بازدید 2367
۱

تعویض پرچم حرم امام رضا (ع) با نواخته شدن نقاره‌ها

همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) امروز چهارشنبه آیین تعویض پرچم و پوش ضریح مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس تعویض و نقاره‌های حرم ثامن الحجج(ع) نواخته شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 31 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین (ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه های محرم و صفر است.

در این میان هر سال ۲ بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که این پرچم به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر، به نشانه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می‌شود.

دیشب نیز به مناسبت فرارسیدن تولد امام هشتم(ع)، با مشارکت تشکلهای مردمی و شهرداری مشهد، بیش از ٨٠٠ نقطه شهر در ساعت هشت و هشت دقیقه نورافشانی و جشن بزرگ "امام رضایی ها" نیز از ساعت ١٦ تا ٢٤ در مسیر میدان ١٥ خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

امام رضا(ع) در ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه متولد شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش فیلمشو میذاشتین دلم برای اون نوای ارامبخش تنگ شده ، خارج از بحث دین و ... ، جایی هست که همه با دل پاک میان و انرژی مثبته ، البته اگر امثال علم الهدی حس آدم رو خراب نکنن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست