بازدید 14085
با چهارصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی گسترده اوکراین به نقاطی از پایتخت روسیه / بمباران سنگین کیف در حملات شبانه روسیه / حمله روسیه به فرماندهی اطلاعات نظامی اوکراین

چهارصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 30 May 2023

حمله پهپادی گسترده اوکراین به نقاطی از پایتخت روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و پنجاه و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مبادله اجساد سربازان کشته شده روسیه و اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۰:۵۴

روسیه و اوکراین امروز سه شنبه اجساد سربازان کشته شده یکدیگر را مبادله کردند.

بر اساس اعلام این وبگاه، ۸۰ سرباز کشته شده به روسیه و ۷۹ سرباز به اوکراین منتقل شدند.

منابع رسانه‌ای از احتمال توافق دو کشور در خصوص ادامه تبادل زندانینان میان دو طرف نیز خبر داده‌اند.

چندی پیش «آندری یرماک» رئیس دفتر نخست وزیر اوکراین در پیامی در حساب کاربری خود در یک رسانه اجتماعی اعلام کرد که در روند تبادل اسرا با روسیه، ۵۰ نظامی اوکراین آزاد شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه از آزادی ۵۰ نظامی روس در این تبادل خبر داده بود.

آخرین تبادل سال گذشته میلادی بین روسیه و اوکراین در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ صورت گرفت و در جریان آن بیش از ۱۰۰ اسیر از طرفین آزاد شدند.

در آبان ماه سال گذشته، «دنیس پوشیلین» (Denis Pushilin) رئیس دونتسک در پیامی تلگرامی اعلام کرد: مسکو و کی یف هر یک ۱۰۷ اسیر را در جدیدترین دُور از تبادل اسرا میان دو طرف، مبادله خواهند کرد.

رئیس دونتسک در این خصوص نوشت: امروز به ۱۰۷ جنگجوی آزاد شده از زندان‌های اوکراین خوشامد می‌گوئیم. همین تعداد اسیر را که اکثراً پرسنل نظامی هستند، به اوکراین بازمی گردانیم. در گروه اسرای جنگی ما که قرار است آزاد شوند، ۶۵ نفر از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هستند.

مسکو: تلفات ارتش اوکراین در ماه اخیر بیش از ۱۶ هزار نفر است
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۰:۵۳

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) خبر داد که تلفات ارتش اوکراین در جنگ با این کشور، طی ماه می از ۱۶هزار نظامی گذشته است.

شویگو طی نشست خبری در مسکو گفت: «نیروهای روسیه در ماه می ۱۶ فروند جنگنده، ۴۶۶ هواپیمای بدون سرنشین، بیش از ۴۰۰ دستگاه تانک و خودروی زرهی و بیش از ۲۳۰ خودروی نظامی و نارنجک‌انداز اوکراینی را منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه حمایت غرب از اوکراین فقط پایان عملیات نظامی را به تاخیر می‌اندازد اما نمی‌تواند بر نتیجه و اهداف آن تاثیر بگذارد، توضیح داد: «با وجود تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین، غرب به کی‌یف فشار می‌آورد تا ضدحمله گسترده‌ای انجام دهد».

این مقام نظامی روس ضمن اشاره به نابودی ۲۹ فروند موشک کروز «سایه توفان» ساخت انگلیس و اهدایی به اوکراین توسط سامانه‌های پدافندی روسیه، اظهار داشت: «نیروهای روسی چند روز پیش یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت دیگر را در کی‌یف هدف قرار دادند».

طبق این گزارش، شویگو درباره نفوذ گروه‌های خرابکار اوکراینی به قلمرو روسیه گفت: «نیروهای روسیه قاطعانه به حملات تروریستی شبه‌نظامیان اوکراینی علیه غیرنظامیان در روسیه با استفاده از سلاح‌های ناتو، پاسخ می‌دهند».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود: «نیروهای روسی مسیرهای تدارکات تجهیزات و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین را زیر نظر دارند و در صورت کشف، آنها را هدف قرار می‌دهند».

پوتین: حمله پهپادی به مسکو تروریستی بود
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۰:۵۳

رئیس جمهور روسیه حمله پهپادی اوکراین به مسکو را یک اقدام تروریستی خواند و گفت که این اقدام تروریستی در پاسخ حمله روسیه به فرماندهی اطلاعات نظامی اوکراین صورت گرفت.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد، حملات به مناطق غیرنظامی و مهم تلاشی برای ترساندن روسیه و مردم این کشور است.

وی تأکید کرد، اوکراین طی سال‌های اخیر توسط افرادی مرتبط با منافع غرب اداره می‌شود که یک رژیم ضد روسیه ایجاد کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: پدافند هوایی مسکو برای مقابله با حملات به درستی و به شکل طبیعی کار کرد، اما تهدیدهای دیگری در رابطه با فعالیت نیروگاه هسته‌ای در زاپوریژیا وجود دارد.

پوتین با اشاره به حمله پهپادی اوکراین به مسکو افزود: حمله پهپادهای اوکراین به مسکو که در پاسخ به حمله روسیه به فرماندهی اطلاعات نظامی اوکراین انجام شد، یک اقدام تروریستی بود.

وی گفت که ناتو، روسیه را با وعده عدم گسترش شرق اروپا فریب داد و سعی کرد اوکراین را ضمیمه کند.

گاف وزیر دفاع اوکراین باعث انهدام یک انبار موشکی شد
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۰:۵۱

 منابع رسانه‌ای روسیه خبر دادند که ارتش این کشور با کمک گرای ناخواسته‌ای که وزیر دفاع اوکراین داده بود، یک انبار موشک‌های کروز انگلیسی را منهدم کرده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، ارتش روسیه توانسته است پس از این گاف ناخواسته وزیر دفاع اوکراین، انبار موشک‌های کروز Storm Shadow را به طور دقیق هدف قرار دهد.

به گفته خبرنگاران نظامی روسیه، طی روزهای گذشته «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین، کارت تبریکی را منتشر کرد که در آن تصویری از یک بمب افکن سوخو-۲۴ مجهز به موشک کروز  Storm Shadow را نشان می‌داد. در این کارت تبریک همچنین تصویر نشان تیپ هفت هوانوردی تاکتیکی نیروهای اوکراینی وجود داشت که در منطقه «استاروکونستانتینوف» در استان «خملنیتسکی» واقع شده است.

پس از انتشار این کارت تبریک، خبرنگاران نظامی اطلاعات موجود در این کارت را به ارتش روسیه دادند و سپس طی یک حمله دقیق پنج جنگنده حامل موشک‌های کروز انگلیسی و همچنین انبار ذخیره این موشک‌ها منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین روز گذشته خبر داد که در حمله شامگاه یکشنبه، اهدافی در اوکراین به طور دقیق مورد حمله قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که در حمله موشکی به مواضع اوکراین، مراکز فرماندهی، پست‌های راداری، تجهیزات هوانوردی و تأسیسات ذخیره تسلیحات کی‌یف هدف قرار گرفته است.

درز اطلاعات نظامی از سوی اوکراین یا از طریق بی تجربگی مقامات نظامی کی‌یف یا به وسیله جاسوس‌های روسیه به یکی از اصلی‌ترین معضلات ارتش اوکراین تبدیل شده است.

در این راستا روزنامه وال استریت ژورنال در فوریه ۲۰۲۲ و روزهای ابتدایی جنگ نوشته بود که مقامات امنیتی کنونی و پیشین اوکراین از این که برخی از همکاران آن‌ها از جمله در پست‌های بالا مخفیانه برای مسکو کار می‌کنند، به شدت نگران هستند.

زلنسکی: زمان ضدحمله اوکراین مشخص شده است
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۲۰:۴۶

 مقام‌های اوکراینی در روزهای اخیر، پروپاگاندا در خصوص آغاز ضدحملات گسترده علیه ارتش روسیه را تشدید کرده‌اند و در تازه‌ترین مورد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شب گذشته (دوشنبه) در سخنرانی شبانه خود گفته است زمانبندی ضدحمله اوکراین تعیین شده است.

شبکه سی‌ان‌ان در این خصوص گزارش کرد، ولودیمیر زلنسکی با تأکید بر این‌که کی‌یف در خصوص زمان‌بندی ضدحمله علیه روسیه تصمیم‌گیری کرده است، گفت: «طبق معمول، فرمانده کل و فرماندهان واحدهای عملیاتی نه تنها در خصوص تأمین مهمات و نه تنها در خصوص آموزش یگان‌های جدید و نه تنها درباره تاکتیک‌های ما بلکه درباره زمانبندی به کارکنان گزارش داده‌اند. این [زمانبندی] مهم‌ترین چیز است. زمانبندی زمانبندی این‌که چطور ما پیشروی خواهیم کرد. ما انجام خواهیم داد».

رئیس‌جمهور اوکراین بدون آن‌که جزئیاتی درباره زمان دقیق آغاز ضدحمله اوکراین علیه روسیه ارائه دهد، با اشاره به این موارد ادامه داد: «تصمیم‌گیری انجام شده است».

از طرف دیگر، «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در یک ویدئوی یک دقیقه‌ای که سی ان ان از آن به عنوان یک پروپاگاندای نظامی یاد کرده است و تنها با چند کلمه گفته است که ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه قریب‌الوقوع است.

حمله پهپادی گسترده اوکراین به نقاطی از پایتخت روسیه

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرد، مناطق جنوبی و غربی این شهر، هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. 

وی در این‌ باره گفت: هواپیماهای بدون سرنشین صبح امروز سه‌شنبه به پایتخت روسیه حمله کردند و به چندین ساختمان آسیب رساندند. این حادثه تلفات جانی نداشته است. رسانه‌های روسیه می‌گویند، حملات پهپادی امروز ارتش اوکراین گسترده بوده و ۲۵ پهپاد به مناطق مختلف مسکو حمله کردند.

مقامات اورژانس درباره جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کردند یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در بخش جنوب غربی شهر و یک پهپاد دیگر نیز به یک بلوک آپارتمانی ۲۴ طبقه نیز در بخش جنوب غربی مسکو برخورد کرد.

شهردار دستور تخلیه ساکنان دو بلوک آپارتمانی را صادر کرده است. آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو هم اعلام کرد، چند پهپاد که در حال حرکت به سمت مسکو بودند، سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در تشریح حمله پهپادی امروز به پایتخت این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین با ۸ فروند پهپاد به مناطق مختلف شهر مسکو، پایتخت روسیه حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف امروز صبح در یک حمله تروریستسی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد.هشت پهپاد در این حمله شرکت داشتند که همه آنها سرنگون شدند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: سخ فروند از این پهپادها با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب و مختل شدند و کنترل خود را از دست دادند و از اهداف موردنظر منحرف شدند؛ ۵ پهپاد دیگر نیز با سامانه ضدهوایی و ضدموشکی پانتسیر-اس سرنگون شدند.

روز شنبه نیز میخائیل ودرنیکوف، فرماندار منطقه پسکوف در غرب روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ساختمان اداری خط لوله نفت این منطقه بر اثر حمله دو پهپاد انتحاری آسیب دیده است. به گفته ودرنیکوف، در این حمله پهپادی، کسی آسیب ندیده است.

بمباران سنگین کیف در حملات شبانه روسیه

روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در حملات شبانه، پایگاه‌های هوایی اوکراین را هدف قرار داده است و در مقابل نیروهای اوکراینی تأسیسات صنعتی در داخل روسیه را گلوله باران کردند.

اوکراین نیز در اعتراف نادری به آسیب رساندن به یک هدف نظامی روسیه خبر داد و گفت که کار برای بازسازی برخی اماکن آسیب دیده در بمباران‌ها آغاز شده است.

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که بیش از یک پایگاه هوایی اوکراین هدف قرار گرفته است؛ هرچند خسارات وارده به پایگاه‌های هوایی هنوز دقیق از طرف اوکراین تأیید نشده است.

همچنین پایتخت اوکراین برای شانزدهمین بار در این ماه پس از دومین شب بمباران متوالی مورد حمله قرار گرفت؛ اما مقامات گفتند که بیشتر پهپادها و موشک‌های شلیک شده در طول شب سرنگون شده و هیچ هدفی تا صبح مورد اصابت قرار نگرفته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از دفاع ضد موشکی پاتریوت توسط ایالات متحده تمجید کرد و در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «وقتی پاتریوت ها در دست اوکراینی‌ها از رهگیری ۱۰۰ درصدی هر موشک روسی اطمینان حاصل کنند، ترور شکست خواهد خورد.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد که تمامی ۱۱ موشک مورد استفاده در حملات روزانه منهدم شده است، ولی هیچ اشاره‌ای به سیستم‌های پاتریوت نکرد، در حالی که الجزیره گزارش داده که انفجارهایی کیف، پایتخت اوکراین را لرزاند. شهردار کیف نیز وقوع سه انفجار را تایید کرده است.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفت که پاتریوت در مکان مناسب علیه موشک‌های بالستیک اسکندر قرار دارد. ایحنات به تلویزیون اوکراین گفت: «فکر می‌کنم می‌توانید حدس بزنید. اگر موشک‌های اسکندر-ام رهگیری شوند، می‌توانید درباره ابزارهایی که خاص اهداف را هدف قرار داده‌اند - اهداف بالستیک، نتیجه‌گیری کنید.»

این حملات که ساکنان کیف را به دنبال پناهگاه در ایستگاه‌های مترو سوق داد، بخشی از موج جدید حملات هوایی روسیه در ماه جاری بود.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر گفت: «دشمن با این حملات مداوم، به دنبال این است که مردم غیرنظامی را در تنش عمیق روانی نگه دارد.» پاولو کیریلنکو فرماندار منطقه گفت: «در حمله روسیه به شهر تورتسک اوکراین در شرق دونتسک در روز دوشنبه، دو تن کشته و هشت تن زخمی شدند.»

سرهی چرواتی، سخنگوی گروه شرقی نیروهای اوکراینی به تلویزیون اوکراین گفت، در ۲۴ ساعت گذشته سه درگیری نظامی در منطقه او رخ داده است. وی گفت: «اما دشمن آتش خود را به مواضع ما حفظ کرده است.» چرواتی همچنین گفت که یگان‌های شبه نظامی واگنر در شهر باخموت شرقی که تحت محاصره قرار گرفته است، توسط چتربازان و واحدهای موتوری روسی جایگزین می‌شوند.

ارتش خصوصی واگنر روسیه این هفته پس از اعلام کنترل کامل باخموت پس از طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ، تحویل مواضع به نیروهای عادی را آغاز کرد.او گفت که ارتش اوکراین در حال انجام سازماندهی مجدد و سایر اقدامات نظامی است… به طوری که تحرکات بیشتر می‌تواند از نظر ضربه زدن به دشمن موفق تر باشد.

هرچند روسیه می‌گوید که آماده ازسرگیری مذاکرات متوقف شده صلح با کی یف است و از تلاش‌های میانجیگری برزیل و چین استقبال کرده، یکی از دستیاران ارشد زلنسکی گفت که طرح صلح کی یف ـ که خروج کامل نیروهای روسیه را پیش بینی می‌کند ـ تنها راه برای پایان دادن به جنگ است.

روسیه: همه پهپادها در حمله تروریستی کی‌یف به مسکو سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، بامداد سه‌شنبه (۳۰ مه) اوکراین با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه آن‌ها سرنگون شدند. 

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز رژیم کی‌یف حمله‌ای تروریستی را با هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات در شهر مسکو انجام داد. هشت هواپیمای بدون سرنشین که در این حمله شرکت داشتند، سرنگون شدند. همه پهپادهای دشمن مورد اصابت قرار گرفتند. 

این وزارتخانه توضیح داد، سه فروند پهپاد از طریق جنگ الکترونیک کنترل خود را از دست دادند و از اهداف مورد نظر منحرف شدند. پنج پهپاد دیگر توسط سامانه ضدهوایی «پانتسیر-اس» در منطقه مسکو سرنگون شدند. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۴
اوکراین یک تروریست تمام عیار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ساندیسی عزیز... همونطور که رژیم کودک کش آل سعووووود شد برادر عزیزت... یه روز هم زلنسکی میشه برادرت...پس مراقب باش که شرمنده نشی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ااگر جوابی که برای ناشناس 21.06 نوشتم منتشر نکنی تا فردا کپی پیست می کنم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ورزشکار اوکراینی با ورزشکار ایرانی دست نداد
الان از نظر مردم اکراین ما شدیم واسشون اسراییل
گوش و قلبتون رو با سیاست سیاستمداران پر نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
تو هم مثل مسئولین عامدانه جای متهم و شاکی را جابجا میکنی... کی میخواهید بفهمید من نمی دانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
بیش از دویست میلیارد دلار از پول مردم غرب رو خرج کرده اند تا تازه برسند به زدن یه اپارتمان و مجروح کردن دو نفر . یاد شش هزار میلیارد دلاری می افتیم که به قول ترامپ برای هیچ در عراق و افغانستان خرج کردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
موافقم
نمی‌دانم چرا دیکتارتورها از تاریخ درس نمی‌گیرند. آقای پوتین نگاهی به سرنوشت دیکتاتورهای همین یک قرن اخیر بکنید. با چه هدفی این همه کشت و کشتار در اکراین راه انداخته‌اید؟ با هدف دفاع از روس‌تبارهای ساکن اکراین؟؟ یا با هدف جلوگیری از گسترش ناتو؟؟ تو که روزانه این همه افراد غیرنظامی را در اکراین به خاک و خون می‌کشی و زیرساخت‌های این کشور را از بین می‌بری آیا اصولاً صلاحیت و جایگاهی برای "دفاع" از سایرین داری؟ آمدی به خیال خودت اکراین را از ناتو دور کنی اما فنلاند با آن همه مرز مشترک که سال‌ها بی‌طرف بود را به سمت ناتو سوق دادی. سوئد هم در نوبت پیوستن به ناتو است. مطمئنا کشورهای دیگر هم این کار را خواهند کرد. غرور ویرانگرت هم اجازه پایان دادن به این جنگ بی‌نتیجه را نمی‌دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
حالا که روسیه دست بالا رو داره شد آقای پوتین تا دیروز که دیکتاتور بود . و سقوطش نزدیک . امریکا این اش رو برای اکراین و اروپا پخت تا خودش نفع ببره . وقتی از پس سوریه بر نیامدن چطور عده ای نادان می گفتن کار روسیه تمام است . اونم روسیه اتمی تا دندان مسلح .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
بهتره اول بایدن و نصیحت کنی که در تمام جنگهای سی سال اخیر امریکا مهره اصلی بوده. روسیه فقط از خودش در برابر تمامیت خواهی نانو دفاع کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
پاسخ به ناشناس1:17
روسیه دست بالا رو داره؟؟؟ خجالت نمیکشی این حرف رو میزنی... پوتین قرار بود سه روزه پایتخت اوکراین رو فتح کنه!!! یک سال و نیمه که جنگ ادامه داره و هنوز پوتین جنایتکار و متجاوز و متحدین مثل خودش کاری از پیش نبردن...فرار به جلو میکنی؟؟؟ اینم یه استراتژیه برای خودش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
پس چرا هنوز اشغالگری اسرائیل بعد از 70 سال و دیکتاتوری آمریک علیه کشورها مانند کودتا و جنگ در کشورهایی مانند کودتا در ایران و شیلی و جنگ و محاصره و تحریم اقتصادی علیه ملت ایران هنوز پابرجاست!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اگر جوابی که به این دادم منتشرنکنی روز قیامت حتما یقتو میگرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ناشناس 01.17 جواب شما را در کامنت قسمت اول نوشتم برگردبالا بخوان
مقامات اورژانس درباره جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کردند یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در بخش جنوب غربی شهر برخورد کرد و یک پهپاد دیگر نیز به یک بلوک آپارتمانی ۲۴ طبقه نیز در بخش جنوب غربی مسکو برخورد کرد.

شهردار دستور تخلیه ساکنان دو بلوک آپارتمانی را صادر کرده است. آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو هم اعلام کرد چند پهپاد که در حال حرکت به سمت مسکو بودند، سرنگون شدند.
خسته نشی یه وقت زلنسکی
ورزشکار اکراینی دیروز با ورزشکار کشورمان دست نداد تبریک می گم خدمت عشاق مزدور کاخ سفید زلنسکی. راستی مگه سما نبودید که می گفتید سیاست از ورزش جداست چی شد پس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اکراین چوب مردم ساده اش رو خورد فکر کردن الان اروپا و آمریکا مثل جنگ دوم جهانی وارد می شن . بوی کباب به مشامش ن خورده بود نمی دونستن تو این معرکه خر داغ می کنند نتیجه کشته شدن چند صد هزار اکراینی و آوارگی هشت ملیون نفر .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مردمش ساده نیستند..با غیرت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ناشناس بالایی مردمش که فرار کردند نصفی پناهنده شدند به همین روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
بی خود نیست اکراینیها رافاشیست و نژاد پرست میدانند
از حباب نظامی روسیه تا حباب نظامی .... به وقتش باید مردم عادی و کشاورز مجدد چون زمان جنگ مسلح شوند!!! قدرت پشت رسانه ها تا جنگ های واقعی !!
۶ واحد نظامی داریم طالبان راحت یه روزه میتونه تا قلب سیستان بیاد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
شما بازنده از قبل هستی .
پوتین تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
قبلا کامنت های پوتین تروریست صدها تایید داشت الان حضرات هم دیگه خسته شدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مشغول خواندن اخبار حمله به پایتخت روسیه هستیم...کارهای مهمتری از شعار دادن داریم...میگن پوتین رفته پناهگاه..خخخخ
همین مونده بود که اوکراین به قلب شهر مسکو حمله کند.
ای زلنسکی قهرمان ! شیر مادرت حلالت که خونخواران کرملین را اینچنین زبون و درمانده کردی
توده ای ها و دست نشاندگان روسیه، خود را برای برگزاری مجلس ختم پوتین و نابودی کمونیسم آماده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
شیر مادر حلالش که کار پوتین و راحت کرد تمام زیرساختها رو نابود کرد قیمت نفت و گاز و درامدهای روسیه رو سه برابر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
آمین
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
قلب شهر مسکو! زلنسکی قهرمان! مجلس ختم پوتین! خخخخخخخ خواهشا این قدر منو نخوندون غربگداجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
غربگداها استعداد طنز خوبی دارند موفق باشی
تا ایران نخواد برگی از درخت سیاست جهانی نمی افته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
صبحم رو با شادی شروع کردم عالی بود طنزت
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مخصوصا که 7000000000 میلیاردها تومن و ریال نیست توی بانگ واسط گذاشته امریکا میگه اونی که من صلاح میدونم بخر ولا پول بی پول اقای برگ
ایران مثل جنگ جهانی اول و دوم اشتباه میکنه و از جامعه جهان دور می شود و باعث بی اعتمادی دنیا به ما می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
چین و هند نصف جامعه جهانی هستند ولی از نظر شما جامعه جهانی فقط غرب است
رئیس جمهور روسیه حمله پهپادی اوکراین به مسکو را یک اقدام تروریستی خواند و گفت که این اقدام تروریستی در پاسخ حمله روسیه به فرماندهی اطلاعات نظامی اوکراین صورت گرفت
رو که رو نیست سنگ پای قزوین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
پوتین برای به قدرت رسیدن دو برج مسکونی را در مسکو فرستاد هوا و انداخت گردن چچن ها. البته ساندیس خور که باشی این واقعیت را نمی فهمی
تابناک چرا نظرات مطلب قبلی رو بستی و منتشر نکردی
سایت جالبی هستی وقتی خبردرباره حمله روسیه و پیروزی روسیه است نظرات و می بندی برعکسه باز می ذاری. بیطرف باش عزیز.
رییس جمهور افریقای جنوبی چند روز پیش در پاسخ خبرنگار امریکایی که گفت اگر پوتین به کشور شما سفر کند او رادسنگیر می کنید پاسخ منفی داد
وقتی خبرنگار گفت مگر پوتین جنایتکار جنگی نیست
رییس جمهور پاسخ داد اگر به جنایت جنگی بود سردمدتران فعلی امریکا می بایست ده ها سال پیش دستگیر می شدند.
قیافه خبرنگار دیدنی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
خوب حق داره چون هیچوقت همسایگی روسیه را تجربه نکرده به اندازه 7 برابر بلژیک از خاک ایران را دزدیده از 16 کشور همسایه اشه به همه بجاوز کرده باید هم امریکارا جنایت کار ترین یا کنه از یک روستایی پرسیدند بلندترین قله جهان کجایه گفت قوچ گرد کوه کنار روستای خودشان را می گفت
امریکایی ها تا دیروز می گفتند برجام روی میز نیست الان دوباره به التماس افتادند که ایران به برجام برگردد. نتیجه جنگ روسیه و اکراین دست به دامان ایران شدن بود.
اگر ما هم خنثی و بیطرف بودیم الان هم روسیه دشمن ما بود هم امریکا. رضا خان در زمان جنگ جهانی دوم اعلام بیطرفی کرد ولی انگلیسی ها ایران را شخم زدند.
کشورهای پرت از نظر جغرافیابی مثل کانادا نروژ زلاندنو می توانند بیطرف باشند ولی کشوری که در مسیر جاده ابریشم و استراتژیک ترین موقعیت خاورمیانه قرار دارد هرگز نمی تواند بیطرف باشد چه در زمان حال و چه اینده.
مردم ایران واقعا از پوتین بیزاری میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
من دوستش دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
مردم ایران یا کاسبان تحریم غربگدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
این نظر تو هستش نه نظر مردم
مردم از استکبار جهانی بیزار هستند
متاسفم برای اکراین که بازیچه دست آمریکا شده است
آمریکا اگر خیرخواه اکراین بود اکراین را مثل گوشت قربانی جلوی روسیه نمی ا نداخت و با ایجاد نظامی گری باعث تحریک روسیه نمی شد
همین سیاست را می خواهد در تایوان اجرا کند و در بین کره جنوبی و شمالی اجرا کند
همین سیاست را در عراق و سوریه دارد
اما کور خوانده سوریه و عراق دیگر جولانگاه آمریکایی ها نیست و باطلاقی برای آمریکا خواهد شد مثل افغانستان

و چین هم زرنگ تر از این حرف ها است که وارد بازی آمریکا شود بزودی با تصمیمات اقتصادی آمریکا را از پا درخواهد آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
البته کاسبان تحریم که عاشق پوتین هستند
پوتین به چه روزی افتاده شلوار خودش را هم نمیتونه جمع کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
شلوار نه تمبون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اون احوالات زلنسکی هست بعد مصرف کوکایین
روسیه توسط گماشتگانش کشورهایی مانند کره شمالی و کوبا را اشغال کرده و از مردم آن به عنوان سپر انسانی برای مقابله با آمریکا استفاده میکند گماشتگان روسیه در این کشورها منابع ملی و ثروت را تنها برای مقاصد نظامی و شرارت استفاده میکنند و در چهارچوب سیاستهای ضد آمریکائی روسیه حرکت می نمایند که چیزی جز فقر ،نداری و بدبختی عاید مردم این کشورها نمی کند نابودی روسیه در واقع جشن آزادی مردم این کشورها نیز خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
برو ای غربگرای خودفروخته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
روسیه هیچگاه در نبرد نظامی سخت برابر اروپا نباخته الان هم اکثر کشورهای درحال توسعه مثل هند برزیل آفریقای جنوبی ودیگران مخفیانه از روس حمایت میکنند چون این جنگ مقدمه تغییر هندسه قدرت جهانه
حتی اسرایبل و عربستان متحدین قدیمی جبهه غرب در این جنگ حتی یکبار روسیه رو محکوم نکردند. فقط در رسانه طرفداران اکراین زیادند.
چین هند قاره افریقا ایران اروپای شرقی هیچکدام از اکراین حمایت نکردند
برخلاف سر و صدای بوقچی های غربزده زلنسکی از دید جامعه جهانی مقصر است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی