بازدید 29977
با چهارصد و پنجاه و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وحشت در پایتخت اوکراین با حملات شدید موشکی روسیه / اوکراین به ایران هشدار داد / خروج روسیه از پیمان نیروهای مسلح اروپا

چهارصد و پنجاه و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 29 May 2023

وحشت در پایتخت اوکراین با حملات شدید موشکی روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و پنجاه و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پارلمان اوکراین اعمال تحریم علیه ایران را تأیید کرد
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۲۰:۴۲

 ورخوونا رادا (پارلمان اوکراین) تصمیم شورای ملی و دفاعی این کشور در خصوص اعمال تحریم‌های بخشی و سایر اقدامات محدودکننده علیه جمهوری اسلامی ایران را تأیید کرد. 

وبگاه ukrinform گزارش داده که سند پیشنهادی خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به مدت ۵۰ سال است. در این سند پیشنهاداتی برای منع فعالیت‌های تجاری اوکراین با ایران و همچنین توقف ترانزیت منابع، پروازها و حمل و نقل در خاک اوکراین مطرح شده است. این تحریم‌ها همچنین خواستار ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران برای انتقال فناوری شده است. 

پیشنهاد اعمال این تحریم از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مطرح شده است. او در کسوت ریاست‌جمهوری اوکراین حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده و در ماه‌های گذشته ایران را به ارسال سلاح برای روسیه متهم کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاها را تکذیب می‌کند.

کرملین: عواقب فسخ معاهده نیروهای مسلح اروپا متوجه روسیه نیست
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۲۰:۴۱

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که روسیه مقصر فسخ پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا نیست.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «در حوزه ثبات راهبردی کنونی [در جهان]، شاهد خلأ بزرگی هستیم که باید فوراً با معاهدات و اقدامات امنیتی بین‌المللی جدید پر شود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره خروج روسیه از پیمان نیروهای مسلح اروپایی اظهار داشت: «نمی‌توان هیچ عواقب مستقیمی را علیه روسیه، به دلیل فسخ این معاهده متصور شد زیرا این توافق پیش از این نیز فروپاشیده بود و مسکو مقصر آن نیست».

سخنگوی کرملین ادامه داد: «تدوین معاهدات و اسناد جدید برای امنیت بین‌الملل نیازمند ارتباط کاری کشورهای مختلف با روسیه است اما چنین چیزی فعلا در دسترس نیست که البته باز هم مسکو مقصر آن نیست».

ژنرال اوکراینی: ضدحمله اوکراین قریب‌الوقوع است
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۲۰:۳۸

«والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در یک ویدئوی یک دقیقه‌ای که سی ان ان از آن به عنوان یک پروپاگاندای نظامی یاد کرده است و تنها با چند کلمه گفته است که ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه قریب‌الوقوع است.

طبق این گزارش، این ژنرال اوکراینی در این کلیپ ویدئویی می‌گوید: «زمان آن رسیده است که آن‌چه که به ما تعلق دارد را بازگردانیم».

بر اساس گزارش سی ان ان، این ویدیوی دقیقه‌ای نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی در حال رژه، آموزش و ظاهراً آماده شدن برای نبرد هستند.

برخی از نظامیان اوکراینی که در کلیپ فوق الذکر بیان شد، در حال استفاده از تانک‌های آلمان و توپخانه‌ها و راکت‌اندازهای آمریکایی هستند.

نوار ویدئویی فوق با شعار سربازان اوکراینی و فرماندهان آن‌ها به پایان می‌رسد که می‌گویند: « اوکراین، سرزمین مادری من، پروردگار، پدر آسمانی ما، حمله قاطع ما، انتقام مقدس ما، پیروزی مقدس ما را مورد مرحمت قرار بده.»

ویدئوی زالوژنی پس از هفته‌ها گمانه‌زنی درباره زمان آغاز ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه یا این‌که اصلاً چنین ضدحمله‌ای در کار است یا خیر، منتشر شده است.

در پست زالوژنی که در توییتر قرار گرفته است، اشاره‌ مستقیمی به عملیات نظامی قریب‌الوقوع اوکراین نکرده است و جزئیات اندکی در خصوص ساختار نظامیان و تسلیحات اوکراینی ارائه داده است.

خروج روسیه از پیمان نیروهای مسلح اروپا
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۲۰:۳۶

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) قانون خروج این کشور از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا را امضا کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سند مربوط به خروج رسمی روسیه از پیمان نیروهای مسلح متعارف اروپا در درگاه رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی کرملین منتشر شده است.

این معاهده در سال ۱۹۹۰ در پاریس امضا شد و در سال ۱۹۹۹ نسخه به‌روزشده آن در نشست سران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استانبول امضا شد. نسخه اصلاح‌شده‌ای از این معاهده نیز توسط چهار کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان و اوکراین تصویب گردید.

در سال ۲۰۰۷، روسیه مشارکت خود در معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا را «تا زمانی که کشورهای ناتو موافقتنامه سازگاری را تصویب کنند و اجرای این سند را با حسن نیت آغاز نمایند» به حالت تعلیق درآورده بود.

پیش از این، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به خروج مسکو از معاهده نیروهای مسلح اروپا در آینده نزدیک، گفته بود که این معاهده با منافع امنیتی روسیه مغایرت دارد.

وحشت در پایتخت اوکراین با حملات شدید موشکی روسیه

 در ادامه دور جدید حملات هوایی روسیه، صبح امروز دوشنبه وقوع انفجارهایی، مناطق مرکزی کی یف، پایتخت اوکراین را به لرزه درآورد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به این که روسیه شانزدهمین حملات هوایی خود را علیه اوکراین در این ماه آغاز کرده است، نوشت: این انفجارها ساعاتی پس از شلیک ده ها موشک و پهپاد به اهدافی در سراسر اوکراین به وقوع پیوست.

شاهدان عینی خبرگزاری رویترز گفتند، ساکنان وحشت زده که برخی از آنها هنگام صرف صبحانه در کافه ها، ابتدا به آژیر حمله هوایی بی توجه بودند، زمانی که آسمان مملو از دود و ابرهای انفجاری شد، با عجله تلاش کردند پناه بگیرند.

ویتالی کلیچکو (Vitali Klitschko) شهردار کی یف، گفت که انفجارهایی در مناطق مرکزی پایتخت رخ داده و نیروهای اورژانس به محل اعزام شده اند. وی از ساکنان این منطقه خواست تا در پناهگاه ها بمانند.

یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که این حمله با موشک های بالستیک ـ که گمان می رود از نوع اسکندر بوده اند ـ و احتمالا موشک های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ انجام شده است.

وی گفت جزییات بیشتر را بعدا ارائه خواهد داد.

به نوشته رویترز، گزارش های فوری درباره میزان خسارات عمده این حمله در دست نیست.

شهردار کی یف عکسی از یک توده فلزی بزرگ که در حال سوختن در وسط یک جاده شلوع بود، در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است.

پس از شلیک ده‌ها موشک و پهپاد روسیه به اهدافی در سراسر اوکراین در ساعات اولیه روز دوشنبه، آژیر حمله هوایی در سراسر کی یف و مناطق اطراف آن به صدا درآمد.

بسیاری از ساکنان ابتدا هشدار حمله هوایی را نادیده گرفتند تا این که وقوع انفجارهای شدید در مرکز شهر آرامش ساکنان را به هم ریخت.

بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های متروی کی یف مملو از مردمی بود که به پناهگاه می‌رفتند؛ هرچند بسیاری از ساکنان هشدار حمله هوایی را نادیده گرفتند تا اینکه صدای انفجارهای شدید را در مرکز شهر شنیدند.

 پیش از این، روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی شبه نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خبر داده بود.

نیروگاه زاپوروژیا شامل شش واحد نیرو با ظرفیت کل ۶ گیگاوات و بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپاست.

در پایان فوریه ۲۰۲۲، این تاسیسات تحت کنترل نیروهای روسی قرار گرفت. از آن زمان، یگان‌های ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، مناطق مسکونی انرگودار و قلمرو ایستگاه را دوره‌ای گلوله باران کردند.

قانونگذار روسیه آلاسکا را تهدید به حمله موشکی کرد

به دنبال ابراز خرسندی لیندسی گراهام سناتور آمریکایی از اینکه امروز پول آمریکا برای کشتن روس‌ها هزینه می‌شود، یک قانونگذار روسیه پیشنهاد حمله موشکی پیش دستانه به آلاسکا را مطرح کرد.

 آندری گورولیوف معاون مجلس دوما روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: موشک‌هایی در نزدیکی آمریکا مستقر شده که قادر به ویران کردن آلاسکا هستند.

گورولیوف اضافه کرد که روسیه باید به جای منتظر ماندن برای حمله از سوی دشمنان، با آن تسلیحات اقدام کند.

وی که پیشتر در اظهاراتی عجیب گفته بود، انگلیس باید از روی زمین محو شود، اظهار داشت: ما یک نیروی هسته‌ای راهبردی داریم که خاک آمریکا را در نظر دارد. بگذارید به شما یادآوری کنم، آلاسکا آن سوی تنگه است. این کار زیاد طول نمی‌کشد، چند تیپ کافی است.

براساس این گزارش، زمان دقیق مطرح شدن این اظهارات از سوی نماینده دومای روسیه مشخص نیست؛ اما جمعه گذشته یک ویدئو در این رابطه توسط آنتون هراشچنک معاون سابق وزیر امور داخلی اوکراین در حساب توئیترش منتشر شد؛ همان روز که سناتور گراهام با زلنسکی در کی‌یف دیدار و از مرگ روس‌ها به وسیله ۳۸ میلیارد دلاری که آمریکا به اوکراین داده، ابراز خرسندی کرد.

گراهام در دیدار با زلنسکی در حالی که درمورد مسیر جنگ صحبت می‌کرد، گفت که اکنون روس‌ها می‌میرند. وی پس از یک وقفه با لبخند افزود: این بهترین پولی است که ما تاکنون هزینه کردیم.

مقام های روسیه با خشم به این اظهارات واکنش دادند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اشاره کرده که داشتن چنین سناتورهایی برای یک کشور بسیار شرم آور است.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در واکنش به این اظهارات، گفت که گراهام "پیر احمق" نباید چنین اظهاراتی را مطرح می‌کرد.

گراهام در واکنش به انتقادات گسترده از خود روز یکشنبه مدعی شد که فقط از اقدام‌های اوکراین برای عقب راندن روسیه تقدیر کرده است.

اوکراین به ایران هشدار داد

 همزمان با لفاظی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر اتهام‌زنی‌ علیه تهران را تکرار کرد.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، این مقام ارشد اوکراینی با تکرار ادعاهای مشارکت جمهوری اسلامی با روسیه در جنگ اوکراین، در پیامی تهدید‌آمیز گفت که تهران با «پیامدهایی» مواجه خواهد شد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر منتشر کرد، در این خصوص گفت: تهران به متحد کلیدی مسکو در این جنگ تبدیل شده و عمداً این کشور را با تسلیحاتی برای حمله به شهرهای غیرنظامی تجهیز می‌کند.

پودولیاک در ادامه مدعی شد که روز گذشته (یکشنبه)، ارتش روسیه با پهپادهای شاهد ایران به اوکراین حمله کرده است.

وی در این خصوص مدعی شد: «حمله امشب به کی‌یف با پنجاه پهپاد شاهد در روز شهر، تأیید روشنی از این حقیقت است.»

وی ادامه داد: «از نظر حقوقی، ایران با نیت مستقیم و با درک عواقب اقدامات خود این کار را انجام می‌دهد و قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت.»

مشاور رئیس دفتر زلنسکی سپس با لحنی هشدارآمیز گفت: «امروز، می‌خواهم قوانین اساسی زندگی، به خصوص قانون بومرنگ را به تهران یادآوری کنم. با توهم دوری جغرافیایی یا سوء تفاهم درباره اولویت‌های امروز اوکراین، سردرگم نشوید، پهپادهای شاهد زمانی که روزی رها شوند، روزی قطعاً مسیر خود را به سمت‌ تولیدکننده خود پیدا خواهد کرد.»

از طرف دیگر، پودولیاک به تلاش ضدایرانی زلنسکی اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داده است.

در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وبسایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است: «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵۰ سال.»

«آندری یرماک»، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد، تحریم‌های پیشنهادی شامل محدودیت‌های تجاری، مالی و فناوری با ایران شود و محموله‌ها و پروازهای ایران از خاک اوکراین را ممنوع و شهروندان ایرانی را از خارج کردن سرمایه‌هایشان از اوکراین منع می‌کند.

در ماه های اخیر، اوکراین بارها به همراه متحدان غربی این کشور مدعی شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران از طریق ارسال پهپاد به روسیه، در جنگ اوکراین مشارکت دارد، در حالی که جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده که بحث ارسال پهپاد به روسیه، مربوط به قبل از جنگ اوکراین است و تهران از نحوه استفاده این پهپادها اطلاعی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران اوکراین بارها بر حل این موضوع از طریق سیاسی تأکید و آمادگی خود را برای حل آن اعلام کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، ضمن تأکید دوباره بر مخالفت ایران با جنگ اوکراین، ابراز امیدواری کرد، طرفین به مسیر گفت‌وگو بازگشته و شاهد پایان جنگ و استقرار صلح باشیم.

کنعانی تکرار ادعاهای واهی رئیس‌جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی برشمرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۸۵
زلنسکی زورش به روسیه نمیرسه به ایران هشدار میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
زنده باد اوکراین لعنت بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
با تحریم ایران در حال تقرب جستن به آمریکا و اسرائیل و گدایی بیشتر هست!!1
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
دلقک را با یک پهپاد بزنید تا همه کشورها راحت شوند
عاقبت غربگدایی
دوران تحریم و تحریم بازی شما یانکی ها هم داره به سر میاد
اگه ایران انقدر قویه که روسیه رو تجهیز میکنه پس زانو بزنید در مقابل و خیال خودتون رو هم راحت کنید چرا پس سر به سرش میذارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اروپایی ها حقشان است که به درک واصل شوند
اروپایی ها 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی مرتد کافر کثیف نجس راهی جهنم شود
ببین اگه تمام دنیا و ناتو بخوان اوکراین پیروز بشه تا ایران خواد روسیه شکست نمیخوره پس زور الکی نزن سوریه هم دیدی که ایران نخواست خواسته کل دنیا به بیراه رفت الانم ایران نخواد برگی از درخت سیاست جهانی کنده نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ابر قدرت منطقه این کارت ملی ما چی شدش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
خوب حالا دیگه اینقدرها که میگی نیست
خوبه اکراین بحای زر زر مستقیم حمله کنه و جوابش رو بگیره
پاسخ ها
عبدالرحمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اول جواب طالبان بده
خوبه اکراین بحای زر زر مستقیم حمله کنه و جوابش رو بگیره
باور نمی کردم ولی واقعا یه مشت فاشیست در اوکراین به قدرت رسانده شدن برای تضعیف روسیه و تضعیف و وابسته تر کردن اتحادیه اروپا که قبلا انگلستان از آن خارج شده و تقویت محور انگلساکسونی انگلستان آمریکا و استرالیا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
در سال ۲۰۱۴ این اتفاق افتاد بعد از کودتای رنگی امریکا. دو رییس جمهوری که سر کار امدند هر دو مترسک بودند
جای بسی افتخاراست که روسیه به مااحتیاج دارد.واز ابرقدرت نظامی منطقه هم قویترشده ایم.حالادنیابایددرمعادلات خودقدرت نظامی وعلمی ایران دررده بندی خیلی بالا آمده باشد.وحداقل قدرت برترخاورمیانه درنظربگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
از ديد ديگر ببين عزيز شما در باغ نيستي
مرگ و لعنت بر پوتین جانی و بی صفت
پاسخ ها
آیدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
درود بر پوتین شجاع و مدیرو مدبر و آگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
جالبه این هایی که می‌گفتن نباید برای کسی آرزوی مرگ داشته باشی حالا برای هزاران نفر آرزوی مرگ دارند
اتفاقاً جنگاور شجاعی مثل پوتین باید حداقل 10 سال دیگر هم عمر داشته باشه تا اروپا رو به طور کامل شخم زند و تبدیل به ویرانه و زمین سوخته سازد
رها
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
داداش انگارحالت خوب نیست برویه آبی به صورتت بزن.روسیه نه بلکه این اوکراین جونت است.که برای ملت ایران۵۰ سال بدبختی بیشترخاسته است نه پوتین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
مگه نمیگفتین این قدر مرگ به این و اون نگید....چطور شد؟به پوتین رسید، مرگ خوب شد؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
لعنت بر وطن فروش غرب پرست
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
در مقابل جنایات غرب خوب ایستاده
شجاعت پوتین و می ستایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
پوتین حرام لقمه و غارتگری بیش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
لنت بر هر چی غربزده غربگداست که هر چی مشکل داریم از غرب و نوچه های وطن فروش آنهاست .
اب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می خونه. حکایت تهدیدات زلنسکی و طالبانه.
ما مردم ایران مخالف ارسال تسلیحات برای روسیه هستیم + موافقیم _
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
تو اول بگو چند سالته شغلت چیه؟ سرپرست خانواری یا نون خور خانواده ای؟ اهل ایرانی یا از آلبانی با وی پی اس ایران متصل شدی؟ اینارو بگو اول ببینیم رایت ارزش داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
روسیه شکست بخوره این غربی ها پدر مارو در میارن تحریم ها شدیدتر
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
من موافقم
رها
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
لطفا فقط بجای خودتون نظربدین نه۸۵میلیون نفر ایرانی.تشکر
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یه نفری این حرفو ردی یا با اکثریت چند نفری
ایران به اوکراین بارها عنوان داشته که پهپادها را قبل از جنگ کی یف - مسکو به روسیه فروخته است و حال بین اوکراین - روسیه جنگ اتفاق افتاده و مسکو از پهپادهای ایرانی استفاده می کند، چه ربطی به ایران دارد که زلنسکی این گونه طلبکارانه سخن می گوید.
باید از زلنسکی پرسید که اگر مثلا شما در شرایط صلح از آمریکا جنگنده اف ۱۶ تحویل بگیری و بعد بین شما و مسکو مثل همین درگیری ای که ایجاد شده، جنگ اتفاق بیفتد و نیروی دفاعی شما از جنگنده های آمریکایی استفاده کند، روسیه می تواند به آمریکا معترض شود که چرا در زمان صلح به اوکراین جنگنده فروختی که حالا که جنگ شده بر علیه ما استفاده می کند؟ این چه منطقی است که شما دارید، طبق قرارداد نظامی بین روسیه - ایران ، روسیه به دلیل کیفیت بالای پهپادهای ایرانی از ایران پهپاد خریده که طبق گفته مقامات کشور ما این پهپادها قبل از شروع جنگ توسط طرف روس خریداری شده است حال بین شما و مسکو درگیری اتفاق افتاده و روسیه از پهپادهای از پیش خریداری شده ما استفاده می کند چه ربطی به ما دارد؟؟؟؟؟ با این منطقی که شما دارید اگر همین جنگ به جنگی جهانی تبدیل شود تمام کشورهایی که پیش از جنگ به همدیگر سلاح فروخته اند متهم می شوند.
زلنسکی به جای فرافکنی و تحریم ایران باید خود را تحریم کند که چرا آن زمانی که مقامات کرملین بارها به ناتو هشدار می دادند که تحرکات نظامی شان در مرزهای روسیه قابل پذیرش نیست و این اقدامات تحریک آمیز ممکن است منجر به درگیری شود، به فکر این روزها نبود که این طور کشورش را در تله آمریکا و غرب انداخت و علاوه بر آوارگی مردم کشورش، اروپای شرقی را هم دچار بحران ساخت.
وقتی جمعه گذشته با سناتور گراهام در کی یف دیدار می کنی و این فرد می گوید؛ "اکنون روس ها می میرند و بعد از یک وقفه با لبخند می گوید این بهترین پولی است که ما تاکنون هزینه کرده ایم" و این ویدئو را رسانه ای می کنید، آیا نمی دانی چه تبعات بدی برای کشورت دارد؟ آیا نمی دانی حمله موشکی شدید امروز روسیه به کی یف شاید حاصل همین ناپختگی هایت در دنیای سیاست باشد؟
هنرپیشگی با دنیای سیاست زمین تا آسمان فرق دارد و به نظر می رسد این بار هم توسط این سناتور آمریکایی عروسک خیمه شب بازی ای به ضرر کشورت شدی، لبخند این سناتور آمریکایی باید باعث گریه ات می شد، آمریکا با این سیاست فریبکارانه (نصب سامانه های موشکی توسط ناتو و تحریک کرملین)، بین مسکو - کی یف آتش جنگی را برافروخت که به گفته تحلیل گران خودشان ممکن است سال ها ادامه یابد و اگر هم پایان یابد خصومت دو ملت تا دهه ها ادامه پیدا می کند و خودش در این جنگ، میلیاردها دلار اسلحه و تسلیحات نظامی به غرب فروخت، میلیاردها دلار گاز مایع به اروپا صادر کرد و تاوانش را مردم کشور تو با مرگ و آوارگی دادند و شاید این لبخند، لبخندی کنایه آمیز بوده باشد که معنای آن را درک نکرده ای.
امروز با سیاست غلط سردمداران ناتو و اقدامات تحریک آمیزشان در مرزهای روسیه که علت اصلی تهاجم مسکو به کشورت بود، ببیش از ۲۰ درصد خاک کشورت ضمیمه کشور روسیه شد، پس بهتر است به جای فرافکنی و اتهام زنی به دیگر کشورها، به جای ادامه جنگ و درگیری، راه حل دیپلماتیک را برای پایان مناقشه انتخاب کنی تا بیش از این مردم کشورت تاوان سیاست های فریبکارانه آمریکا و غرب را نپردازند.
پاسخ ها
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
ادعای مقامات ایران در مورد زمان تحویل پهپادها خلاف واقعیت است و همیتن الان هم دارند ماهانه حدود 150 فروند شاهد تولید و تحویل روسیه می دهند.
درسته که برای تابناک و همه رسانه های ایران و دولت بهتره بی طرف باشن در این جنگ. ولی بی طرفی معنیش نیست که بعضی خبرها رو ننویسین. دشب فرودگاه نزدیک کیف رو جوری زده روسیه که زمین ۵۰ کیلومتر اونطرف لرزیده و مردم فکر کردن زلزله شده. البته با پررویی و حماقت کلیچکو امروز گفت این صدای انتقال سلاح به خط مقدمه! توی اون فرودگاه محل پاتریوت آمریکاست. اولی رو که چن روز پیش روس زد.اگه این دومی هم خورده باشه یعنی تمام ابهت آمریکا پشم. و افسا آمریکا حتی موشک اسکندر ۳۵ سال پیش روس رو نمیتونه بزنه .. خخخ.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
پس کیف با تفگ بادی این خرسون و خارکف و کیف رو پس گرفته
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
تو در فاصله 50 کیلومتری بودی که لرزشش را حس کردی؟
لعنت بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
لعنت بر دلقک
پهباد و که رسانه های ج.ا با افتخار نشون دادند که این فیلم هارو روسیه گرفته درحالی از پهباد استفاده میکنه !!! باید منتظر عواقبش ام باشند اونایی که کمک روسیه کردند ، بخاطر هیچی مملکت و شریک تجاوز روسیه کردند !! بی خود نیست که اوضاع مملکت این شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
جنگ از همون روزی شروع شد که ایرانو تحریم کردن از امکانات جهانی محرومش کردن شما به غیرتت بر نمیخوره مشکل خودته
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
تهدید نکن امریکایی
روسیه عمرا جنگنده بده به ایران.....سرکاریه ، مملکت و فرستادند تو پرتگاه بخاطر هیچی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اون سفارش هم در اصل مال مصر بود که بخاطر آمریکا و اف 35 کنسلش کرد( مثل مورد ترکیه و اس 400) روسیه مونده بود با شکاری که مختص آب و هوای خاورمیانه ساخته چیکار کنه.بینواها
برید خجالت بکشید که الجزایر خریدش :)))))))))
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
باشه بهش می گم نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
از پرچمت، تفکرت هم پیداست.حال عمو سام خوبه؟
اگر ایران حمله روسیه رو محکوم می‌کرد حالا دشمن دیگر به دشمنانمان اضافه نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
دشمنی روسبه هزار برابر خطرناک تره تا دشمنی اکراین فکسنی که با کمک ۵۰ کشور در گل گیر کرده
شما بهتره هیچوقت وارد سیاست نشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
حال که وقت انتقام از اروپا فرا رسیده چرا باید این جنگ رو محکوم کنیم ‌‌؟
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
در زمان جنگ جهانی هم رضا خان اعلام بی طرفی کرد،اما اخرش چه شد!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
به درک اضافه بشه اوکراین عددی نیست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
فتنه آمریکا را باید محکوم کنیم ، گور پدر زلنسکی دلقک و ارباباش
قبلا الفاظ و جملات مسئولین اوکراین بسیار شبیه به صهیونیست ها و اسرائیل بود. الان نحوه تهدید و رجزخوانی آنها هم کاملا مثل اسرائیل است. به نظر می رسد، اوکراین همان اسرائیل است.
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
یهودی همینه .
زلنسکی یهودی هم شبیه نتانیاهوست.
خود مسیحی ها هم از یهودی ها بیزارند و همشون رو بزور از غرب مهاجرت دادند به اسرائیل.
و مسیحیان آرزو دارند و برنامه ریزی میکنند تا آرماگدون اتفاق بیفتد و همه یهودی ها کشته شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
آقاتون گفتش عربستان نابود میشه ولی برادر شدش اقا گفته اسرائیل نابود میشه هر سال نابودیش تمدید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اوکراین رو یهودی ها اداره می کنند. رئیس جمهورشون هم یهودیه و همچنین اعضای کابینه اش.
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
اصلا میفهمی چی میگی؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
هر دوشون نوکر آمریکا هستند
حمله به شهر ها از درماندگی است مانند صدام متاسفانه از لحاظ عقلی واقعا روسیه چه حا و چه طول تاریخ ضعیف است باید مسولین محترم کشور عقلشان را دست روسیه ندهند ما در طول تاریخ مردمان فهمیده بوده ایم و روسیه در تما جنگهای طول تاریخ شکست خورده است اگر جایی هم پیشرفتی داشته با کمک دیگران بوده
این وحشت مردم بیگناه اکراین به یمن پهباد های ایرانی است
خدایی خوب مردم بیگناه را میکسه
خسته نباشید دلاوران
پهپاد هایی که قبل از جنگ داده چندتا بوده که هنوز تموم نشده
درود بر پوتین قهرمان و شجاع که نگذاشت کشورش نابود شود و با پیش دستی ناتو را ذلیل و حقیر کر
به تو گفتم بچه جان برو دنبال تیله بازیت هنوز باید خیلی چیزها را یاد می گرفتی تا وارد دنیای سیاست می شدی هنوز در جهان پر پیچ و خم سیاست دهانت بوی شیر می دهد من اگر جای جنابعالی در بودم همین الان بال و بندیلم را جمع می کردم و می رفتم در سرزمین موعود یهود پناهنده می شدم و قال قضیه را می کنم
قضاوتهای سطحی خسته کننده است. عمق نظر اکثریت نظر دهندگان مایوس کننده است.
رییس جمهور افریقای جنوبی دو روز پیش در پاسخ خبرنگار امریکایی که گفت اگر پوتین به کشور شما سفر کند او رادسنگیر می کنید پاسخ منفی داد
وقتی خبرنگار گفت مگر پوتین جنایتکار جنگی نیست
رییس جمهور پاسخ داد اگر به جنایت جنگی بود سردمدتران فعلی امریکا می بایست ده ها سال پیش دستگیر می شدند.
قیافه خبرنگار دیدنی بود
درود بر آمریکا
زلنسکی کلا فرافکنی زباد می کنه. خب تو که زورت به روسیه نمی رسید واسه چی وارد جنگ شدی. همون اول با مدارا رفتار می کردی این همه هم ادم و به کشتن نمی دادی. چرا روسیه با بقیه همسایه هاش در جنگ نیست بس که تو تحریکش کردی
پیش از این، روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی شبه نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خبر داده بود.

نیروگاه زاپوروژیا شامل شش واحد نیرو با ظرفیت کل ۶ گیگاوات و بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپاست

فقط یک مثل زلنسکی به بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا حمله می کنه اگه اون نیروگاه طوریش بشه اکراین و کل قاره اروپا الوده میشه
واقعا دارم روز به روز بیشتر به این نتیجه میرسم که هدف زلنسکی نابود کردن اتحادیه اروپا بوده از اول. این مردک با انگلیس و امریکا تبانی کرده
کل اروپا و آمریکا از اوکراین حمایت میکنند سلاح پول مهمات زلنسکی را بفهمانید ایران حق داره به هر کشوری که دوست داره سلاح ارسال بکنه تو زلنسکی چرا به آذربایجان بمب فسفری ارسال میکردی و کنار علیف جنایت جنگی میکردین بمب فسفری سلاح ممنوعه است زلنسکی تو دلقکی بیش نیستی که اوکراین را بخواطر هیچ نابود کردی
به قول خود تحقیرها فتو شاپه
ریس.جمهوراوکراین.مردم.اوکراین.فدای.غرب.مکند
اقای زلنسکی اول اونیکه زائید ی بزرگش کن بعد ایران را تهدید کن دلقک خان
درود بر پوتین
زلنسکی دلقک ، مردم اکراین را فدای برتری جویی آمریکا کرده و به نوکری آمریکا افتخار میکند مطمئن باش تو و اربابت آمریکا ، لگد مال خواهید شد . دلقک سینما ، به اندازه یک مترسک هم اراده از خودت نداری .
ظاهرا اوکراینی ها هنوز کینه هواپیمای مسافربریشون را دارن....
درواقع آمریکا اگر نتونه روسیه را تجزیه کنه می‌خواد یک اسرائیل در همسایگی اش برای نا امن کردن روسیه ايجاد کنه که هیچوقت نتونه سر پا شه و دائم مثل اسرائیل تشنج آفرینی کند نتیجه جلوی پیشرفت روسیه را میگیرد دوم کشورهای اروپایی را با ترساندن از روسیه تحت فرمان می‌کند مشابه سیاست ترسوندن کشورهای عربی از ایران و بدهکار کردن همه به آمریکا نتیجه تنها راه مقابله برای روسیه از بين بردن این خطر است
پوتین نامرد با هم نژاد های خودش چه میکند فردا با ما چه خواهد کرد
دوستی با ایشان همانند دوستی خاله خرسه است
آقای زنسکی شما خودت از پنجاه کشور اسلحه میگیری حالا روسیه شما را می‌زند
برای ایران شاخ و شانه میکشی شما آمریکا نابودت کرده نه ایران
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی