بازدید 8954

پایان درگیری در مرز ایران و افغانستان

درگیری ماموران مرزبانی ایران با نیرو‌های طالبان در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به پایان رسیده و در حال حاضر مسئولان مرزبانی دو کشور با تشکیل جلسه‌ای در حال بررسی علت وقوع درگیری هستند.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 27 May 2023

 

به گزارش تابناک از تسنیم، رسانه‌های محلی افغانستان با اشاره به درگیری در مرز مشترک با ایران اعلام کردند، این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیرو‌های امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.

دقایقی پیش با توقف درگیری در مرز ایران و افغانستان، مسئولین مرزبانی ایران و طالبان جلسه‌ای تشکیل داده‌اند تا دلایل تنش به‌وجودآمده را بررسی کنند.

جزئیاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیرو‌های طالبان افغانستان

۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستا‌های ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است.

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیرو‌های ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیرو‌های ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس تقریباً از ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
آفرین چند تاشونو کشتید به تلافی اون سربازی که زدند و آن یکی که کشتند. طالبان مثل مار زخمی میمونند. از این به بعد به ازای هر سرباز عزیزی که کشته یا مجروح شود باید ۱۰ برابر به آنها تلفات تحمیل کنیم. بدانید که ملت پشتیبان اقتدار و عزت کشور و نظامند.
وزارت دفاع دولت طالبان؟؟!! یعنی الان با همین یک جمله این گروه تروریستی نیمه وحشی را به رسمیت شناختید.
این بی پدر و مادرها رو باید سر جاشون بنشونیم، یه عده گوله پشم هم دیگه برای ما شاخ شدن، تقاضای برخورد شدید از طرف سپاه و ارتش محترم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
آرام باش آرام
چقد بدبخت شدیم ما....
قورباغه هفت تیر کش شده
طالبان همون داعشه باید باهاش جنگید،آقایونی که به طالبان بال و پر دادن پاسخگو باشن چرا ساکت نشستین؟
شرم بر شما مزاکره با طالبان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان عزیز
هموطنان گرامی
هیجان خودتون را کنترل کنید
افغانستانی ها همسایه ما هستند، سختی کشیده هستند، و اگر امروز در کشور ما هستند و فکر میکنیم که دارند از یارانه و منابع ما استفاده میکنند چاره ای جز این ندارند، و قرار نیست تا یه چیزی میشه از حضور افغانستانی ها در ایران سواستفاده کنیم برای فشار بر دولتی که حتی مردمش هم از دستش فراری هستند
تحت تاثیر اخبار مربوط به حق آبه هیرمند قرار نگیرید، چرا که اختلافات بین کشورها همیشه وجود دارد و مردم نباید همدیگر را بخاطر اختلافاتی که قابل مذاکره و حل شدنی است قربانی کنند
باید یاد بگیریم با حداکثر اتحاد و دوستی با همسایگان بلوچ و افغان و عرب و ترک و ... خود هم زیستی داشته باشیم
انگار جون سربازان برای شما اهمیتی نداره
فقط واسه چهار تا جوون بیچاره توی خیابون بلدین گردن کلفتی کنین...
طالبان با اظهارات لات منش خود لایق یک گوش مالی از طرف ایران شده بود. حالا با زبون خشک آب سد سهم ما رو جاری کنن و اگر سد آب هم نداشته باشد از جای دیگر آب پیدا کنند و به سد بریزند. منطق فیزیکی همه جا جواب میده.
هشدار :
اگه همین فضله های داعش و القاعده که امروز اسم عوص کرده اند را دست کم بگیریم نتیجه عراق و سوریه رقم میخوره !!! بنطر من با آنها باید بروش خودشان مبارزه کرد آنهم با ترورستهای اجیرشده از چچن و افریقا و ....و مخالفان طالبان داخلی و خارجی در تبعید یعنی تشکیل یک بسبح نظیر حشدالشعبی عراق و خزب الله لبنان!!! باهمکاری دولت تاجیکستان و ازبکستان و .....و باحرکات ایذایی و تروریستی از مرزهای سه کشور روزگارطالبان را تیره و تار کنید!!@ راهش همینه مرزها را هم با کشیدن دیوار بتونی مستحکم سازید و عمق مرزهارا نیر مین گزاری!!
چقدر بدبخت شدیم که چارنا شپشوی ریشوی وخشی برامون شاخ شدن باید تمام مهاجمان رو می کشتن تا درس عبرت بشه نه اینکه با پیغام و پسغام دنبال آتش بس باشند
از همین عکی که گذاشتید معلومه چقدر اونایی که تسلیحات پاسگاههای مرزی را تامین میکنند حرفه ای هستند. الا درکشون نمیرسه که پاسگاه ها را اونطوری میسازن که نگهبان تو دید نباشه و به جای دوربین با دید مستقیم باید از دوربین پریسکوپی استفاده کنند که سرباز هئف شلیک تک تیرانداز قرار نگیره. حق هم دارن. اونی که همچین تسلیحاتی برای پاسگاه داده که خودش یا پسرش اونجا نگهبانی نمیده که نگران باشه. باید خرج کنند کاری کنیم خون از دماغ سربازای ما نیاد و طالبان را هم به گند بکشیم
چرا دارید با اینها مماشات می کنید باید گوشمالی سختی بخورند تا درس عبرت باشد برای این افراد نفهم بازی بازی با دم شیر هم بازی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها