بازدید 4898

لایحه حجاب، خروجی «اجماع نظر سران قوا» است

با توجه به وفاق حاصل شده در قوای کشور حدود ۳۰ روز قبل از ارسال رسمی لایحه عفاف و حجاب به دولت، پیش‌نویس لایحه به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه و رؤسای قوا پس از مدتی کتباً نظرات اصلاحی خود را به رییس قوه قضاییه ارسال کردند همچنین نظر تخصصی دستگاه‌های مختلف و بسیاری از کارشناسان این حوزه در تدوین لایحه گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 27 May 2023

 

 به گزارش تابناک؛ مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی ارسال لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه به دولت و اصلاحات هیئت دولت در لایحه عفاف و حجاب ارسالی از سوی قوه قضاییه، برخی اظهارنظرها در فضای مجازی مطرح شد؛ از جمله اینکه برخی نوشتند لایحه ارسالی دولت برای مجلس صرفاً نظر مسئولان قوه قضاییه را تأمین کرده و دو قوای دیگر هیچ نقشی در تنظیم لایحه مورد اشاره نداشتند.


این در حالی است که با توجه به وفاق حاصل شده در قوای کشور حدود ۳۰ روز قبل از ارسال رسمی لایحه عفاف و حجاب به دولت، پیش‌نویس لایحه به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه و رؤسای قوا پس از مدتی کتباً نظرات اصلاحی خود را به رییس قوه قضاییه ارسال کردند همچنین نظر تخصصی دستگاه‌های مختلف و بسیاری از کارشناسان این حوزه در تدوین لایحه گرفته شده است.


متن آماده شده بر اساس اجماع نظر سران قوا و دستگاه‌های مسئول کشور آماده شده است. طبیعتاً هیئت دولت در حد اختیارات قانونی خود قبل از تصویب می‌توانست اصلاحات مدنظر خود را در لایحه اعمال کند و این اتفاق هم افتاده است و همانطور که وزیر دادگستری اعلام کرد دولت پس از اصلاحاتی لایحه را به مجلس ارسال کرده است. مجلس هم این اختیار را دارد تا تغییرات مدنظر نمایندگان را اعمال کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
رئیسی اول با پدر زن خودش در این زمینه هماهنگی بکند بعد در جلسه سران قوا در این زمینه حاضر بشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
کاملا صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
شما که کی گفتید کارهای رئیسی با هماهنگی آقای علم الهدی است. چی شد پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول امام جمعه کرج با این لایحه ها نمیشه جلوی فرو ریختن دیوار برلین رو‌گرفت....به جز ایجاد هزینه برای نظام کاری نمیکنید....بهتره با مردم کنار بیاید و بحث حجاب رو به خودشون واگذار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مگه دلبخواهیه ؟ پس خیلی قوانین دیگه رو به خودشون واگذار کنیم
ازدواج جز رویاها شده اینها میخوان حجاب روی سر مردم بزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
حجاب قانون دین اسلام برای حفظ عفاف و سلامت جامعه است و مردم ایران چون مسلمان هستند خودشون حجاب را انتخاب کرده اند.
دقت کردید در این چند ساله این جلسه سران سه قوه چقدر چالش ساز شده و هر جلسه اون مشکلات جدیدی برای مردم به همراه داره؟ اصولا وقتی ساختار قانونی برای کار در کشور وجود داره، این جمع ۳ نفره این وسط چکاره است؟
غرب ۲۰۰سال طول کشید تاپوشش زنانش به اینجاکشیدولی ایران تا۵سال دیگربه ان خواهدرسید
پوشش اختیاری ابتدائی ترین حق یک انسان است چرا فکر می کنیم انسانها چیزی نمی فهمند و باید همه چیز را به انان تحمیل کرد؟ اجازه دهید مردم زندگی شان را بکنند
البته ما كه شعور تجزيه تحليل مسايل رو نداريم ، ولي بهتره برين معضلات اصلي كشور رو حل كنيد ، اگه زورتون رسيد مسيله حق ابه رو هم پشت گوش نندازين !
مجلس و مردم هم که کشک هستن
این وفاق مثل همون وفاق افزایش قیمت بنزین نیست؟ گفتم که یادتون بیاد که روحانی گفت من خودمم صبح فهمیدم
الحمدلله که مشکل اصلی مملکت رو حل کردین
اگه فرصتی شد مشکلات پیش پا افتاده ای چون تورم؛ معیشت مردم: دزدی بیت المال یا بقول خودتان اختلاس ؛ بیکاری و غیره رو هم حل بفرمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل