بازدید 4192
فرمانده کل سپاه:

برای قوی‌ شدن راهی جز افزایش جمعیت نداریم

فرمانده کل سپاه گفت: راهبرد محدودسازی جمعیت به‌خصوص برای امت‌های مسلمان و به‌ویژه ایران، راهبرد امنیتی خطرناکی بوده که از سوی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها ترویج شده و یک برنامه کاملا حساب‌شده و ویرانگر است.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 27 May 2023

به گزارش تابناک، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (شنبه) در حاشیه همایش فرماندهان و مسئولان عالی نیروهای مسلح که به‌مناسبت روز ملی جوانی جمعیت در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۳۹۸ بر اساس دیدگاه‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص پیامدهای خسارت‌بار تحدید جمعیت و بعد از سفارش‌ها توصیه‌هایی که در مورد تکثیر جمعیت عنوان کردند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این واقعیت واقف شد که بایستی سازوکارهایی را در این زمینه اعمال کند.

وی ادامه داد: این سازوکارها جنبه‌های فرهنگی، تغییر نگرش‌ها، باورها و اعتقادات به مسئله جمعیت و فرزندآوری در سطح سپاه و بسیج و حتی در سطح کشور را شامل می‌شود؛ در این رابطه باید سازوکارهایی پیش‌بینی شود تا جوانان ضمن تمایل داشتن به ازدواج، برای فرزندآوری هم تمام مشوق‌های لازم را داشته باشند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: باید همه موانعی که به‌صورت ذهنی عامل اصلی عدم رغبت جوانان به ازدواج و فرزندآوری است، شناسایی و رفع شود و با مشوق‌هایی برای شتاب‌دهی به این حرکت اندیشیده شود؛ بنابراین تلاش کردیم که سطوح پرداختی وام‌های ازدواج را حتی بالاتر از رقم‌های ابلاغ شده به سپاه، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این به ازای هر فرزندی هم که به دنیا می‌آید، مبالغ مشوقی را با وام‌هایی که به هر فرزند تعلق می‌گیرد، افزایش دادیم؛ از سوی دیگر در برگه‌های حقوقی کارکنان هم پیشنهادهایی را دادیم که تا حقوق همسر و فرزندان به شکل قابل توجهی افزایش یابد؛ چون حقوقی که مابه‌ازای یک فرزند و یا همسر در برگه حقوقی کارکنان قرار داشت، خیلی کم بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به واگذاری خانه‌های سازمانی بیان کرد: در مورد واگذاری خانه‌های سازمانی هم اولویت با کسانی است که فرزند بیشتری دارند؛ همچنین مسکن ملکی، سفرهای زیارتی-سیاحتی، و پرداخت وام بر اساس تعداد فرزند هر خانواده در سپاه تنظیم شده است؛ بنابراین هر کس که فرزند بیشتری داشته باشد از امتیازات و اولویت‌های بیشتری برخوردار خواهد شد؛ البته این‌ها جنبه‌های امتیازات مادی مربوط به جوانی جمعیت است.

فرمانده کل سپاه گفت: اما مهم‌تر از این امتیازات، رساندن جوانان این مرز و بوم به این واقعیت است که راهبرد محدودسازی جمعیت به‌خصوص برای امت‌های مسلمان و به‌ویژه ایران راهبرد امنیتی خطرناکی بوده که از سوی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها ترویج شده و یک برنامه کاملاً حساب‌شده و ویرانگر است؛ یعنی یکی از تهدیدات شوم و خاموش بدون اینکه مردم متوجه شوند، این است که مردم را با سیاستی غلط به این سمت ببرند که جمعیت جوان کشور کاهش یابد و نیروهای مولد و انرژی‌های پرتوان کشور زائل شود تا کشور با جمعیتی پیر روبه‌رو شود.

وی عنوان کرد: این موضوع، امکان تسلط دشمن را بر ما افزایش می‌دهد؛ چون طی ۴۵ سال گذشته ما به تجربه دریافتیم که عامل اصلی قدرت ما جمعیت جوان است و ما اگر می‌خواهیم کشوری درخشان و در نظام بین‌الملل کشوری قدرتمند، قوی، پیشرفته و پرانرژی با حرکات رو به جلو باشیم، نیازمند جمعیتی جوان هستیم که این حفظ جوانی جمعیت هم راهبردی اساسی در همه ابعاد همچون فرهنگی، اقتصادی، علمی، سیاسی و حتی امنیتی است.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: جمعیت، رکن اساسی هویت، قدرت، اقتدار، اعتبار و منزلت ما است؛ پس این نکته مهم است که در تمامی دستگاه‌های کشور، آحاد مردم و خانواده‌ها این اعتقاد و باور ملی و اسلامی به‌وجود بیاید که برای قوی شدن راهی جز افزایش جمعیت نداریم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۹
و برای افزایش جمعیت راهی جز اصلاح وضع موجود ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بغیر از چین کمونیست کدام کشور بخاطر زیادی جمعیت قوی شده است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
برای قوی شدن واقعی در درجه اول نیاز به اعتماد بین ملت و حکومت است
سردار مستعان چه شد؟
افزایش جمعیت ؟ با کدام معیشت با کدام درآمد با کدام مسکن با کدام ؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی اینکه سپاه بالاتر از قانون است و بر اساس اینکه هر چقدر بخواهد به حقوق و مزایای پرسنل خودش اضافه می کند(هرچند دلایلش موجه هم باشد) و فارغ از ابلاغ و اشل حقوق لشگری و کشوری عمل می کند و...
این است وضعیت خودی و غیرخودی...
سیاهی لشکر نیاید به کار یکی مرد جنگی به از صد هزار
از مستعان 110 چه خبر؟
اقای سردار ۲۰ درصد نخبه ها از کشور رفتن و میخواهید چکار همین جمعیت را طوری رفتار کنید و امکانات و برابری را پیاده کنید که ترک وطن نکنند تا کی می خواهید برای کشورهای دیگر نیروی مجانی پرورش بدید انهم از نوع نخبه
برای قوی شدن راهی جز قطع دست اختلاسگران و رانتخواران و مردمی کردن اقتصاد و مردمی کردن سیستم مدیریت جامعه و آشتی با دنیا ندارید .. وقتی جوانان به آینده امیدوار شوند ، خودشان بلدند چگونه ازدواج کنند و جمعیت را افزایش دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سیاهی لشکر گرسنه بیسواد برای چیه کدام زیر ساخت درست دارید بهداشت آموزش امنیت غذایی
با این تورم وبیکاری واجاره بها جوونا میگن مگه مغز خر خوردیم که ازدواج کنیم وتشکیل خانواده بدیم چه برسه به اینکه بخوان چند تا بچه هم داشته باشن.بهتره خانواده مسئولین که خدارو شکر نگرانی بابت این چیزها ندارند زحمت افزایش جمعیت رو بکشن
با حقوق ماهی ۱۵۰ دلار،معادل یک روز دستمزد در آمریکا، قطر یا امارات، ملت از برده هم چند پله پایین تر هستند.
شما برده میخواهید. با این فلاکت هدف فقط همینه.
سلام سردار تو خرجش را میدی تو کار بهشون میدی همن کاری که با قشر طبقه ضعیف کردین برای ده قرن ما کافی برید نیروی مزدور بگیرید ما قشر ضعیف دیگه با شما همراهی نمی کنیم آقا زاده هستن بگین
شهروند با کیفیت میخواهید باید دست به خوداصلاحی بزنید وگرنه جمعیت بی کیفیت بیکار و بی آینده که زیاد بشن میشن بلای جون خودتون ،خود دانی.
و برای افزایش جمعیت راهی جز تعمل با دنیا و اصلاح سیستم اقتصلدی ندارید
بلی داشتن جمعیت جوان و مولد و ماهر مهم است، برای آن باقد امید به آینده در میان نسل فعلی افرایش یابد
کار نداریم چطور توقع بچه دار شدن دارید
ما ملت خدا هستیم نه شما
ان شاءالله ظهور مهدی و یاران با وفاش
نگران‌ نباشید جمعیت افغان در کشور جای ایرانی را داره میگیره تا چند سال دیگه ایران کامل دست افغانها میافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
درسته ... نفری بیست تا بچه دارن.... بقدری جسور شدن که خودشون رو صاحب مملکت میدونن
همه دنیا دنبال اقتصاد قویتر هستن برای قدرت کشورشون
ایشون هم دنبال تولید انبوه بچه گدا
اخه الان جوونها چه آینده ای دارن که بچه های جدید داشته باشن ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دقیقا
اونها شرایط خوب ایجاد کردن و باعث جذب جوانهای دیگر کشور ها میشوندُ ما هم شما رو داریم که جوونها رو دارین از این کشور فراری میدهید.
برای قوی شدن نیاز به جمعیت تحصیلکرده، قانونمند و مرفه هست که مشکل معیشت نداشته باشن،تهدید خشکسالی و تورم و ناامنی اقتصادی و اجتماعی نداشته باشن و بتونن حتی با تعداد کم اما با اقتصاد قوی به کشور و میهن خدمت کنن
اره از طرفی آپارتمان 45 متری له مردم میدهید از طرفی اغزایش بچه با کدام سازتان برقصیم
سردار سلامی آن قوی‌ شدنی که راهش جز افزایش جمعیت نیست، قوی شدن نیست.
شما همین جمعیت فعلی رو از گرسنگی نکشید افزایش جمعیت پیش کش
شما معیشت مردم وواقتصاد فلج رامعالجه بفرماییدتورم راتک رقمی کنید فساد را کنترل نمایید جوانی جمعیت درست میشو
صدات از جای گرم بلند میشه، خواستیم بریم سوریه مدافع حرم. هرچند سر اعتقادی که داشتم رفتم داوطلب شدم دوره هم دیدم ( هرچند دوره دیده ارتش بودم) ولی پارتی میخواست. یعنی این مملکت واسه مردن هم پارتی میخواد.
لزوما افزایش جمعیت باعث قوی شدن نیست به خصوص با بی برنامگی کشور
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر