بازدید 4649
۱

اسدی، دیپلمات زندانی در بلژیک آزاد شد

وزارت خارجه عمان اعلام کرد بلژیک و ایران با میانجی‌گری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند. براین اساس اسدالله اسدی دیپلمات زندانی در بلژیک و "اولیویه وندکاستیل" شهروند بلژیکی زندانی در ایران با یکدیگر مبادله شدند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 26 May 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از فرارو،  وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.براین اساس اسدالله اسدی دیپلمات زندانی در بلژیک و "اولیویه وندکاستیل" شهروند بلژیکی زندانی در ایران امروز آزاد شدند و به مسقط عمان رفتند تا از آنجا راهی کشورشان شوند.
بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری عمان در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسئله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.
 

وزارت خارجه عمان

به موجب این توافق افرادی که آزاد می‌شوند، امروز جمعه از تهران و بروکسل به مسقط منتقل می‌شوند تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

در پایان این بیانیه عمان از روحیه مثبت بالای حاکم بر مذاکرات مسقط بین طرف‌های ایرانی و بلژیکی و اشتیاق آن‌ها برای حل و فصل این پرونده بشردوستانه قدردانی کرد.

اسدالله اسدی کیست؟

اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ درحالی که ایام تعطیلات خود را در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان می‌گذراند، با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود دستگیر شد.

۲۰ تیرماه سال ۱۳۹۸، دادستانی کل آلمان مدعی شد که وی به یک زوج ساکن در آنتورپ در بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

بعد از دستگیری اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت این کشور با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند.

امیرعبداللهیان: اسدی در راه بازگشت به وطن است

وزیر امور خارجه در توییتی نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی بیش از دو سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ‎ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.

بلژیک خبر آزادی زندانی‌اش در ایران را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر بلژیک «آلکساندر دی کرو» اعلام کرد: «الیویر وند کاستیل» که به مدت ۴۵۵ روز در تهران بازداشت بود؛ آزاد شد.

همسر اسدالله اسدی: خبر آمد، خبری در راه است

همسر اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر آزادی همسر وی از زندان با وساطت عمان در صفحه توییتر خود نوشت : خبر آمد ، خبری در راه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
چیکار کرده بود که زندانی شده بود ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر