بازدید 4459

سلطان عمان با استقبال دکتر مخبر وارد تهران شد

سلطان عمان با استقبال معاون اول رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد، وارد تهران شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 28 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر عصر امروز (یکشنبه) در فرودگاه مهرآباد ورود هیثم بن طارق و هیات همراه برای سفری دو روزه به ایران را خوشامد گفت و با اشاره به روابط دیرینه و ظرفیت های گسترده دو کشور، اظهار امیدواری کرد این سفر برای دو ملت ایران و عمان و کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.
معاون اول رییس جمهور به روابط تاریخی و صمیمانه تهران- مسقط اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد.

دکتر مخبر تصریح کرد: روابط سیاسی ایران و عمان روابطی نزدیک و عمیق است و این روابط صمیمانه ایجاب می‌کند مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین نیز همپای مناسبات سیاسی توسعه پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور مسائل بانکی را از مهمترین موانع پیش روی توسعه تعاملات تجاری دو کشور برشمرد و از اراده جدی جمهوری اسلامی برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور خبر داد.

هیثم بن طارق پادشاه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بعضا کاستی هایی در روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد گفت: در این سفر در خصوص مسائل و موانع پیش روی مبادلات تجاری دو کشور مذاکره و گفتگو خواهیم کرد.

وی بر لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد و افزود: اگر چالش‌ها و موانع بانکی میان دو کشور برطرف شود، مراودات اقتصادی تجار دو کشور و همکاریهای تجاری فيمابين تسهیل خواهد شد.

هیثم بن طارق گفت: امیدوارم در این سفر به راهکارهایی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین دست‌یابیم.

گفتنی است سلطان عمان تا ساعاتی دیگر مورد استقبال رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران قرار می گیرد و طی دو روز اقامت در تهران برنامه های فشرده ای خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل