اما این ملت با صبر خود در این عرصه نیز پیروز خواهد شد همانطور که در جنگ تحمیلی، سختی‌ها را تحمل کردیم و پیروز شدیم؛ امروز اجانب خود معترف‌اند که پیروزی اقتصادی ایران نزدیک است.

آقای اراکی اظهار کرد: رهبر امت اسلام، امام خامنه‌ای با راهنمایی‌ها، دستورات حکیمانه و رهبری داهیانه‌شان، ملت ایران را قوی نگه داشتند و قوی راهبری کردند و این ملت امروز به‌عنوان یک ملت سرافراز در جبهه مقاومت شناخته می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر