بازدید 10184
به دلیل فراوانی تولید داخلی

عراق ورود ۹ کالای ایرانی را ممنوع کرد

بر اساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 03 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که با توجه به تصمیم نهایی شده از سوی دولت عراق، تا اطلاع ثانوی صادرات ۹ کالا به این کشور ممنوع است.


سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود ۹ محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی در این مورد به فعالان اقتصادی شد.

بر اساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است.

عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر عنوان کرده است که ابلاغیه ممنوعیت واردات این ۹ محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده، از سوی دفتر فواد حسین، معاون نخست‌وزیر این کشور، صادر شده است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که باید مورد توجه صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.



با توجه به جزئیات ارائه شده از سوی رایزن ایران در عراق، به نظر می‌رسد که این برنامه به شکل سراسری انجام شده و واردات این محصولات از طرف دیگر کشورها به عراق نیز ممنوع خواهد بود و مسئله فقط مربوط به تجار ایرانی نمی‌شود.

بر اساس براوردهای انجام شده، عراق پس از چین، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به حساب می‌آید و در سال‌های گذشته سبد متنوعی از کالاهای ایرانی به این کشور صادر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
خدا رو شکر . الان قیمت این کالاها در میادین تره بار پایین میاد و یه جنس باکیفیت میرسه دست ایرانی ها.
گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه
خخخخخخ دقت کنید هندوانه میوه ای که فقط باید در شورهای اب خیز کشت شود نه در خشکه زار ایران
بسیار عالی، حداقل این 9 میوه را ارزان میخریم.
ممنونیم از دولت عراق لا اقل این چند قلم کالا در ایران ارزان میشود اگر دست مسولین ما بود کلا کشور را برای صادرات جارو میکردند
خدا رو شکر
باریکللا! شاید این اقلام داخل ایران و برای مردم کمی ارزان شود! البته شاید!
دوباره چه گندی زدین؟ سم ممنوع؟ کود سمی؟
خدا را شکر
پاراگراف آخر دقیقا بمنظور عوام فریبی است
دولت ایران که مسئولیتش در عراق صحبت از ساخت مسکن برای شهدای عراقی می‌کنند
باید اینقدر عرضه داشته باشند که دستورالعملممنوعیت این ۹ قلم کالاکه برای کلیه کشورهای همجوار صادر شده باشد باشید بتواند. در اختیار گرفته و منتشر کنند
در گذشته هم این اتفاق افتاد فقط برای ایران بجای آن افزایش واردات از ترکیه بود
انشاالله هیچ کشوری هیچ محصول کشاورزی و غذایی از ایران را نخرد چرا که سودش فقط توی جیب دلال ها و دولت میره که دولت هم نمیدونه چطور باید خرج کنه و همه را به باد میده پس لااقل مردم در داخل بتوانند جنس ارزانتر بخرند. و هر روز شاهد گرانی های بی حساب و کتاب نباشند.
به نظر میرسه نویسنده متن خبر کلاه سر خوانندگان گذاشته، از یه طرف میگه ما کمبود داریم در داخل از اون طرف عراقی ها ورود رو ممنوع کردند، چرا خودمون صادرات رو ممنوع نکردیم ؟ اینها تناقض داره باهم !
خداپدرعراق روبیامرزه هندوانه رسیده به کیلویی ۲۰هزارتومان چه خبره؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل